7
استاندار کرمانشاه گفت:

با فداکاری شهدای امنیت، امروز با آرامش و امنیت سال تحصیلی را آغاز می کنیم

  • کد خبر : 5421
  • ۰۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۵
با فداکاری شهدای امنیت، امروز با آرامش و امنیت سال تحصیلی را آغاز می کنیم
آیین بازگشایی مدارس استان کرمانشاه با نواختن زنگ مهر و مقاومت در دبیرستان دخترانه شاهد علامه مجلسی، با حضور استاندار و تعدادی از معاونین ایشان، فرماندار کرمانشاه، فرمانده قرارگاه غرب ریاست آموزش و پرورش استان و معاونین مربوطه، نمایندگانی از ادارات مختلف امروز اول مهر ماه همچون سنوات گذشته برگزار و ۳۷۰ هزار دانش آموز استان کرمانشاه راهی مدارس شدند. 

به گزارش خبرنگار چکاوک نیوز؛ دکتر محمد طبیب صحرایی « استاندار کرمانشاه» در این مراسم با تبریک سال تحصیلی جدید به دانش آموزان و معلمان، افزود: امروز به برکت خون شهدا که در هفته دفاع مقدس آن قرار داریم سال تحصیلی جدید را آغاز می کنیم.

اگرعلم و دانش داشته باشیم بر سرنوشت خودمان حاکم خواهیم بود:

صحرایی در ادامه به اهمیت قدرت علم و دانش برای توسعه و پیشرفت کشور و استان اشاره کرد و گفت: اگر علم و دانش داشته باشیم بر سرنوشت خودمان حاکم خواهیم شد و اگر نه، برده و زیر دست دیگران خواهیم شد.

وی در ادامه تأکید کرد: تا دیروز در همین دوران دفاع مقدس ابر قدرت ها ما را تحریم می کردند که سیم خادار وسایل اولیه از کشورهای دیگر نخریم؛ اما به واسطه همین پیشرفت علم و دانش امروز کشورها را تحریم می کنند که از ایران پهباد، موشک و واکسن نخرند.

مدیر ارشد استان، به دسیسه و توطئه دشمنان در سال گذشته اشاره کرد و افزود: بواسطه همین پیشرقت و توسعه که کشورمان به صورت پلکان و گام به گام در طول دوران انقلاب کسب کرده دشمنان امروز جرات ندارند به مرزهای ما حمله کنند و با دسیسه و نامردی دست به توطئه می زنند تا دانش آموزان و خانواده ها را از مدرسه دور کنند.

استاندار با اشاره به شکست دشمنان در این دسیسه و توطئه که سال گذشته راه اندازی کردند، افزود: با فداکاری شهدای امنیت امروز با آرامش و امنیت کامل سال تحصیلی جدید را آغاز می کنیم.

صحرایی در پایان سخنانش از دانش آموزان و معلمان یک سوال پرسید که اگر آنها مسئول استان بودند استاندار اقدام اساسی و مهمی که برای توسعه و پیشرفت استان انجام می دادند چه بود، و مهم ترین آن را در ۱۰ خط توضیح دهند، من از دانش آموزان و ۲۶هزار معلم فرهیخته می خواهم درس بگیرم، در یک مسابقه همفکری به هم کمک کنیم.

آیین بازگشایی مدارس مهر ۱۴۰۲

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه:

پیام شهیدان نیاز جامعه برای برون رفت مشکلات است

دکتر سلمان محمدی « مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه» در این مراسم، با تبریک هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: امروز ۳۷۰ هزار دانش آموز استان کرمانشاه همزمان با دانش آموزان سراسر کشور راهی کلاس درس می شوند،در سال تحصیلی جدید دانش آموزان استان کرمانشاه در ۱۶ هزار کلاس درس در ۴۲مرز مدرسه مشغول به تحصیل خواهند شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در ادامه سخنانش تحقق سند تحول بنیادین و بیانیه گام دوم انقلاب را رویکرد دستگاه تعلیم و تربیت در سال تحصیلی جدید عنوان کرد و افزود: دستگاه تعلیم و تربیت، پرورش انسانهای در طراز انقلاب اسلامی را در برنامه دارد.

هفته دفاع مقدس بهترین زمان برای گرامیداشت یادو خاطره شهداو ایثارگران است:

محمدی در ادامه ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، گفت: این هفته بهترین زمان برای گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و ایثارگران است و باید آن را برای پاسداشت خانواده های شهدا و ایثارگران قدر بدانیم،پیام شهیدان ایستادگی و مقاومت در برابر استکبار است، این پیام نیاز امروز جامعه برای برون رفت از مشکلات است.

آیین باز گشایی مدارس استان کرمانشاه

گفتنی است در مراسم امروز: میثاق نامه شهدا توسط دانش آموزان در این مراسم قرائت شدو در ادامه زنگ مهر و مقاومت توسط توسط ندا ملکی فرزند شهید« حسین ملکی» نواخته شد، زنگ مهر و مقاومت در دیگر مدارس استان کرمانشاه نیز به صدا درآمد.

 

لینک کوتاه : https://chakavaknews.ir/?p=5421
  • نویسنده : مهین رحمانی
  • ارسال توسط :
  • منبع : چکاوک نیوز
  • دیدگاه‌ها برای با فداکاری شهدای امنیت، امروز با آرامش و امنیت سال تحصیلی را آغاز می کنیم بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0

دیدگاهها بسته است.