2

مجتبی محمدی به عنوان مدیرکل جدید زندان‌های کرمانشاه معرفی شد  

  • کد خبر : 6856
  • ۰۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۴
مجتبی محمدی به عنوان مدیرکل جدید زندان‌های کرمانشاه معرفی شد   
چکاوک نیوز_مجتبی محمدی به عنوان مدیرکل جدید زندان‌های استان کرمانشاه معرفی و از خدمات چهار ساله حمیدرضا پوریانی مدیرکل پیشین با حضور مسئولان کشوری و استانی در سالن اجتماعات شهید بهشتی دادگستری قدردانی شد.

به گزارش خبرنگار چکاوک نیوز از کرمانشاه، مجتبی محمدی، صبح امروز «پنجم شهریورماه ۱۴۰۳»، در این مراسم بر لزوم تعامل و همکاری سازمان زندان‌های کرمانشاه با سایر نهادها و دستگاه‌ها، تأکید کرد و افزود: برای پیشبرد بهتر کارها در جامعه هدف شامل زندانیان و خانواده‌هایشان به حمایت‌ مسئولین و بزرگان استان نیاز داریم. 

سه اولویت در دستور کار زندانهای استان قرار گرفت:

مدیر کل زندانهای استان کرمانشاه، سه اولویت را در دستورکار خود اعلام کرد و ، افزود: این اولویت‌ها متناسب با نیازها و در راستای سند تحول قضایی است که مورد تاکید رئیس قوه قضاییه نیز قرار دارد.

ایجاد کارگاه در کنار خوابگاه و درآمد پایدار:

محمدی یکی از این اولویت‌ها را ایجاد کارگاه در کنار خوابگاه عنوان کرد و گفت: باید زمینه‌ای فراهم کنیم که زندانیان به درآمد پایدار داشته باشند تا پس از وارد به اجتماع دیگر به سمت جرم سوق پیدا نکنند.

وی خاطرنشان کرد: لازمه دست یافتن به درآمدپایدار، اشتغال پایدار است که از طریق مهارت آموزی بدست می‌آید که در این زمینه متناسب با استعداد زندانیان به آنها مهارت آموزی خواهیم داشت.

آموزش در زندان باید صنعت محور باشد:

محمدی اولویت دوم را در زندان‌های کرمانشاه اشتغال صنعت محور عنوان کرد و افزود: تا پیش از این آموزش‌های مهارتی به زندانیان تنها در برخی رشته‌های صنایع دستی مانند منجوق دوزی بود، اما اکنون برنامه ریزی شده که این آموزش‌ها در رشته‌های صنعت محور باشد. و اولویت سوم توجه ویژه به معیشت، رفاه و آرامش پرسنل شاغل در زندان‌ها و خانواده‌هایشان الزامی است.

کرمانشاه در حوزه زندانبانی دچار عقب ماندگی تاریخی است:

در ادامه، حمیدرضا پوریانی «مدیرکل پیشین زندان‌های استان کرمانشاه»، با بیان اینکه کرمانشاه در حوزه زندانبانی دچار عقب ماندگی تاریخی است، اظهار داشت: پیش از آمدنم به این استان کرمانشاه اقداماتی برای توسعه زیرساخت‌ها آغاز شده بود که من نیز در طول این چهار سال آن را  ادامه دادم و خوشبختانه کارهای خوبی صورت گرفت.

پوریانی باتوجه به اعتبارات جذب شده در استان کرمانشاه، این اعتبارات را کم دانست و افزود: ۸۰ درصد اعتبارات را به شکل امانی هزینه کردیم و تلاش شد تا زندانیانی که دارای مهارت‌های لازم در حوزه‌های مختلف مانند ساخت و ساز بودند را شناسایی کنیم و از ظرفیت آنها برای توسعه زیرساخت‌ها استفاده کنیم.

مدیرکل پیشین زندان‌های کرمانشاه در ادامه گفت: در مدت خدمتم در کرمانشاه تعامل و همکاری خوبی را با دستگاه‌های اجرایی مختلف استان داشتیم تا میزان ورودی زندان‌ها را کاهش دهیم.

لینک کوتاه : https://chakavaknews.ir/?p=6856

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.