3
مسئول معاونت اجتماعی سپاه ناحیه کرمانشاه، مطرح کرد:

توانمند نمودن آمران به معروف مهم است/با آموزش مربیان مشکلات مرتفع خواهد شد

  • کد خبر : 6648
  • ۰۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۵
توانمند نمودن آمران به معروف مهم است/با آموزش مربیان مشکلات مرتفع خواهد شد
مسئول معاونت اجتماعی سپاه ناحیه مقاومت بسیج کرمانشاه، در جمع خبرنگاران گفت: احیا معروفات ترک شده و نهی منکرات رایج شده، مهم است عامران به معروف توانمند شوند

به گزارش خبرنگار چکاوک نیوز از کرمانشاه، سرهنگ پاسدار حسین رجبی‌نژاد ظهر امروز « ۳۱ تیر ماه ۱۴۰۳»، در جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر که به همت بسیج رسانه ناحیه کرمانشاه، در سالن اجتماعات سپاه ناحیه کرمانشاه برگزار شد، با اشاره به اینکه قدم اول در شورای امر به معروف و نهی از منکر استان، احصا معروفات ترک شده و منکرات رایج شده در جامعه است، توانمندی فعالان امر به معروف و نهی از منکر را امری ضروری دانست و افزود: ضعف‌هایی در این زمینه داریم که با آموزش و بکارگیری مربیان کار‌آزموده در این زمینه مشکلات مرتفع خواهد شد.

مسئول معاونت اجتماعی سپاه ناحیه کرمانشاه، اهداف این شورا را یافتن راهکار در راستای ترویج و احیا معروفات و نهی از منکرات دانست و افزود: با یافتن راهکار مصوبات تصویب و به سمت اجرایی شدن آنها حرکت می‌کنیم.

رجبی نژاد توانمندی فعالان امر به معروف و نهی از منکر استان را امری ضروری دانست و گفت:ضعف‌هایی در این زمینه داریم که با آموزش و بکارگیری مربیان کار‌آزموده قطعاً مشکلات مرتفع خواهد شد.

این مسئول در پاسخ به خبرنگاران مهمترین منکرات رایج استان کرمانشاه را اعتیاد، رباخواری، پارتی‌بازی، و رشوه عنوان کرد و افزود: مهمترین معروفات ترک شده در استان نیز ازدواج آسان، انجام نماز جماعت، حجاب، نظم و انضباط اداری عنوان کرد.

وی در ادامه، با اشاره به اینکه برای آموزش مشکلی نداریم، گفت: بانک‌های اطلاعاتی در این زمینه فراهم شده تا بتوانیم در احیا معروفات و نهی از منکرات کار‌ساز باشیم، امر به معروف و نهی از منکر یک تکلیف الهی به گردن ماست در این خصوص در طول سال برنامه های مختلفی برای تبیین امر به معروف و نهی از منکر داریم.

امر به معروف و نهی از منکر وظیفه همگانی است:

مسئول معاونت اجتماعی سپاه ناحیه مقاومت بسیج کرمانشاه در پایان سخنانش، با اشاره به اینکه آموزشها از قبل شروع شده، تأکید کرد،: امر به معروف و نهی از منکر وظیفه همگانی است، در راستای احیای نهضت امر به معروف و نهی از منکر تنها به ظرفیت سپاه و بسیج اکتفا نخواهیم کرد بلکه با آموزش آحاد مختلف جامعه، احیاء این نهضت را با تمام توان انجام خواهیم داد.

انقلاب اسلامی را استمرار قیام عاشورای حسینی(ع):

در ادامه جلسه، کیوان دارابخانی، «مسئول کانون بسیج رسانه ناحیه کرمانشاه»، انقلاب اسلامی را استمرار قیام عاشورای حسینی(ع) توصیف کرد و گفت: امر به معروف و نهی از منکر دو فریضه مهم الهی است که نهضت عاشورا نیز بر اساس آن ها شکل گرفته است و می بایست با تأسی از رهنمودهای مقام معظم رهبری بسیار ماهرانه و با بهره گیری از نیروهای متخصص آن ها را برای افراد تبیین و در جامعه اجرا کرد.

طاهره خشنودی، «جانشین مسئول کانون بسیج رسانه سپاه ناحیه کرمانشاه»، نیز در این جلسه به تفسیر و تحلیل رسالت حضرت زینب کبری(س) در واقعه ی کربلا پرداخت و خاطر نشان کرد: تبیین هنجارها که شاخص ترین آن ها امر به معروف و نهی از منکر است باید با استفاده از تخصص های لازم و ظرافتی خاص در جامعه اجرا شود تا مؤثر و مورد پذیرش افراد قرار گیرد.

خشنودی از برگزاری جشنواره «شمیم علوی»، در چهار محور فرهنگی، هنری – آثار صنایع دستی – آثار تصویری و نمایشی و علمی خبر داد و افزود: این جشنواره با موضوعات خانواده در بیانیه گام دوم، معنویت و اخلاق، بصیرت دینی و انقلابی، سبک زندگی، حجاب و عفاف و … برگزار می شود و علاقمندان شرکت در این جشنواره می توانند جهت شرکت آثار خود را حداکثر تا ۱۴۰۳/۵/۲۰ به دبیرخانه امور خانواده سپاه ناحیه کرمانشاه تحویل نمایند.

گفتنی است: در این جلسه به سوالات خبرنگاران پاسخ های لازم داده شد.

لینک کوتاه : https://chakavaknews.ir/?p=6648

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.