1
مدیرعامل شرکت گاز استان خبر داد؛

مطالبات ۱۰۰۰ میلیارد تومانی شرکت گاز از مشترکین  

  • کد خبر : 6804
  • ۲۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۴
مطالبات ۱۰۰۰ میلیارد تومانی شرکت گاز از مشترکین   
چکاوک نیوز_ناصر حسینی، مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه گفت:تا پایان سال‌جاری ۵۷ روستای استان از نعمت گاز طبیعی برخوردار می‌شوند و عملیات گاز‌رسانی به ۳۴ روستای استان تا پایان شهریور ماه و مابقی تا پایان سال جاری انجام می شود.

به گزارش چکاوک نیوز از کرمانشاه، نشست خبری مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه، به مناسبت بزرگداشت روز خبرنگار،امروز «۲۵ مردادماه»، با هدف تقدیر از خبرنگاران این حوزه برگزار شد.

ناصر حسینی « مدیر عامل شرکت گاز استان کرمانشاه کرمانشاه»، اظهار کرد: در حال حاضر صد‌درصد جمعیت شهری و ۹۸ درصد جمعیت روستایی استان از نعمت گاز طبیعی برخوردارند اظهار کرد: در سال گذشته گازرسانی به ۲۳۱ روستا و شهر ازگله انجام گرفت و گاز طبیعی به ۳۴ شهر استان که قابلیت گاز‌رسانی دارند رسید.

مدیرعامل شرکت گاز استان افزود: بر اساس پیش‌بینی انجام شده، تا پایان سال جاری ۵۷ روستای استان از نعمت گاز طبیعی برخوردار خواهند شد که از این تعداد ۳۴ روستا تا پایان شهریورماه و مابقی تا پایان سال به بهره‌برداری خواهند رسید.

۲۲۴۶ روستا از نعمت گاز طبیعی برخوردارند:

حسینی در ادامه گفت: ۲۴۰۴ روستای استان کرمانشاه در حال حاضر قابلیت گاز‌رسانی دارند و از این تعداد ۲۲۴۶ روستا از نعمت گاز طبیعی برخوردارند. و تا پایان سال‌جاری تعداد روستاهای دارای گاز طبیعی در استان به ۲۳۰۲ روستا می رسد.

به گفته مدیر عامل شرکت گاز استان: تا پایان سال جاری تعداد روستای استان که از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند به ۲۳۰۳ روستا خواهد رسید و عملیات گازرسانی به ۱۰۱ روستای باقیمانده فاقد گاز طبیعی در استان نیز در صورت اخذ مجوز و تامین اعتبار انجام خواهد شد.

حسینی در پاسخ به خبرنگاران گفت: در سال گذشته حدود ۶۶ درصد از سهم گاز استان در بخش صنعتی و حدود ۳۳ درصد آن در بخش خانگی مصرف شده است.

جلسه شرکت گاز به مناسبت روز خبرنگار

مدیرعامل شرکت گاز استان در ادامه سخنانش، گفت: از مصرف پنج میلیارد و ۴۳۴ میلیون متر‌مکعبی گاز طی سال گذشته میزان هدر‌رفت گاز طبیعی در سال‌های گذشته هشت درصد بوده که این میزان در سال ۱۴۰۲ به کمتر ۱.۹ درصد رسیده است.

به گفته حسینی در زمستان سال گذشته بر اساس محدودیت‌هایی که برای صنایع ایجاد شد روزانه ۲۰ میلیون‌متر‌مکعب گاز در استان مصرف شد که اگر بخواهیم زمستان امسال این‌ محدودیت‌‌ها را صنایع حذف کنیم، روزانه ۲۵ میلیون متر‌مکعب گاز در استان مصرف خواهد شد.

حسینی ادامه داد: در راستای کاهش مصرف و استفاده بهینه از گازطبیعی در ادارات در نظر داریم با نصب سنسور دمایی در ادارات مصرف گاز را به صورت آنلاین رصد نماییم و در صورت تخلف با آنها برخورد خواهیم کرد.

مدیر عامل شرکت گاز استان در پاسخ دیگری به خبرنگاران، گفت: حادثه انفجار و ریزش ساختمان‌ها در اسلام‌آباد غرب به شبکه گازرسانی استان مربوط نبوده.

وی افزود: شبکه گاز استان هر سال نشت‌یابی می‌شود و در این حادثه نیز هیچ‌گونه نشتی گاز مشاهده نشد و با اطمینان می‌گویم این‌حادثه ارتباطی به نشت گاز ندارد.

حسینی در ادامه سخنانش در خصوص تعداد جایگاه‌های CNG در استان گفت: تعداد ۷۸ جایگاه CNG در استان فعالیت دارند و ۲۵۰۰ واحد تولیدی استان گازدار هستند، ۷۱۱ هزار و ۱۹۸ مشترک گاز شامل؛ ۴۴۱ هزار و ۸۹۹ خانوار شهری و ۱۳۳ هزار و۴۲۸ مشترک روستایی از نعمت گاز طبیعی برخوردارند.

لینک کوتاه : https://chakavaknews.ir/?p=6804

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.