4
محمدرئوف حیدری‌فر

اخبار شهرستان سرپل‌ذهاب

  • کد خبر : 2338
  • ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۸
اخبار شهرستان سرپل‌ذهاب
قصرشیرین- رییس دانشگاه پیام نور سرپل‌ذهاب گفت: بازی دراز به عنوان نمادی ملی و مظهر ایثار و شهادت محل تجمع عاشقانی هست که به سمت این مکان مقدس هدایت می شوند.

«محمدرئوف حیدری‌فر» روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار چکاوک نیوز. با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای بازی دراز. افزود: بازی دراز مشهد مظلومان فاتح دیگری هست که به زودی و طی همین روزها میزبان سیل عظیمی از عاشقان سراسر کشور جهت بازدید از این مکان مقدس خواهد بود.

وی اظهار کرد: به طور قطع این کاربران و این عاشقان به بازدید و ملاقات یک کوه، یا طبیعتی بکر و چشم انداز متفاوتی نمی آیند. آن ها پا به جایی می گذارند که قدمتگاه رشیدترین و خالص ترین انسان های عصر خود است.

رییس دانشگاه پیام نور سرپل ذهاب. عنوان کرد: کسانی که از جان خود که گوهری قیمتی تر از آن نداشتند جهت رضای خداوند متعال و دفاع از سرزمین آبا و اجدادی خود گذشتند؛ امری که از درک مکاتب مادی و فلسفی حال حاضر خارج و “حب الوطن من الایمان” است.

حیدری ادامه داد: قدرت بازی دراز در باور شهیدانی بوده که اهداف والایی داشتند آنها شجاعت، اخلاص، مردانگی، گذشت، مقاومت و ایثار را صرف کردند. و درس خدایی زیستن و عاشقانه زیستن را به دیگران آموختند.

آمادگی اورژانس برای ارایه خدمات سلامت به صعود به بازی دراز

معاون شبکه بهداشت و درمان شهرستان سرپل ذهاب از آمادگی اورژانس و بیمارستان شهدای سرپل ذهاب برای ارائه خدمات سلامت صعود کنندگان به بازی دراز خبر داد.

«فرامرز خان‌محمدی» در این گفت و گو افزود: برآورد دارو و تجهیزات مورد نیاز اورژانس پیش بیمارستانی و بیمارستانی، تامین نیروی درمانی مورد نیاز در بیمارستان سرپل‌ذهاب، آمادگی کامل بیمارستان شهدا، فوریت های پزشکی و درمانگاه بیمارستان برای ارایه خدمات درمانی به مراجعین و مصدومین احتمالی مراسم، برنامه ریزی جهت استقرار ۲ کلینیک دندانپزشکی در طول مسیر جهت ارایه خدمات دندانپزشکی به زایران از برنامه های این شبکه است.

وی اظهار داشت: حضور ۹۰ نفر کارشناس فوریت های پزشکی استان، ۲۵ آمبولانس، برپایی جهت تشکیل تست کرونا و واکسیناسیون عمومی، برقراری ایستگاه سلامت بنام شهید مدافع سلامت محمدرضا عزیزی، صعود کاروان تیم سلامت برای صعود به بازی دراز از دیگر برنامه ریزی های شبکه بهداشت سرپل ذهاب در سالروز بزرگداشت عملیات غرور آفرین بازی دراز خواهد بود.

سرپل‌ذهاب روزهای ۱۵ و ۱۶ اردیبهشت میزبان بیش از ۵۰ هزار نفر از بسیجیان سراسر کشور به منظور صعود سراسری به ارتفاعات «بازی دراز» است. براساس اعلام مسوولان تمام دستگاه‌های مختلف اداری این شهرستان برای صعود به ارتفاعات بازی دراز آماده هستند. و اقدام‌های لازم در این رابطه انجام شده است.

عملیات ظفرمند «بازی دراز» در اردیبهشت ماه ۱۳۶۰ از سوی رزمندگان سپاه پاسداران و ارتش جمهوری اسلامی ایران با پشتیبانی تیزپروازان هوانیروز کرمانشاه که در راس آنان خلبان شهید شیرودی حضور داشت، انجام شد.

در هشت روز عملیات دلاورانه، ارتفاعات بازی دراز از چنگال متجاوزان رژیم بعثی خارج و دشمن با تحمل هزاران کشته و صدها اسیر و انهدام تانک ها و تجهیزات نظامی مجبور به عقب نشینی شد.

بازی دراز از مناطق و ارتفاعات مهم میان شهرستان های سرپل ذهاب، قصرشیرین و گیلانغرب است که ارتش متجاوز عراق در ابتدای جنگ تحمیلی با تصرف این ارتفاعات تسلط کاملی بر این سه شهر غرب کرمانشاه داشت و از این منطقه ویژه برای دیده بانی و رصد فعالیت های رزمندگان اسلام استفاده می کرد.

در عملیات بازی دراز، ۵۴ دستگاه تانک و نفربر، سه فروند هواپیما، ۲ فروند بالگرد، ۲ دستگاه ادوات مهندسی دشمن بعثی منهدم و بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ سرباز رژیم بعث عراق نیز کشته، زخمی و اسیر شدند.

آمادگی سرپل ذهاب برای برگزاری آزمون استخدام آموزش و پرورش 

رییس آموزش و پرورش سرپل ذهاب از آمادگی این شهرستان برای برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش همزمان با سراسر کشور در شهرستان در ۱۲ حوزه آزمون خبر داد.

«علی اشرف صفری» در گفت گو با خبرنگار افزود: این آزمون در روزهای پنجشنبه ۱۵ و جمعه ۱۶ اردیبهشت ماه در سرپل ذهاب با حضور یک و هزار ۴۱۶ نفر شرکت کننده برگزار می شود که جهت برگزاری آزمون ۲۰۰ نفر عوامل اجرایی  همکاری لازم در برگزای این آزمون را دارند.

آغاز تزریق دُز چهارم واکسن کرونا برای گروه سنی ۸۰ سال به بالا

معاون سیاسی امنیتی فرمانداری سرپل ذهاب از شروع تزریق دُز چهارم واکسن کرونا برای گروه سنی ۸۰ سال به بالا خبر داد.

سیروس صادقی، افزود: تجویز نوبت چهارم واکسن برای گروه سنی ۸۰ سال به بالا به فاصله حداقل ۴ ماه از نوبت سوم آغاز شد و توصیه می‌شود پرسنل بهداشت و درمان نسبت به دریافت نوبت چهارم به فاصله حداقل۴ تا ۶ماه پس از نوبت سوم اقدام کنند و  نوع واکسن نوبت چهارم، ترجیحا مشابه با نوبت سوم است.

وی با اشاره به استمرار بیماری کرونا و احتمال ورود سویه های جدید و ترکیبی، گفت: ضروری است با توجه به خطراتی که سویه های جدید  برای سنین پایین دارد، حتما والدین نسبت به واکسیناسیون دانش آموزان خود اقدام کنند.

وی اضافه کرد: در ضمن واکسیناسیون به جز افراد ۸۰ سال به بالا برای عموم نیز آزاد است.

پویش گلریزان برای آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد در سرپل ذهاب برگزار می شود

رییس دادگستری سرپل ذهاب از برگزاری پویش گلریزان برای آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد در این شهرستان به مناسبت ماه مبارک رمضان خبر داد.

«محمد حسین حیدری» در گفت و گو با خبرنگار چکاوک نیوز افزود: با توجه به تاکید رییس  دادگستری کل استان کرمانشاه در خصوص پویش گلریزان زندانیان جرایم غیرعمد، در دادگستری شهرستان سرپل ذهاب از روز چهارشنبه هفته گذشته تاکنون، با کار جهادی این موضوع در مسجدهای سطح شهرستان و مصلای نماز جمعه، پیگیری شد.

وی اظهار داشت: از همه اقشار مختلف شامل اصناف و بازاریان اعم از فرهنگیان و تمام اقشار جامعه شهرستان سرپل ذهاب ۷۵۰ میلیون ریال تا امروز جمع آوری شده است.

رییس دادگستری سرپل ذهاب گفت: این مبلغ به حساب ستاد دیه استان کرمانشاه واریز می شود و ستاد دیه استان هم سه برابر مبلغ مذکور را به آزاد سازی زندانیان جرایم غیرعمد در شهرستان سرپل ذهاب اختصاص می دهد.

پیش تر نیز یک زوج سرپل ذهابی هزینه ازدواج خود را به آزادسازی زندانیان جرایم غیر عمد اختصاص دادند  و چهار نفر از زندانیان آزاد شدند که قابل قدردانی است و این نشان از فرهنگ بسیار خوبی است که در این خصوص در سطح شهرستان برقرار است.

سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه بیش از ۹۰ هزار نفر جمعیت دارد.

لینک کوتاه : https://chakavaknews.ir/?p=2338

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.