3
سردار "مهدي حاجيان"فرمانده انتظامي استان کرمانشاه، خبر داد؛

آغاز ماموريت پليس کرمانشاه در اربعين ۱۴۰۳/ آمادگي براي تامين امنيت ۲ ميليون زائر حضرت اباعبدالله الحسين (ع)

  • کد خبر : 6715
  • ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۰
آغاز ماموريت پليس کرمانشاه در اربعين ۱۴۰۳/ آمادگي براي تامين امنيت ۲ ميليون زائر حضرت اباعبدالله الحسين (ع)
چکاوک نیوز_فرمانده انتظامي استان همزمان با آغاز ماموريت بزرگ پليس کرمانشاه براي اربعين 1403، از آمادگي خود و ماموران انتظامي براي تامين امنيت بالغ بر 2 ميليون زائري که از محورهاي مواصلاتي کرمانشاه براي شرکت در مراسم پياده روي اربعين تردد مي کنند، خبر داد .

به گزارش خبری چکاوک نیوز از کرمانشاه، سردار “مهدي حاجيان” در مراسم افتتاحيه تامين نظم و امنيت همايش بزرگ اربعين حسيني (ع) که در ستاد فرماندهي انتظامي استان برگزار شد، ضمن تسليت ايام عزاداري سرور و سالار شهيدان حضرت ابادعبدالله الحسين (ع) اظهار داشت: مراسم اربعين و فلسفه وجودي آن باعث نشان دادن اقتدار مسلمانان جهان و به نوعي يک مانور سياسي – مذهبي است.

وي با اشاره به گسترش قابل توجه برنامه فرهنگي مذهبي اربعين در دنياي اسلام، افزود: اين مراسم هر ساله باشکوه تر از قبل و با حضور جمعيت بيشتري از عاشقان و شيفتگان حضرت اباعبدالله الحسين (ع) برگزار و جمعيت انبوهي از مسلمانان در اقصي نقاط جهان خصوصا کشورهاي اسلامي در اين ايام خود را به کربلاي معلي مي رسانند.

سردار حاجيان مهمترين پيام اربعين حسيني را مخابره اقتدار و انسجام اسلام و مسلمين به کل دنيا عنوان کرد و گفت: جمهوري اسلامي به برکت شهداي گرانقدري نظير سردار سليماني که اين راه مقدس را هموار کردند به محور اتحاد جهان اسلام تبديل شده است.

پليس با نگاه اعتقادي در ميدان خدمت به زائران اربعين حاضر خواهد بود

فرمانده انتظامي استان کرمانشاه ادامه داد: در اين ميان پليس مقتدر به عنوان سربازان ولايت، افتخار خدمتگزاري به زائران حضرت حسين (ع) را پيدا کرده اند و تک تک ما بايد خداوند متعال را براي کسب اين توفيق بزرگ شاکر و سپاسگذاريم و با نگاهي اعتقادي در ميدان خدمت به زائران آن امام همام حاضر خواهيم شد تا ان شالله زوار در امنيت کامل و آرامش به سفر معنوي خود بپردازند.

وي ادامه داد: در همين راستا پليس به منظور ارائه هرچه بهتر خدمات به زوار حضرت اباعبدالله الحسين (ع) نسبت به ايجاد پاسگاه هاي فرماندهي در ۹ نقطه از مسير محل تردد زائران اربعين شامل شهرستان هاي کنگاور، سنقروکليايي، صحنه، هرسين، کرمانشاه، اسلام آبادغرب، دالاهو و گيلانغرب و سرپل ذهاب با هدف خدمات دهي هرچه بهتر و منظم تر به زائران اربعين اقدام کرده و در طول مدت پياده روي اربعين به صورت شبانه روزي فعال و مشغول ارائه خدمت به زوار حضرت اباعبدالله الحسين (ع) خواهند بود.

سردار حاجيان با بيان اينکه يکي از وظايفي که بر عهده پاسگاه هاي فرماندهي گذاشته شده است ، روان سازي مسيرهاي محل تردد زائران و ارائه گزارش دقيق به آن ها در خصوص وضعيت جاده ها و راه هاست، يادآور شد: در اين پاسگاه ها امکان ارتباط گيري سريع با ديگر دستگاه ها نظير فرمانداري، هلال احمر، حمل و نقل و پايانه ها، راهداري و … ميسر است ، گفت: هر کدام از زائران که به کمک دستگاه هاي ياد شده نياز داشته باشند به سرعت با آن ها ارتباط لازم برقرار و خدمات لازم ارائه شود.

پايش پهبادي محورهاي محل تردد زائران اربعين

عاليترين مقام انتظامي استان کرمانشاه در بخش ديگري از سخنانش خاطرنشان کرد: امسال علاوه بر ۱۰۰ دوربين هوشمندي که در محورها تردد خودروها را رصد مي کنند، در طول محورهاي مواصلاتي، از پايش پهبادي که تصاوير ضبط شده را مستقيما به قرارگاه عملياتي اربعين ارسال مي کنند، استفاده خواهيم کرد.

وي يادآور شد: اين اقدام در راستاي عمل به دستورات فرماندهي کل فراجا مبني بر هوشمندسازي تجهيزات به منظور ارائه خدمات بهتر به زائران اربعين صورت مي گيرد.

فعال بودن ۵۸ گيت و آمادگي افزايش آن ها به عدد ۱۰۰

سردار حاجيان همچنين با اشاره به فعال بودن ۵۸ گيت در پايانه مرزي خسروي، از آمادگي افزايش آن ها به ۱۰۰ گيت جهت تسهيل در عبور و مرور زائران خبر داد و گفت: ان شالله امسال مدت زمان توقف زائران در اين گيت ها به کمتر از ۵ ثانيه خواهد رسيد.

رئيس پليس استان کرمانشاه گريزي هم به صدور گذرنامه داشت و گفت: زائران اربعين از چند طريق امکان دريافت گذرنامه براي سفر به کربلاي معلي را دارند که آسان ترين آن اقدام از طريق اپليکيشن “پليس من” است.

وي ادامه داد: در اين روش، شهروندان از طريق فضاي مجازي با ورود به اپليکيشن پليس من نسبت به ثبت نام خود و بارگذاري مدارک مورد نياز اقدام و حدود ۷۳ ساعت پس از آن گذرنامه خود را درب منزل تحويل خواهند گرفت.

سردار حاجيان تصريح کرد: زائران همچنين مي توانند با مراجعه به دفاتر پليس به علاوه ۱۰ نسبت به ثبت نام و تحويل مدارک اقدام و پس از تائيد پليس، گذرنامه آن ها ظرف مدت ۳ روز صادر مي شود، همچنين مدارک افرادي هم که مدارکشان نقصي دارد به اطلاعشان رسانده مي شود و پس از آن نسبت به صدور گذرنامه يا تمديد ان اقدام خواهد شد.

لینک کوتاه : https://chakavaknews.ir/?p=6715

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.