14
رییس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کرمانشاه:

همایش چگونگی امربه معروف و نهی از منکر

  • کد خبر : 5095
  • ۰۵ تیر ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۸
همایش چگونگی امربه معروف و نهی از منکر
 همایش چگونگی امربه معروف و نهی از منکر، و تقدیر از کسانی که در راستای ترویج احیاء امر به معروف و نهی از منکر احتمام ویژه و خاص داشتند، باحضور رییس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان، دبیر امربه معروف و نهی از منکر استان، معاونت قضایی اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری، هیأت اندیشه ورز ستاد، روحانیون، اساتید دانشگاه، جمعی از مدیران ادارات و خبرنگاران به میزبانی ستاد امر به معروف و نهی از منکر، سپاه حضرت نبی اکرم (ص)، استان و با مساعدت بسیج اساتید، دانشگاه های فنی و حرفه‌ای،رازی، علوم پزشکی و آزاد، همزمان با سالروز شهادت امام محمد باقر (ع)، در سالن «شهید قهاری»، مجتمع بعثت سپاه نبی اکرم (ص) برگزار شد.

به گزارش چکاوک نیوز؛ آیت الله مصطفی علما«نماینده ولی فقیه در استان و رییس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان» با تسلیت شهادت امام محمد باقر (ع)، در این مراسم اظهار داشت: ما با وجود داشتن مشکلات، تشکیلات ما متصل به خدا و رسول خداست.
آیت‌الله علما با اشاره به آیات قرآن کریم، گفت: انسان مومن وقتی میمیرد پیامی برایش می‌آید، که انسان ماندگار و ابدی است، همان‌جور که خداوند ابدیت دارد، انسان هم ابدیت دارد.
رییس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان، در ادامه گفت: امام محمد باقر (ع)، می‌فرماید فقیه باشید در دین، امر به معروف و نهی از منکر هم در همین است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کرمانشاه گفت:
بیش از ۱۵۰ گروه جهادی امر به معروف و نهی از منکر در استان ثبت شده

احمدی

حجت‌الاسلام مسعود احمدی، اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر از دستورات مورد تأکید خداوند متعال برای اصلاح جامعه است و رهبر معظم انقلاب نیزدرسخنرانی‌های خود در مورد امر به معروف به مسئولان توصیه کردند امر به معروف را مردمی سازی کنند و آن را منحصر به دستگاه‌ها نکنند.
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کرمانشاه، در ادامه گفت: امر به معروف تنها محدود به حوزه عفاف و حجاب نیست و مقام معظم رهبری در خطبه‌های نماز جمعه سال ۷۰ موضوع امر به معروف مسئولان را مطرح کردند.

این مسوول تأکید کرد: امر به معروف و نهی از منکر نیازمند آموزش و زبان نیکو است، بر همین اساس آموزش آمران به معروف و ناهیان از منکر در دستور کار قرار گرفته است.
احمدی در ادامه گفت: با توجه به گستردگی موضوعات گروه‌های جهادی امر به معروف در موضوعات فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی تشکیل شده است و تاکنون ۱۵۰ گروه در سامانه استان کرمانشاه به ثبت رسیده است و هرگروه‌ها حداقل هشت عضو اصلی دارد.

پیشگیری بهتر از درمان است:
دکتر نیکزاد عباسی« معاونت قضایی اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمانشاه، در این مراسم یکی از موضوعات مهم همه کشورها را بحث جرایم و آسیب‌های اجتماعی عنوان کردو افزود: هر جا انسان باشدجرم هم هست و هر جرمی موجب ضرر و زیان اجتماعی، شغلی و خانوادگی می شود.
عباسی با اشاره به از دست دادن فردی از افراد خانواده بر اثر جرم، افزود: هیچ چیز نمی تواند مجازات ضرر را جبران کند، چه چیز می تواند پدر از دست رفته خانواده را برگرداند.
معاونت پیشگیری از جرم دادگستری، در ادامه با اشاره به اینکه جرم یک تعریف قانونی دارد و یک مراحل تکامل معتقد بود، تا جرم را نشناسیم نمی توانیم پیشگیری کنیم، قطعاً پیشگیری بهتر از درمان است.دکتر نیکزاد عباسی معاونت قضایی اجتماعی

مترقی ترین قوانین را در دنیا داریم:
عباسی با اشاره به اصل قانون اساسی، گفت: ما در بحث قوانین مترقی ترین قوانین را در دنیا داریم، اما شاید به درستی نتوانیم اجرایش کنیم.
وی تأکید کرد: امربه معروف وظیفه ای همگانی است، دولت به مردم ومردم به دولت، ما در برابر رفتار دیگران هم مسوول هستیم و نمی توانیم بی تفاوت باشیم.

براساس این گزارش: مجری و مداح این مراسم، سرهنگ پاسدار« حاج مصطفی توکلی» بود که با مداحی در وصف امام محمد باقر (ع)، محفل را عطرآگین کرد.
لازم به ذکر است: در پایان مراسم از دوازده نفر که در راستای ترویج احیاء امر به معروف و نهی از منکر احتمام ویژه و خاص داشتند، تقدیر شد.

لینک کوتاه : https://chakavaknews.ir/?p=5095
  • نویسنده : مهین رحمانی
  • ارسال توسط :
  • منبع : چکاوک نیوز
  • دیدگاه‌ها برای همایش چگونگی امربه معروف و نهی از منکر بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0

دیدگاهها بسته است.