1
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه، گفت:

هیچ کلاس درسی بدون معلم و هیچ معلمی بدون کلاس درس نمی ماند

  • کد خبر : 6796
  • ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۵
هیچ کلاس درسی بدون معلم و هیچ معلمی بدون کلاس درس نمی ماند
چکاوک نیوز_مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه یاد آوری کرد: از اول مهر سال جاری۳۷۰ هزار دانش‌آموز استان راهی کلاس درس می‌شوند و ما در تلاشیم با برنامه‌ریزی مناسب، اول مهر هیچ کلاس درسی در استان بدون معلم و هیچ معلمی بدون کلاس درس نماند.

به گزارش خبرنگار چکاوک نیوز از کرمانشاه، نشست صمیمی مدیر کل آموزش و پرورش استان، با هدف تقدیر از اصحاب رسانه این حوزه به مناسبت روز خبرنگار با چند روز تاخیر در سالن اجتماعات اداره کل آموزش و پرورش کرمانشاه برگزار شد.

مهر امسال ۳۱ هزار و ۶۰۰ کلاس اولی داریم:

به گفته مدیر کل آموزش و پرورش استان: پیش‌بینی شده اول مهر ۳۷۰ هزار دانش آموز استان راهی کلاس درس شوند که ۳۱ هزار و ۶۰۰ نفر آنها کلاس اولی هستند.

این مسئول سرانه فضای آموزشی استان در ناحیه سه شهر کرمانشاه را کمتر از دیگر نواحی و مناطق آموزش و پرورش استان عنوان کرد و، افزود: به دلیل تراکم بالای آپارتمان‌نشینی در ناحیه سه شهر کرمانشاه با کمبود فضای آموزشی در محله‌های ۲۲ بهمن و دیگر محلات زیرمجموعه ناحیه سه شهر کرمانشاه مواجه هستیم که همین مسئله سبب شده آمار دانش‌آموزان کلاس‌های درس این محلات بالا برود.

محمدی بهترین مدرسه را نزدیک‌ترین مدرسه به محل سکونت دانش آموزان دانست و از خانواده‌ها خواست دانش‌آموزان را در نزدیکترین مدرسه محل سکونتشان ثبت نام کنند در این صورت تعدادی زیادی از دانش آموزان نیاز به سرویس مدارس ندارند و به موقع هم در کلاس درس حاضر می شوند.

انتظار داریم خانواده‌ها با مشارکت داوطلبانه مدارس را یاری دهند:

مدیر کل آموزش و پرورش استان تأکید کرد: از همکاران در مدارس خواسته شده هنگام دریافت کارنامه و ثبت نام دانش آموزان برای دریافت شهریه به خانواده‌ها سخت گیری نکنند، دریافت شهریه و دریافت پول هنگام دریافت کارنامه و ثبت نام دانش‌آموزان در مدارس اجباری نیست، اما انتظار داریم خانواده‌ها با مشارکت داوطلبانه مدارس را یاری دهند.

سامانه «سپند»، برای ثبت نام‌ سرویس مدارس:

محمدی در ادامه سخنانش آموزش و پرورش را متولی سرویس مدارس ندانست و گفت: خانواده‌ها باید برای استفاده از دانش‌آموزان از سرویس مدرسه در سامانه «سپند» ثبت نام‌ کنند.

این مسئول در مورد روپوش دانش‌آموزان، گفت: از مدیران مدارس خواسته شده به دانش‌آموزان سخت‌گیری نکنند، چنانچه تعدادی از دانش آموزان از روپوش سال گذشته که قابل استفاده است، استفاده کنند استقبال کنند.

محمدی در پاسخ به خبرنگاران گفت: سال گذشته ۲۵۰۰ دانش آموز بازمانده از تحصیل در استان شناسایی شده بود که با پیگیری‌های صورت گرفته برای بازگرداندن دانش آموزان به فرایند تعلیم و تربیت، ۱۸۰۰ نفر آنها به مدارس بازگردانده شدند. و ۷۰۰ نفر دیگر لزوما بازمانده از تحصیل نیستند، امکان دارد تعدادی از این دانش‌آموزان به دلیل مهاجرت به دیگر استانها و یا حتی خارج از کشور رفته باشند.

سال اخیر قریب چهار هزار نفر جذب آموزش و پرورش شده‌اند:

مدیر کل آموزش و پرورش استان در ادامه گفت: امسال ۵۰ سهمیه استخدامی برای جذب معلم آموزش ابتدایی برای استان در نظر گرفته شده است و در دو سال اخیر قریب چهار هزار نفر جذب آموزش و پرورش استان شده‌اند که تلاش شده در گزینش مبتنی بر شایسته گزینی تنها افراد توانمند جذب آموزش و پرورش شوند.

محمدی از حضور ۲۶ هزار فرهنگی در استان خبر داد و افزود: حدود ۲۰ هزار نفر آنها معلم هستند که از این تعداد یک چهارم آنها استخدامی جدید می باشند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان خاطرنشان کرد: سال گذشته قریب ۳۷ زمین چمن مصنوعی در مدارس مناطق کم برخوردار استان ساخته شده، ۱۴ استخر دانش‌آموزی در دست ساخت بوده و ۱۷ سالن ورزشی و کلاس درس تربیت بدنی با اولویت مدارس دخترانه در استان در دست ساخت می باشد.

محمدی در خاتمه سخنانش، گفت: طی دو سال قریب ۴۰۰۰ نفر استخدام داشته ایم، که هیچ دستگاهی با این کیفیت جذب نداشته است.

گفتنی است: این نشست که با هدف تجلیل از خبرنگاران این حوزه برگزار شده بود، در پایان از اصحاب رسانه حاضر تجلیل شد.

لینک کوتاه : https://chakavaknews.ir/?p=6796

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.