9
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی

پرداخت وام بلاعوض ساخت مسکن دراستان بوشهر

  • کد خبر : 2098
  • ۲۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۴
پرداخت وام بلاعوض ساخت مسکن دراستان بوشهر
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از ساخت یک‌هزار و پانصد واحد مسکونی ویژه خانواده‌های نیازمند روستایی خبر داد

گروه استان‌ها – مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از ساخت یک‌هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی ویژه خانواده‌های نیازمند روستایی استان خبر داد. و گفت: برای احداث این واحدها ۴۵ میلیارد تومان وام بلاعوض پرداخت می‌شود.

به گزارش چکاوک نیوز به نقل از گفت‌و‌گو علیرضا مقدم با خبرنگار تسنیم در بوشهر با گرامیداشت دهه حساب ۱۰۰ امام راحل به نقش خیران در کمک‌رسانی به مشکل محرومان پرداخت و اظهار داشت: در سال گذشته خیران ۱۱۸ میلیون تومان به حساب ۱۰۰ امام راحل استان بوشهر برای کمک‌رسانی در ساخت واحدهای مسکونی روستایی پرداخت کردند که به همین میزان از سوی بنیاد مسکن واریز شد.

وی از کمک‌های غیرنقدی خیران برای ساخت مسکن روستایی خبر داد و بیان کرد: در این زمینه به ارزش ۳۶۰ میلیون تومان مصالح ساختمانی و بیش از دو هزار و ۳۰۰ متر مربع زمین در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت به بنیاد مسکن برای ساخت مسکن محرومان واگذار شد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر ساخت مسکن شهری را یکی از رسالت‌های این نهاد دانست و بیان کرد: تا سال گذشته ۵۱۰ واحد مسکونی ویژه محرومان در سطح استان بوشهر مسکن در شهرها واگذار و در کنار آن یک‌هزار و ۳۶۰ مسکن ویژه اقشار کم درآمد ساخته و تحویل شد.

مقدم به طرح نهضت ملی مسکن پرداخت و خاطر نشان کرد: در اجرا این طرح یک هزار و ۵۷۷ واحد مسکونی در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت استان از سوی بنیاد مسکن آغاز شد و امسال نیز ۹۶۲ واحد اجرایی و در مجموع ساخت دو هزار و ۵۳۹ واحد مسکونی در قالب نهضت ملی مسکن آغاز شده است.

وی یکی از مأموریت‌های مهم این نهاد را احداث مسکن از سوی خیران دانست و تصریح کرد: تاکنون از سوی انجمن خیران مسکن‌ساز ۹۵۰ واحد مسکونی ساخته و تحویل شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر بازسازی و بهسازی مسکن در نقاط آسیب‌دیده از زلزله و سیل را یکی دیگر از برنامه‌ها دانست و اضافه کرد: در این حوزه بازسازی واحدهای مسکونی در نقاط زلزله‌زده و سیل‌زده در دستور کار قرار دارد و در ۲ سال گذشته ۵۸۱ واحد سهمیه استان بوشهر بود که ساخته و تحویل و بیش از ۹۱۰ واحد مسکونی با پرداخت تسهیلات و کمک بلاعوض تعمیر و بازسازی شد.

مقدم با اشاره به اجرا طرح مقاوم‌سازی مسکن روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت خاطر نشان کرد: از سال ۱۳۸۴ تاکنون ۳۷ هزار و ۹۶۰ واحد مسکونی مقاوم‌سازی شده است.

وی میانگین مقاوم‌سازی مسکن روستایی در کشور ۵۱ درصد دانست و گفت: این میزان در استان بوشهر ۵۸ درصد است که شهرستان جم با ۷۷ درصد در مقاوم‌سازی مسکن روستایی استان پیشتاز است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر کل واحدهای مسکونی روستایی استان را ۷۴ هزار و ۱۱ واحد مسکونی دانست و خاطر نشان کرد: از این تعداد ۴۲ هزار و ۷۹۶ واحد بهسازی، بازسازی و مقاوم‌سازی شده است.

مقدم از افزایش اجرا طرح‌های مقاوم‌سازی روستایی در دولت سیزدهم خبر داد و بیان کرد: در دولت سیزدهم با همکاری بانک‌های عامل سطح مقاوم‌سازی مسکن روستایی از ۵۸ درصد فعلی به ۸۰ درصد افزایش می‌یابد.

وی سهمیه استان در مقاوم‌سازی در سال جاری را ۲ هزار و ۱۸۰ واحد دانست و افزود: صاحب این واحدها برای دریافت تسهیلات کم بهره به بانک‌ها معرفی شده‌اند و علاوه بر آن مسکن شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت تحت پوشش طرح مقاوم‌سازی قرار دارد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر با بیان اینکه در روستاها از محل حساب ۱۰۰ امام راحل امسال ۴۵ میلیارد تومان کمک بلاعوض اختصاص یافته است گفت: به ازا هر واحد مسکونی ۳۰ میلیون تومان کمک بلاعوض برای ساخت مسکن محرومان پرداخت می‌شود که سهمیه استان ساخت یک هزار و ۴۰۰ واحد مسکونی در سال ۱۴۰۰ تعیین شده است.

مقدم ساخت مسکن ویژه خانواده ۲ معلولی و ایتام تحت پوشش کمیته امداد را از دیگر پروژه‌ها دانست و خاطر نشان کرد: در این راستا ساخت ۱۱ مسکن ویژه خانواده دارای ۲ معلول و ۳۵ واحد ویژه ایتام اجرایی شد.

وی از اجرا طرح هادی روستایی خبر داد و تصریح کرد: ۴۰۰ روستای بالای جمعیت ۲۰ خانوار استان بوشهر ۳۹۹ روستای آن دارای حداقل این فاز شبکه معابر روستایی شده است.

انتهای پیام/۱۴۰۱

لینک کوتاه : https://chakavaknews.ir/?p=2098

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.