5
استاندار کرمانشاه خبرداد:

پروژه راه آهن کرمانشاه _خسروی در یک بازه زمانی سه ساله تکمیل می‌شود

  • کد خبر : 6567
  • ۱۴ تیر ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۹
پروژه راه آهن کرمانشاه _خسروی در یک بازه زمانی سه ساله تکمیل می‌شود
استاندار کرمانشاه از اختصاص ۳۰ هزار میلیارد تومان اعتبار از محل منابع استجازه رهبر معظم انقلاب و تصویب هیأت دولت برای پروژه راهبردی راه آهن کرمانشاه - خسروی خبر داد و افزود: این پروژه در یک بازه زمانی سه ساله تکمیل می‌شود.

به گزارش خبرنگار چکاوک نیوز از کرمانشاه، دکتر محمدطیب صحرایی ظهرامروز پنجشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات شهید سلیمانی برگزار شد، اظهار کرد: پروژه راه آهن کرمانشاه – خسروی جزو مصوبات سفر پر خیر و برکت رهبر معظم انقلاب به استان کرمانشاه است و تا امروز به دلیل اهمیت و راهبردی به پایان نرسیده است، این پروژه در دولت سیزدهم مورد توجه جدی قرار گرفت و به عنوان یکی از پروژه های اولویت دار جهت تأمین منابع مالی در دولت تصویب شد.

استاندار کرمانشاه، این پروژه ریلی را به طول ۲۶۳ کیلومتر عنوان کرد و افزود: در حال حاضر این پروژه حدود ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که با تزریق ۳۰ همت منابع نقدی از محل استجازه رهبر معظم انقلاب در یک بازه زمانی سه ساله تکمیل می‌شود.

۱۱ تونل در مسیر پروژه راه آهن کرمانشاه – خسروی قرار دارد:

مدیر ارشد استان در تشریح جزئیات این پروژه به خبرنگاران، گفت: در مسیر اجرای این پروژه ۱۱ تونل قرار داردکه ۹ تونل آن ساخته شده و ۲ تونل باقی مانده است.

صحرایی با اشاره به بودجه عمرانی سالانه استان که حدود پنج هزار میلیارد تومان است، ۳۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نقدی این پروژه را شش برابر بودجه عمرانی سالانه استان کرمانشاه دانست.

باید خطوط ریلی استان را به منظور توسعه صادرات افزایش دهیم:

استاندار کرمانشاه در ادامه سخنانش با اشاره به مرزی بودن استان کرمانشاه، گفت: دو مرز خسروی و پرویزخان در شهرستان قصرشیرین جز مرزهای فعال و ترانزیتی کشور محسوب می شود به طوریکه مرز پرویزخان در دو ماه اول امسال مرز برتر در زمینه ترانزیت کشور شناخته شد و از این رو باید خطوط ریلی استان را به منظور توسعه صادرات افزایش دهیم.

چندین هزار شغل مستقیم و غیر مستقیم در پروژه ریلی کرمانشاه خسروی ایجاد می شود:

صحرایی ادامه داد: با اجرای پروژه راه آهن کرمانشاه – خسروی علاوه بر توسعه شبکه حمل و نقل استان، چندین هزار شغل نیز در مرحله ساخت و پس از آن نیز به صورت مستقیم و غیرمستقیم ایجاد می شود و به رونق اقتصادی استان کرمانشاه کمک زیادی خواهد کرد.

این مسئول در بخش دیگری از سخنانش به نامه نگاری و پیگیری برای اولویت دار کردن این پروژه در دولت اشاره کرد و افزود: در این راه از اعضای مجمع قبلی و کنونی نمایندگان استان کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی و مسوولان مربوطه در سطح ملی و استانی که همکاری داشتند قدردانی می کنم.

صحرایی در ادامه گفت: پروژه ریلی راهبردی کرمانشاه -خسروی، شبکه ریلی کشور ایران را به عراق متصل می‌کند و مسیر ترانزیتی کشور را در قالب کمربند ایران را تکمیل می‌کند. این خط ریلی در استان کرمانشاه اکنون تا شهر کرمانشاه به عنوان مرکز استان وصل است و هر هفته دو بار قطار از مسیر کرمانشاه به مشهد و برعکس اقدام به جابجایی مسافر و بار می کند.

استاندار کرمانشاه به تشکر از مردم فهیم استان برای حضورشان در مرحله اول انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری از عموم مردم خواست در مرحله دوم که فردا جمعه ۱۵ تیر ماه برگزار می شود با حضور آگاهانه به پای صندوقهای رای حضور داشته باشند و در سرنوشت کشورشان سهیم باشند.

صحرایی تأکید کرد: هر نامزدی که منتخب مردم باشد مورد احترام ملت است.

لینک کوتاه : https://chakavaknews.ir/?p=6567

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.