6
فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی

ثریا شهبازی رئیس هیأت کوهنوردی کرمانشاه شد

  • کد خبر : 1693
  • ۰۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۵
ثریا شهبازی رئیس هیأت کوهنوردی کرمانشاه شد
کرمانشاه-چکاوک نیوز-مجمع انتخاباتی ریاست هیأت کوهنوردی استان کرمانشاه، ظهر امروزدوشنبه دوم اسفند 1400 با حضور با حضور رئیس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی و صابر رحیمی مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه تشکیل شد و ثریا شهبازی با کسب اکثریت آراء برای مدت چهار سال دیگر در ریاست این هیأت ابقا شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چکاوک نیوز– ثریا شهبازی رئیس هیأت کوهنوردی کرمانشاه شد.
مجمع انتخابات هیأت کوهنوردی استان کرمانشاه. با حضور رضا زارع رئیس فدراسیون در کرمانشاه، ثریا شهبازی با کسب۲۴ رای اعتماد از ۲۶ رای اعضای مجمع انتخابات هیآت کوهنوردی استان کرمانشاه. و ۲ رای ماخوذه برای مدت چهار سال به عنوان رئیس هیأت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان کرمانشاه انتخاب شد. و برای مدت چهارسال دیگر سکان هدایت این هیأت را بدست گرفت.

مجمع انتخاباتی. ریاست هیأت کوهنوردی استان کرمانشاه، ظهر امروزدوشنبه دوم اسفند ۱۴۰۰ با حضور با حضور رئیس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی. و صابر رحیمی مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه تشکیل شد. و ثریا شهبازی با کسب اکثریت آراء برای مدت چهار سال دیگر در ریاست این هیأت ابقا شد.
ثریا شهبازی در مجمع انتخابات هیأت کوهنوردی استان کرمانشاه. پس از ارائه برنامه‌های این کاندیدا، رای‌گیری از اعضای مجمع انجام گرفت. که در نهایت این کاندیدا با کسب ۲۴ رای موافق از مجموع ۲۶ رای ماخوذه برای مدت چهارسال دیگر رئیس این هیآت انتخاب شد.

رئیس هیات کوهنوردی استان کرمانشاه. در این مجمع با اشاره به پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های کرمانشاه در حوزه کوهنوردی گفت: کرمانشاه پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های قابل توجهی ازنظر موقعیت کو‌ه‌ها را دارد. و دسترسی به کوهستان در آن آسان است، بنابراین تعداد علاقه‌مندانی هم که در این استان کرمانشاه به ورزش کوهنوردی روی می‌آورند، بسیار بالاست.
ثریا شهبازی ادامه داد: در این راستا در رشته‌های سنگنوردی، کوهنوردی، غار نوردی و … می‌توانیم با مشارکت هیأت‌های شهرستانی و باشگاه‌های بخش خصوصی استعدادهای خوبی را پرورش دهیم.

وی در ادامه در تشریح مهمترین برنامه‌های پیش روی خود در این هیأت نیز گفت: برای چهارسال آینده کوهنوردی کرمانشاه دو برنامه کوتاه مدت و بلند مدت را تدارک دیده‌ایم که یکی از مهم‌ترین این برنامه تداوم کلاس‌های آموزشی است.
رئیس هیات کوهنوردی کرمانشاه به استقبال بسیار خوب علاقه‌مندان به کوهنوردی از کلاس‌های آموزشی طی چندسال اخیر اشاره کرد و گفت: طبق آمار سامانه فدراسیون، پنج هزار نفر از کوهنوردان استان کرمانشاه در کلاس‌های آموزشی این فدراسیون ثبت نام کرده‌اند.

شهبازی با بیان اینکه بخش زیادی از وسعت کرمانشاه را کوهستان‌ها تشکیل می‌دهند، گفت: با توجه به این ظرفیت در تلاشیم که یک بسیج گسترده برای آموزش‌های کوهنوردی در سطح استان کرمانشاه داشته باشیم. که اولویت برنامه‌های ما در بحث کلاس‌های آموزشی، حفظ محیط کوهستان، هواشناسی کوهستان و پزشکی کوهستان خواهد بود.

وی با تاکید براینکه باید از ظرفیت کوهستان‌های کرمانشاه برای توسعه گردشگری ورزشی استفاده خواهد کرد، افزود: در بسیاری از کشورهای کوهستانی دنیا، تلاش می‌کنند تا از این ظرفیت با کمک گردشگری ورزشی کسب درآمد داشته باشند که باید در کرمانشاه هم به این سمت حرکت کنیم تا یک گام بلند برای توسعه اقتصادی استان کرمانشاه باشد.

رئیس هیات کوهنوردی کرمانشاه به کمبود زیرساخت‌های سنگنوردی در کرمانشاه هم اشاره کرد و گفت: حدود دو سال پیش انتظار ۲۰ ساله کوهنوردان کرمانشاهی به پایان رسید و احداث اولین دیواره استاندارد سنگنوردی استان کرمانشاه در مساحت ۸۰۰ متر مربع در استادیوم آزادی استارت خورد.
شهبازی اظهار امیدواری کرد، کوهنوردان کرمانشاهی بزودی شاهد افتتاح این پروژه باشند.

وی افزودد: هنوز دیواره سنگنوردی. در سایر شهرستان‌های استان کرمانشاه برای تمرین ورزشکاران این رشته وجود ندارد. که این مسئله کشف استعدادهای سنگنوردی را با دشواری مواجه کرده است.
رئیس هیات کوهنوردی کرمانشاه با اشاره به ظرفیت‌های کرمانشاه. در حوزه غار نوردی گفت: در کوهستان پرآو به عنوان مرتفع‌ترین کوهستان استان، غارهای شگرف و ژرفی داریم که مورد توجه غارنوردان ایرانی و خارجی است، بنابراین می‌توانیم جشنواره بین‌المللی غار نوردی را هم مانند جشنواره سنگنوردی بیستون برگزار کنیم.

شهبازی در پایان خواستار راه‌اندازی خانه کوهنوردی استان کرمانشاه شد. و افزود: امیدواریم فدراسیون و اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه. کمک کنند تا این مطالبه ورزشکاران کوهنورد کرمانشاهی محقق شود تا بتوانیم گام‌های بلندتری را برای این رشته برداریم.

لینک کوتاه : https://chakavaknews.ir/?p=1693

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.