5
سفر استاندار كرمانشاه به شهرستان قصرشيرين

آمادگي مرز خسروي براي تردد زائرين اربعين و عاشقان حسيني

  • کد خبر : 1971
  • ۰۳ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۵
آمادگي مرز خسروي براي تردد زائرين اربعين و عاشقان حسيني
استاندار كرمانشاه: تكميل پروژه هاي زيرساختي و اجراي طرح جامع بازارچه پرويزخان علاوه بر تسهيل صادرات در اين دروازه بزرگ تجاري و شاهراه اقتصادي سبب ايجاد اشتغال مي شود.

آمادگي مرز خسروي براي تردد زائرين اربعين و عاشقان حسيني. پیگیری و بررسی میدانی مشکلات پایانه مرزی پرویزخان. تأکید بر اجرای مطلوب طرح جامع و زيرساختي دروازه بزرگ تجاري كشور.

به گزارش چکاوک نیوز؛ بهمن اميري مقدم كه در دومين روز از سال نو به شهرستان مرزي قصرشيرين سفر كرده بود. از گمرك بين المللي و مسافري خسروي و پايانه پرويزخان بازديد. و در جمع خبرنگاران گفت: با بهره مندي از ظرفيت هاي مرزي استان مي توانيم در مسير توسعه گام برداريم. و شاهد گسترش مبادلات تجاري با كشورعراق باشيم.

وي ضمن تأكيد بر لزوم بهبود خدمات در اين پايانه مرزي و تکمیل طرح های زیرساختی. گفت: براي تقویت مبادلات تجاری بايد شبانه روزي تلاش كنيم تا ضمن تسهیل فرآیندها، در روند اجرای مطلوب طرح جامع پایانه مرزی پرویز خان نيز شتاب بخشي صورت گيرد. و زمينه فعاليت براي تجار فراهم و از بارترافيكي اين پايانه مرزي كاسته شود.

بهمن امیری مقدم استاندار کرمانشاه در حاشیه این بازدید گفت: توسعه بازارچه ها و مرزهای رسمی نقش بسیار مهمی در رونق اقتصادی و افزایش اشتغال و کمک به پایداری جمعیت در مرزها دارد.که در اهداف توسعه ای استان نیز لحاظ گشته است.

وی ظرفیت مرزهای استان را برای رشد و توسعه اقتصادی و به ویژه تولید کالاهای صادرات محور دانش بنیان خاطرنشان ساخت و گفت: برای تسهیل مبادلات تجاری و تقویت روابط با کشور همسایه باید فازهای توسعه ای طرح جامع به صورت مطلوب انجام و تسریع لازم در عملیات اجرایی صورت گیرد. 

زيرساخت  گمرك خسروي براي تردد زائرين اربعين آماده شده

استاندار کرمانشاه در بازديد از گمرك بين المللي و مسافري خسروي گفت: میزبانی و پذیرایی از زائران از گذشته های دور تاکنون یک افتخار بزرگ برای این استان و غرب کشور بوده و از این ظرفیت باید برای تقویت اقتصادی استان استفاد شود.

امیری مقدم گفت: استان ما قدمگاه زائران و این توفیقی برای ما است و در حوزه حمل و نقل، گردشگری و صنایع دستی تردد زوار، برای استان نیز می تواند سودمند باشد و باید از این ظرفیت استفاده کرد.

وي تاکید کرد: هرقدر به اين مرز جلوه بدهیم به شخصیت استان کمک کرده ایم و باید فضای  شهر قصرشیرین  را از این نظر برای اربعین مهیا کنیم.

مقام ارشد در ادامه بر مطلوب سازی شرایط قصرشیرین و مرز خسروی از نظر سیمای شهری، شرایط بهداشتی مرزدر ایام اربعین تاکید کرد و تصريح كرد: با برگزاری رزمایش برای دست اندرکاران مرزميزان آمادگی ادارات و نهادها و نقاط قوت وضعف بررسي مي شود و مراکز اقامتی، مسافرخانه ها و هتل ها ساماندهي مي شوند.

امیری مقدم عنوان کرد: تقویت پارکینگ‌ها و زیرساخت‌های لازم  برای خدمات دهی  به زائرين و فراهم نمودن شرایط برای جدا سازی مسیر صادرات و تردد زوار و باید به شکل مناسب انجام شود و با دعوت از موکب داران، استفاده از ظرفیت بوم گردی و گردشگری منطقه و معرفی محصولات  کشاورزی و صنایع دستی استان و شهرستان قصرشیرین نیز باید مورد توجه باشد.

بهمن امیری مقدم استاندار کرمانشاه در ادامه برنامه های سفر به شهرستان قصرشیرین و بررسی مشکلات پایانه بین المللی خسروی در جمع مردم و مهمانان نوروزی حضور یافت و از نمایشگاه ویژه نوروز شهرستان قصرشیرین بازدید کرد.

دروازه عتبات عاليات آمادگي ميزباني از دلدادگان و عاشقان حسيني

شهرستان مرزی قصرشیرین با بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت در غرب کرمانشاه، با عراق ۱۸۶ کیلومتر مرز دارد. که در امتداد این مرز، ۲ معبر رسمی پرویزخان و خسروی قرار دارد. که مبادلات اقتصادی، تجاری و صادرات کالا به اقلیم کردستان و حکومت مرکزی عراق از این ۲ مرز انجام می‌شود.

مرز رسمی خسروی در نزدیکترین نقطه کشورمان به کربلای معلا. در ۲۰ کیلومتری شهرستان مرزی قصرشیرین تا بغداد پایتخت عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۲۲۸، کاظمین ۲۰۳ و سامرا ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد. و عملیات ساخت پایانه بین المللی این مرز به عنوان بزرگترین پایانه زمینی خاورمیانه از سال ۷۷ آغاز شد. و در سال ۸۱ با ۷۵ میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسید.

شهرستان قصرشیرین دارای ۱۴ واحد اقامتی. شامل هتل و مهمانپذیر درجه یک تا سه با ۳۲۲ اتاق و یک هزار و ۲۰۰ تخت است.که بیشتر این اماکن در اوایل دهه ۸۰ ساخته شده است.تا زائران عتبات عالیات در مسیر تردد خود به عراق یک شب را در این منطقه مرزی اقامت داشته باشد.     

لینک کوتاه : https://chakavaknews.ir/?p=1971

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.