4
مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان کرمانشاه، مطرح کرد:

هنر بهترین ابزار و مهم ترین ظرفیت برای ماندگاری حماسه ها بویژه حماسه کربلا است

  • کد خبر : 6635
  • ۲۵ تیر ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۸
هنر بهترین ابزار و مهم ترین ظرفیت برای ماندگاری حماسه ها بویژه حماسه کربلا است
به همت سازمان بسیج هنرمندان استان کرمانشاه وبا همکاری جامعه بسیج زنان سپاه حضرت نبی اکرم (ص)، استان کرمانشاه عصر شعر عاشورا و عفاف و حجاب در سالن زنده یاد شاعر آیینی «احمد عزیزی»، در سالن همایش‌های نهاد کتابخانه های عمومی کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار چکاوک نیوز از کرمانشاه، به مناسبت گرامیداشت هفته عفاف و حجاب و  تقارن این هفته با دهه اول ماه محرم، عصر یکشنبه « ۲۴ تیر ماه ۱۴۰۳»، عصر شعری به همت سازمان بسیج هنرمندان استان کرمانشاه و همکاری بسیج جامعه زنان، سپاه حضرت نبی اکرم (ص)، استان کرمانشاه در سالن زنده یاد احمد عزیزی واقع در نهاد کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه برگزار شد

در این مراسم سرهنگ پاسدار«افشین آزادی»، با تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین علیه السلام و خیر مقدم به مدعوین، اظهار داشت: به دنبال هر انقلابی ، انقلاب و‌ تحول در فکر، اندیشه، سیاست و فرهنگ بوجود می آید و در انقلاب اسلامی نیز انقلاب فرهنگی بوجود آمد بویژه انقلاب و‌ تحول در شعر و ادبیات است.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان کرمانشاه، افزود پس از انقلاب هم به لحاظ کمیت و‌ کیفیت آثار بسیار زیادی در حوزه شعر و داستان نویسی بوجود آمده است.

هنرمندان خالقان آثار هنری هستند:
این مسئول در ادامه گفت: هنر بهترین ابزار و مهم ترین ظرفیت برای ماندگاری حماسه ها بویژه حماسه کربلا است و هنرمندان به عنوان خالقان آثار هنری می توانند نقش بسیار مهمی را در حماسه های اتفاق افتاده تاریخی برای نسل جوان ایفا کنند.

آزادی هدف از برگزاری اینگونه مراسمات را «عصر شعر و …»، تبیین حماسه عاشورا و نیز تبیین موضوع عفاف و حجاب با زبان فاخر هنر عنوان کرد و از هنرمندان خواست با هنرهای مختلف مانند نقالی، شعر، سرود، نقاشی و… حماسه عاشورا را به نمایش بگذارند.

بر اساس این گزارش: در این مراسم دکتر زهرا جانجانی «مدیر کل امور بانوان استانداری کرمانشاه»، سخنران برنامه در خصوص شخصیت حضرت زینب به عنوان الگوی زن مسلمان نام بردند و هنر را بهترین وسیله ماندگاری حماسه عاشورا و کربلا و  نقش حضرت زینب در حماسه کربلا عنوان کرد.

گفتنی است: در این عصر شعر تعداد ۱۰ نفر از شعرای استان به شعر خوانی پرداختند و از دیگر برنامه های این مراسم، سرود خوانی و مداحی بود. و در حاشیه برگزاری مراسم نمایشگاه عکس حجاب و عفاف برگزار شده بود و
در پایان مراسم از تعدادی از شعرا و هنرمندان تجلیل به عمل آمد.

لینک کوتاه : https://chakavaknews.ir/?p=6635

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.