6
فرمانده پایگاه یکم رزمی هوانیروز کرمانشاه گفت:

گرامیداشت عملیات غرور آفرین مرصاد برگزار می شود

  • کد خبر : 5223
  • ۰۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۹:۵۵
گرامیداشت عملیات غرور آفرین مرصاد برگزار می شود
نشست خبری فرمانده پایگاه یکم رزمی هوانیروز کرمانشاه با اصحاب رسانه در سالن جلسات این پایگاه برگزار شد.

به گزارش چکاوک نیوز؛ سرهنگ خلبان “رحیم عینی” فرمانده هوانیروز کرمانشاه با تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین علیه السلام و با اشاره به پیش‌رو بودن پنجم مرداد و بزرگداشت عملیات مرصاد اظهار کرد: طی دوران دفاع مقدس نقش هوانیروز در کنار سپاه، نیروی انتظامی، بسیج‌مردمی و ایلات و عشایر غیور بر کسی پوشیده نیست.

سرهنگ عینی، افزود: هوانیروز با حضور خود ،طی سه مرحله در دوران دفاع مقدس غیرت و شهامت و دلیری را نشان داد، مرحله اول به محض تهاجم رژیم بعث عراق به کشور بود که با استقرار اولیه در مناطق غرب،جنوب و جنوب غرب از ورود نیروهای رژیم بعث عراق به کشور جلوگیری شد.

وی دومین نقش هوانیروز در هشت سال دفاع مقدس را حین جنگ با صدامیان عنوان کرد و گفت: بالگرد‌های هوانیروز درپشتیبانی از نیروهای زمینی نقش بسزایی در دوران دفاع مقدس ایفا کردند و در زمینه هلی‌برن و جابجایی رزمندگان، رساندن آذوقه و انتقال مجروحین به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی نقش بسزایی را برعهده داشتند.

به گفته سرهنگ عینی هوانیروز در مرحله سوم و با اعلام پایان جنگ و تأیید قطعنامه ۵۹۸، این‌بار مورد تهاجم منافقان کوردل قرار گرفت، منافقانی که با تصویب قطعنامه روی دست صدامیان مانده بودند و با نقشه‌ای شوم آنها را از طریق مهران، مرز خسروی و قصر‌شیرین به سمت کشور ما روانه کردند آنها قصد داشتند با نقشه‌ای پوشالی و با شعار “از مهران تا تهران” جمهوری اسلامی را تسخیر نمایند.

وی در ادامه گفت: زمانی که خودروها و نفربرهای این عناصر خود‌فروخته به اسلام‌آباد رسید در نهایت قساوت قلب، رزمندگان مجروح در بیمارستان‌های این شهرستان را به شهادت رساندند و با ایجاد رعب و وحشت مردم را از اسلام‌آباد به کرمانشاه فراری دادند.

سرهنگ عینی افزود: پیام هجوم این عناصر پلید به تهران مخابره شد ودر تاریخ چهارم مرداد ۱۳۶۷ جلسه‌ای با حضور فرماندهان سپاه و ارتش در بیمارستان امام حسین (ع) کرمانشاه برگزارشد و شهید سپهبد صیاد‌ شیرازی صبح روز پنجم مرداد تیم آتش سنگین خلبانان را از هوانیروز توجیه و به سمت منافقین روانه کرد و با متلاشی شدن لشکر منافقین تعداد دیگری از آنان که زنده بودند با خوردن سیانور به زندگی خود پایان دادند.
فرمانده هوانیروز کرمانشاه، خاطر نشان کرد: در عملیات غرور‌آفرین مرصاد بالگردهای هوانیروز ۴۲۵ ساعت پرواز داشتند، سه هزار و ۳۳۶ رزمنده از طریق بالگردهای هوانیروز جابجا شدند، ۱۱۵ خودرو و ۳۰ دستگاه تانک دشمن منهدم و در این میان شهید “حسین فرزانه” از خلبانان هوانیروز کرمانشاه نیز به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
سرهنگ عینی، عملیات مرصاد را عملیاتی با بازه زمانی کوتاه و تاکتیکی بی‌نظیر عنوان کرد و بیان داشت: عملیات مرصاد اوج عزت، شکوه و بالندگی نیروهای مسلح و اوج خفت منافقین خود فروخته بود که نیروهای این منطقه در اوج عزت با هشت سال دفاع مقدس خداحافظی کردند.

سرهنگ عینی در ادامه سخنانش، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب طی هشت سال دفاع مقدس و پس از آن افزود: هرچند این شهدا دیگر بین ما نیستند اما یاد و خاطره آنها همیشه ماندگار است و از راه و رسم و سیره اخلاقی آنها به عنوان الگو و اسوه استفاده خواهیم کرد.

به گفته فرمانده هوانیروز کرمانشاه امروز نیروهای مسلح در اوج اقتدار و عزت قرار دارند و امنیتی پایدار در تمامی مرزهای کشور برقرار است.

سرهنگ عینی در ادامه اشاره ای هم به مراسم بزرگداشت روز ملی کرمانشاه و عملیات غرور‌آفرین مرصاد داشت و گفت: همزمانی این روز با تاسوعای حسینی(ع) باعث شد برگزاری رژه‌هوایی که پیش‌بینی شده بود منتفی شود، اما مراسم گرامیداشت این روز بزرگ با حضور نیروهای مسلح و مسئولین استانی در کرمانشاه برگزار می‌شود.

۲۹ استان کشور تحت پوشش اورژانس هوایی هوانیروز است:
وی اشاره‌ای هم به عملیات‌های مردم یاری هوانیروز داشت و‌ گفت: در حال حاضر ۲۹ استان کشور تحت پوشش اورژانس هوایی هوانیروز هستند و هوانیروز کرمانشاه نیز استانهای ایلام، لرستان، همدان، کرمانشاه و قسمتی از استان کردستان را تحت پوشش قرار داده است و با همکاری اورژانس ۱۱۵ در این مناطق امداد‌رسانی‌هایی می‌کند.

فرمانده پایگاه یکم رزمی هوانیروز کرمانشاه در پایان سخنانش، افزود: هوانیروز با تلاش تمامی نیروهای خدوم و جان‌برکف، در زمینه تامین قطعات مصرفی مورد نیاز بالگردها توانمند است و تمامی ملزومات و قطعات مورد نیاز، بدون وابستگی به بیگانگان تامین می‌شود.

لینک کوتاه : https://chakavaknews.ir/?p=5223
  • نویسنده : مهین رحمانی
  • ارسال توسط :
  • منبع : چکاوک نیوز
  • دیدگاه‌ها برای گرامیداشت عملیات غرور آفرین مرصاد برگزار می شود بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0

دیدگاهها بسته است.