0
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، مطرح کرد:

استان کرمانشاه الگویی برای همزیستی اسلامی و برادرانه 

  • کد خبر : 6977
  • ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۹
استان کرمانشاه الگویی برای همزیستی اسلامی و برادرانه 
چکاوک نیوز_آیین بزرگداشت روز ملی شعر و ادب فارسی در محل کوچه کتاب برگزار شد

استان کرمانشاه الگویی برای همزیستی اسلامی و برادرانه 

به گزارش خبرنگار چکاوک نیوز ازکرمانشاه، آیین نکوداشت «روز شعر و ادب پارسی و بزرگداشت استاد شهریار» ، عصر ۲۶ شهریورماه در محل کوچه کتاب کرمانشاه با حضور جمعی از مسئولین و هنرمندان ادیب استان کرمانشاه برگزار شد.

پوریا جلالی«مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه»، در این مراسم ضمن تبریک ایام ولادت پیامبر اکرم(ص)، خیر مقدم به مدعوین و به مناسبت روز شعر و ادب پارسی سخن خود را با ابیاتی از اشعار استاد شهریار آغاز کرد و بر استفاده از ظرفیت مجموعه های فرهنگی همچون کوچه کتاب خواستار تداوم جلسات صمیمی به دور از کلیشه ها با هنرمندان عرصه های مختلف فرهنگ و هنر شد.

شعربرروح وروان ما تأثیر می گذارد 

آیین بزرگداشت روز ملی شعر و ادب فارسی

 

جلالی ضمن گرامیداشت هفته وحدت، استان کرمانشاه را با توجه به وجود مذاهب مختلف، الگویی برای همزیستی اسلامی و برادرانه دانست و افزود: در فرهنگ ما، از همان آغاز تولد کودک با لالایی مادرانه به شعر اُنس می گیرد و پس از مرگ نیز، شعری است که در سوگ برایش می سرایند، این آمیختگی ما با شعر و تأثیری که شعر بر روح و روان ما می گذارد، ضرورت پرداختن به آن و پاسداری از حریم آن را بیشتر روشن می سازد.

در این مراسم دکتر رضا کریمی «مدرس دانشگاه» با اشاره به اهمیت روز شعر و ادب گفت: مهمترین اثر استاد شهریار منظومه حیدربابا سلام (سلام به حیدربابا) است که از شاهکارهای ادبیات ترکی آذربایجانی به‌شمار می‌رود و شاعر در آن از اصالت و زیبایی‌های روستا یاد کرده‌است. این مجموعه در میان اشعار مدرن قرار گرفته و به بیش از ۸۰ زبان زندهٔ دنیا ترجمه شده است.

کریمی تصریح کرد: زبان و ادبيات فارسي با هزاران آثار ارزشمند و وزین در زمينه هاي مختلف ادبي، عرفاني، فلسفي، كلامي، تاريخي، هنري و مذهبي همواره مورد توجه مردم دنیا بوده است.

گفتنی است: روز بيست و هفتم شهريور ماه، سالروز درگذشت شهريار، شاعر ايراني، با تصويب شوراي عالي انقلاب فرهنگي، روز ملي شعر و ادب پارسی، ناميده شده است.و در این مراسم شاعران حاضر در برنامه به شعر خوانی پرداختند.

لینک کوتاه : https://chakavaknews.ir/?p=6977

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.