5
رییس ستاد انتخابات استان کرمانشاه، مطرح کرد:

۴۲/۰۱ درصد کرمانشاهیان در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری مشارکت داشتند/ساختار انتخابات در ایران به نحوی است که امکان تقلب در آن وجود ندارد

  • کد خبر : 6600
  • ۱۸ تیر ۱۴۰۳ - ۳:۱۴
۴۲/۰۱ درصد کرمانشاهیان در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری مشارکت داشتند/ساختار انتخابات در ایران به نحوی است که امکان تقلب در آن وجود ندارد
رییس ستاد انتخابات استان کرمانشاه از مشارکت ۴۲/۰۱ درصد مردم استان در « پانزدهم تیرماه»، دور دوم انتخابات ریاست جمهوری کشورمان خبر داد.

به گزارش خبرنگارچکاوک نیوز از کرمانشاه، رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه پیش از ظهر « یکشنبه ۱۷ تیر ماه»، در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار کرد: از مجموع یک میلیون و ۶۴۱ هزار و ۴۲۳ هزار واجد شرایط در استان ۶۸۸ هزار و ۴۹۶ نفر در انتخابات دور دوم ریاست جمهوری شرکت کردند.

علی شعبانی افزود: دراین دوره از انتخابات ۶۸۹ هزار و ۵۹۳ تعرفه مصرف شده است و ۱۷۰ هزار و ۱۱۴ نفر بیشتر از دور اول در انتخابات شرکت کرده اند.

رییس ستاد انتخابات استان، با اشاره به برگزاری پنج دوره انتخابات در مدت کمتر از چهار ماه، گفت: طی چند ماه اخیر شاهد برگزاری انتخابات مجلس خبرگان، دو مرحله انتخابات مجلس و دو مرحله انتخابات ریاست جمهوری در سطح استان بودیم که نشان دهنده اعتقاد عمیق جمهوری اسلامی به دموکراسی و مردم سالاری کشورمان است.

انتخابات ریاست جمهوری حساسترین انتخابات محسوب شده:

شعبانی در ادامه، گفت: انتخابات ریاست جمهوری در تمام جهان

حساسترین انتخابات محسوب شده است و مدت طولانی به فراهم کردن مقدمات برگزاری آن اختصاص می یابد، مثلاً در کشوری مانند آمریکا در هر دوره دو سال به این موضوع اختصاص داده می‌شود، تا جامعه برای حضور در پای صندوق‌های رأی آماده شود و بتوانند مردم را پای صندوق بکشانند، اما در ایران پس از حادثه شهادت رییس جمهور شاهد بودیم که بستر برگزاری این انتخابات حساس، آن هم در دو مرحله در مدت کمتر از دو ماه فراهم شد.

به گفته شعبانی، ساختار انتخابات در ایران به نحوی است که امکان تقلب در آن وجود ندارد و این به دلیل ساختار نظارتی قوی که ناظران شورای نگهبان، بازرسان و نمایندگان خود کاندیداها فراهم کرده اند و در شعب حضور دارند. امکان ندارد تقلبی رخ دهد که بتواند در نتیجه انتخابات اثرگذار باشد. در استانی مانند کرمانشاه ۳۲ هزار نفر عوامل اجرایی حضور داشتند و نمایندگان کاندیداها هم حاضر بودند، امکان تقلب صفر بود.

روز ۱۵ تیرماه روز پیروزی جمهوری اسلامی بود:

رییس ستاد انتخابات استان با اشاره به اینکه صحت دومین دوره انتخابات ریاست جمهوری به تایید شورای نگهبان رسید، تأکید کرد: در دو مرحله انتخاب ما از هر رأی مردم با دقت حراست کردیم، در مجموع ۵۵ میلیون رأی به جمهوری اسلامی داده شد و عملا روز ۱۵ تیر روز پیروزی جمهوری اسلامی بود.

شعبانی مشارکت مردم استان را در دور دوم ریاست جمهوری، خوب عنوان کرد و افزود: در این مرحله شاهد افزایش ۱۰ درصدی میزان مشارکت کرمانشاهیان نسبت به دور اول انتخابات بودیم.

لینک کوتاه : https://chakavaknews.ir/?p=6600

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.