4
کارشناس اداره کل استاندارد استان کرمانشاه خبرداد:

خانه های بازی مورد بازرسی کارشناسان استاندارد قرار گرفت/سلامت و امنيت کودکان همواره مورد توجه سازمان ملی استاندارد بوده و هست

  • کد خبر : 6536
  • ۱۰ تیر ۱۴۰۳ - ۲:۴۸
خانه های بازی مورد بازرسی کارشناسان استاندارد قرار گرفت/سلامت و امنيت کودکان همواره مورد توجه سازمان ملی استاندارد بوده و هست
طی شبانه روز گذشته کارشناسان استاندارد با هدف بازدید از وسایل و تجهیزات مراکز تفریحی، که در مرکز استان قرار دارد مورد بازرسی قرار دادند.

به گزارش خبری چکاوک نیوز، از کرمانشاه؛ مطابق دستورالعمل نظارت بر اجرای استاندارد تجهیزات مراکز تفریحی، بازرسان و کارشناسان استاندارد از خانه های بازی بازدید و بازرسی از وسایل مستقر در این اماکن بعمل آمد.

بر اساس این گزارش، تمام وسایل و تجهیزات مستقر در خانه‌های بازی به طور مستمر توسط بازرسان مورد بررسی قرار می گیرد و در صورت وجود مشکل، مواردی جهت رفع عیب به بهره بردار تذکر داده می شود.

کارشناس اداره کل استاندارد استان کرمانشاه، در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: سلامت و امنيت کودکان همواره مورد توجه سازمان ملی استاندارد بوده و هست، به همين جهت تلاش مي شود با نظارت مضاعف از حوادث ناخواسته جلوگيري به عمل آيد.

رامین ریحانی در ادامه، گفت: در چارچوب دستورالعمل های ابلاغی سازمان ملی استاندارد در حوزه ایمنی تجهیزات بازی در شهربازی ها، زمین ها و خانه های بازی که کودکان عمده استفاده کنندگان از این گونه امکانات هستند مورد اقدامات پیشگیرانه توسط بازرسان اداره استاندارد قرار می گیرد، با هدف اینکه شاهد بروز اتفاقات ناگوار در این حوزه نباشیم.

چشم پوشی از ایمنی وسایل بازی می تواند حوادث جبران ناپذیری را رقم بزند

ریحانی در ادامه گفت: عمده ی تجهیزات شهربازی ها، خانه های بازی، زمین های بازی و حتی کف پوش های مورد استفاده در آنها مشمول استاندارد اجباری هستند و چشم پوشی از ایمنی آن ها می تواند حوادث جبران ناپذیری را رقم بزند.

این مسئول تاکید کرد: عمده تجهیزات بازی در مرحله ساخت، نصب و همچنین بهره برداری مشمول مقررات استاندارد اجباری هستند و در همه این مراحل کارشناسان و بازرسان سازمان ملی استاندارد در کنار شرکت های بازرسی همکار و مورد تأیید سازمان ملی استاندارد نظارت های دقیق و فنی لازم را انجام می دهند و در صورت عدم وجود نقص ایمنی مجوز بهره برداری برای آنها صادر می شود.

از تجهیزات بازی فاقد استاندارد خودداری کنید

خانه های بازی در کرمانشاه  مورد بازرسی قرار گرفت

کارشناس اداره استاندارد در پایان سخنانش با هشدار به خانواده ها در خصوص استفاده فرزندانشان از تجهیزات بازی مستقر در اماکن تفریحی و خانه های بازی از همشهریان خواست، هنگام استفاده از دستگاه ها و تجهیزات بازی مستقر در شهربازی ها و خانه های بازی از وجود گواهی بازرسی استاندارد اطمینان کامل را حاصل نموده و بدون مشاهده گواهی استاندارد که بهره برداران موظف به نصب در کنار تجهیز هستند، استفاده از تجهیزات فاقد گواهی خودداری کرده و برای جلوگیری از حوادث جبران ناپذیر این گونه موارد تخلف را به اداره کل استاندارد کرمانشاه به شماره ۰۸۳۴۵۱۷۰۰۰۰ اطلاع رسانی نمایند.

لینک کوتاه : https://chakavaknews.ir/?p=6536

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.