5
مدیرکل تأمین اجتماعی استان کرمانشاه، گفت:

جمعیت تحت پوشش تأمین اجتماعی در کرمانشاه به ۸۳۰ هزار نفر رسید

  • کد خبر : 5856
  • ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۲:۵۱
جمعیت تحت پوشش تأمین اجتماعی در کرمانشاه به ۸۳۰ هزار نفر رسید
تعداد بیمه شدگان تامین اجتماعی استان کرمانشاه به ۸۳۰ هزار نفر رسیده است و درصد بیمه در استان به ۴۰٪ رسیده است

به گزارش خبرنگار چکاوک نیوز، از کرمانشاه: اسکندر کاکایی « مدیر کل بیمه تأمین اجتماعی استان کرمانشاه، « بهمن ماه ۱۴۰۲»، در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت دهه مبارک فجر، در ششمین روز از این ایام مبارک « آغاز چهل و پنجمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی»، اظهار کرد: بالغ بر ۸۳۰ هزار نفر از جمعیت استان تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار دارند.

طی دو سال ۴۰٪ به جمعیت تحت پوشش تأمین اجتماعی استان اضافه شده:
کاکایی با اشاره به اینکه درصد پوشش بیمه تأمین اجتماعی در استان به ۴۰٪ رسیده است، افزود: طی دو سال اخیر دو درصد به جمعیت تحت پوشش تأمین اجتماعی در استان اضافه شده است و با وجود همچنان نسبت به میانگین کشوری۵۴٪ عقب هستیم.

مدیر کل تأمین اجتماعی استان دلیل عقب بودن بیمه تأمین اجتماعی نسبت به میانگین کشوری را فعالیت سایر صندوق‌های بیمه‌ای عنوان کرد و افزود: بیمه های نیروهای مسلح، بازنشستگان کشوری، بیمه روستاییان و عشایر و… در استان فعالیت دارند.

۳۴۰۰نفر در استان بیمه بیکاری دریافت می کنند:
به گفته کاکایی، تعداد بیمه شدگان اصلی تأمین اجتماعی در کرمانشاه ۲۶۷ هزار نفر و تعداد بیمه شدگان اجباری نیز ۱۵۸ هزار و ۴۵۰ نفر می باشد و در استان ۳۴۰۰ نفربیمه بیکاری دریافت می کنند.

این مسئول در ادامه از پرداخت مستمری به ۸۶ هزار نفر بیمه شده اصلی خبر داد و افزود: در ماه گذشته ۵۴۴ میلیارد تومان بابت مستمری به این عزیزان پرداخت شده است.

پوشش بیمه ای تأمین اجتماعی روند افزایش داشته:
این مسئول از روند افزایش پوشش بیمه ای تأمین اجتماعی در استان خبر داد و افزود: طی چهار سال اخیر مجموع بیمه شدگان اصلی و مستمری بگیران در استان در مجموع ۲۰ هزار نفر افزایش داشته است، همچنین طی این مدت تعداد بیمه شدگان اجباری به ۹۰۰۰ نفر افزایش یافته که حداقل هفت هزار نفر مربوط به بخش صنعت بوده، که در طی دو سال کم سابقه است، این رقم در حالی است، که تعداد بیمه شدگان اجباری در سنوات گذشته سالانه ۱۸۰۰ تا دو هزار نفر بوده.

فرار بیمه ای از سوی کارگران و کارفرمایان:
کاکایی در ادامه از رصد کارگاه‌ها به طور مستمر خبر داد و افزود: در برخی موارد متأسفانه شاهد فرار بیمه‌ای هستیم، این فرار بیمه‌ای گاهی از سوی کارفرمایان رخ می‌دهد که تمایلی به بیمه نیروهای خود ندارند و در برخی موارد هم خود کارگران به این موضوع مطالبه‌گر نیستند.

۱۰ هزار زن خانه‌دار در کرمانشاه بیمه شدند:
کاکایی بیمه دانشجویان و زنان خانه‌دار را در دستور کار بیمه تأمین اجتماعی اعلام کرد و افزود: تا امروز بالغ بر ۱۰ هزار زن خانه‌دار و ۱۳۰۰ دانشجو در کرمانشاه تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار گرفته اند.

مستمری بازنشستگان طی چهار سال ۱۵۰٪ رشد داشته:
مدیر کل تأمین اجتماعی استان در پاسخ به خبرنگاران به اعتراضات بازنشستگان نسبت به دریافتی و مستمریشان، گفت: مستمری بازنشستگان در چهار سال اخیر در قالب طرح همسان سازی و  برخی مصوبات قانونی ۱۵۰٪ رشد داشته است، در این راستا تأمین اجتماعی به تنهایی نمی‌تواند هیچ افزایشی در دستمزدها اعمال کند و برای افزایش مستمری نیازمند مصوبه مجلس و یا هیأت وزیران هستیم، ضمناً دلیل تفاوت در مستمری بازنشستگان این سازمان تفاوت در دستمزد و سابقه بیمه شدگان در مدت بیمه پردازی می باشد.

مردم مراقب پیامک های جعلی باشند، سامانه ۱۴۲۰ در خدمت بیمه شدگان تأمین اجتماعی:
کاکایی با اشاره به ارسال پیامک های جعلی خصوصاً برای مستمری بگیران از سوی کلاهبرداران تأکید کرد: توسعه خدمات غیرحضوری یکی از اقدامات تامین اجتماعی است که هم اکنون ۵۹ خدمت مهم به صورت غیرحضوری ارائه می‌شود، از عموم بیمه شدگان تقاضا داریم مراقب پیامک‌های جعلی که ادعا می‌شود از سوی تأمین اجتماعی ارسال شده، باشند، هیچگونه پیامکی برای واریز به حسابی خاص از طرف تأمین اجتماعی ارسال نمی‌ شود، مردم هرگونه سوالی درباره خدمات و مباحث مربوط به تأمین اجتماعی را از طریق سامانه گویای ۱۴۲۰ با این سازمان در میان بگذارند.

مدیر کل تأمین اجتماعی استان در خاتمه سخنانش، با اشاره به انتخابات سرنوشت ساز ۱۱ اسفندماه پیش رو از خبرنگاران خواست: با اطلاع رسانی به عموم مردم، از همه مردم بخواهند در پای صندوق های رأی حضور داشته باشند.
کاکایی تاکید کرد: اگر می خواهیم کشوری قوی داشته باشیم، باید انتخابات قوی و حضور حداکثری را داشته باشیم.

لینک کوتاه : https://chakavaknews.ir/?p=5856
  • نویسنده : مهین رحمانی
  • ارسال توسط :
  • منبع : چکاوک نیوز
  • دیدگاه‌ها برای جمعیت تحت پوشش تأمین اجتماعی در کرمانشاه به ۸۳۰ هزار نفر رسید بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0

دیدگاهها بسته است.