3
معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان و دبیر ستاد حقوق بشر امریکایی، مطرح کرد:

آسیب کرمانشاهیان از ۸ سال جنگ تحمیلی قابل پیگیری حقوقی است/مردم کرمانشاه در زمان جنگ آسیب های فراوانی دیدند مال و عزیزان خود را از دست دادند

  • کد خبر : 6603
  • ۱۹ تیر ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۷
آسیب کرمانشاهیان از ۸ سال جنگ تحمیلی قابل پیگیری حقوقی است/مردم کرمانشاه در زمان جنگ آسیب های فراوانی دیدند مال و عزیزان خود را از دست دادند
معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمانشاه، در نشست خبری تبیین حقوق بشر آمریکایی که در سالن جلسات شهید قدوسی دادگستری برگزار شد، به آسیب‌های ناشی از هشت سال جنگ تحمیلی و پیامدهای روحی و روانی آن برای مردم کرمانشاه اشاره کرد و اظهار داشت: تشکیل پرونده حقوقی کرمانشاهیان برای این موضوع در مجامع داخلی و بین المللی قابل پیگیری است.

به گزارش خبرنگار چکاوک نیوز از کرمانشاه «معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمانشاه، ظهر امروز سه شنبه «۱۹ تیر ماه» در نشست خبری تبیین حقوق بشر آمریکایی که در سالن جلسات شهید قدوسی دادگستری برگزار شد، به آسیب‌های ناشی از هشت سال جنگ تحمیلی و پیامدهای روحی و روانی آن برای مردم کرمانشاه اشاره کرد و اظهار داشت: تشکیل پرونده حقوقی کرمانشاهیان برای این موضوع در مجامع داخلی و بین المللی قابل پیگیری است.

دکتر نیکزاد عباسی در ادامه گفت: جنگ تحمیلی هشت ساله بین ایران و عراق یکی از این جنگ‌هاست که آمریکا در تحریک و تشویق صدام برای حمله به ایران و تجهیز او به انواع سلاح ها نقش مهمی داشته و آمریکا که با پیروزی انقلاب اسلامی دستش از منابع کشورمان کوتاه شده بود، در جنگ هشت ساله عراق علیه ایران نقشی پررنگ را ایفاء کرد تا این انقلاب را ساقط کند.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان و دبیر ستاد حقوق بشر امریکایی با اشاره به حضور مستقیم مردم کرمانشاه در هشت سال جنگ، گفت: مردم این استان در زمان جنگ آسیب های فراوانی دیدند و برخی مال خود و برخی عزیزانشان را از دست دادند و پس از جنگ با پیامدهای آن دست و پنجه نرم کردند.

به گفته معاون قضایی و پیشگیری از جرم دادگستری کرمانشاه: جنگ تحمیلی آسیب های روحی و روانی بسیاری را به مردم منطقه غرب وارد کرده است و به نظر می رسد که  هنوز هم پیامدهای این جنگ زمینه و بسترساز ایجاد و وقوع برخی از آسیب های اجتماعی در کرمانشاه باشد.

دبیر ستاد حقوق بشر آمریکایی، با بیان اینکه از منظر حقوقی تشکیل پرونده ای توسط کرمانشاهیان علیه آمریکا در مجامع داخلی و بین المللی قابل مطالبه و پیگیری است به خبرنگاران گفت: در این راستا باید ادله‌ای برای اثبات این موضوع که جنگ چه تاثیراتی در زندگی مردم کرمانشاه در آن زمان تا امروز داشته، جمع آوری کنیم.

حقوق بشر اساسی ترین و ابتدایی‌ترین حقوق برای هر انسان:

این مسئول حقوق بشر را اساسی ترین و ابتدایی‌ترین حقوق برای هر انسان عنوان کرد و افزود: حقوق بشر شامل کرامت انسانی، حق حیات، حق تعیین سرنوشت، حق زیستن، حق امنیت و آرامش، حق آزادی و مصون بودن از تعرض و تجاوز و… است. و در دین اسلام، حقوق بشر موضوعی ذاتی است که برای همه انسانها فارغ از رنگ پوست، نژاد، قومیت و ملیت وجود دارد، اما از نظر غربی ها حقوق بشر مسئله‌ای ایجادی و محصول فکر جمعی است.

عباسی افزود: در حقوق بشر  آمریکایی برخی از کشورها جنگ افروزی را حق خود می دانند، دست به تولید سلاح های کشتار جمعی می زنند، به راحتی به کشورهای دیگر حمله می کنند، بدون اینکه آنها را صاحب حقی بدانند.

مدیر پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کرمانشاه: 

آمریکا بزرگترین متجاوز به حقوق بشر است

در ادامه جلسه، مدیر پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کرمانشاه، اظهار کرد: کسانی که با بلندگوی رسا دم از حقوق بشر می زنند، خود بزرگترین تجاوز را به حقوق ملت ها و افراد دارند و تنها راه ایستادگی در مقابل این تجاوزها، مجهز شدن به علم و آگاهی است، بگونه ای که حقوق خود را بشناسیم و از آن دفاع کنیم.

هدایت حیدری افزود: آمریکا بزرگترین متجاوز به حقوق بشر است، اما از طرفی خود را معیار حقوق بشر می داند که ما باید با بالا بردن دانش خود در مقابل این تجاوز آشکار و این تفکر بایستیم و بانگ بلندی در دفاع از عدالتخواهی باشیم.

لینک کوتاه : https://chakavaknews.ir/?p=6603

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.