3
مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه؛

کلنگ ساختمان پزشکی قانونی در کنگاور و سنقر امسال به زمین زده می شود/ تمامی مراکز کرمانشاه مجهز به سالن تشریح است

  • کد خبر : 6490
  • ۰۵ تیر ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۶
کلنگ ساختمان پزشکی قانونی در کنگاور و سنقر امسال به زمین زده می شود/ تمامی مراکز کرمانشاه مجهز به سالن تشریح است
نشست خبری مدیرکل پزشکی قانونی استان با اصحاب رسانه به مناسبت هفته قوه قضائیه ظهر امروز« دوشنبه چهارم تیر ماه» مصادف با چهارمین روز هفته قوه قضاییه در سالن جلسات اداره کل پزشکی قانونی کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار چکاوک نیوز از کرمانشاه، دکتر سلیم خانی در این جلسه با تبریک هفته قوه قضاییه و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، با اشاره به اینکه در بیشتر شهرستانهای استان ساختمان پزشکی قانونی داریم، اظهار کرد؛ مقدمات کار انجام شده، کمتر از دو ماه دیگر کلنگ ساختمان پزشکی قانونی کنگاور و سنقر به زمین زده خواهد شد.

خانی در خصوص آمار دو ماهه اول سال جاری، گفت: طی دو ماهه نخست سال‌جاری ۱۲ مورد پرونده قصور پزشکی داشته ایم که از این تعداد هفت مورد محکوم و پنج مورد تبرئه شده است.

مدیر کل پزشکی قانونی استان کرمانشاه را اولین استانی معرفی کرد، که تمامی مراکز آن مجهز به سالن تشریح است و افزود: ساختمان‌های پزشکی قانونی شهرستان‌های اسلام‌آباد غرب، جوانرود، سرپل ذهاب، پاوه و صحنه تملیکی و شهرستان‌های گیلان‌غرب و روانسر استیجاری و زمین نیزبرای ساخت ساختمان پزشکی قانونی در شهرستان‌های ثلاث باباجانی، قصرشیرین، کنگاور و سنقر نیز اختصاص‌یافته است.

زمین برای ساخت سالن تشریح اختصاص‌یافته است

خانی در پاسخ به خبرنگاران در خصوص آخرین پیگیری‌های ساخت سوله بحران در کرمانشاه، گفت: مشکلی در رابطه‌با زمین این سوله با اوقاف اداره داشتیم، رفع شده، ساخت این سوله به سرانجام رسید علاوه‌برآن سه هزار و ۵۰۰ متر زمین هم در قبرستان جدید«بهشت‌زهرا(س)»، برای ساخت سالن تشریح هم اختصاص‌یافته است.

این مسئول از انجام آزمایشات ژنتیک غرب کشور در پزشکی قانونی کرمانشاه خبر داد و افزود: بخش ژنتیک استان‎های همدان، لرستان و ایلام نیز به‌نوعی از طریق استان کرمانشاه انجام می‎شود.

در ادامه جلسه فرزاد سلگی « مسوول روابط عمومی پزشکی قانونی استان کرمانشاه»، ضمن تشکر از خبرنگاران جهت همکاری با پزشکی قانونی با اشاره به آمارهای دو ماهه نخست سال جاری گفت: تعداد مراجعین طی این مدت هفت هزار و ۳۴۶ نفر بوده که دو هزار و ۲۸۷ نفر زن و پنج هزار و ۵۹ نفر هم مرد را شامل می شود.

سلگی، افزود: تعداد معاینات روانپزشکی در این اداره طی دو ماه سال جاری ۲۰۹ نفر اعلام شده، معاینات بالینی، عمومی و تخصصی در این مدت هفت هزار و ۱۳۷ نفر که از این تعداد چهار هزار و ۹۲۰ نفر مرد و دو هزار و ۲۱۳ نفر زن می باشد.

وی آمار سوختگی‌ها را ۱۵ نفر «۹ نفر زن و ۶ نفر مرد» اعلام کرد و افزود: این آمار در مقایسه با دو ماهه نخست سال گذشته که شش نفر بوده، افزایش داشته است.

به گفته مسوول روابط عمومی پزشکی قانونی کرمانشاه، در فروردین و اردیبهشت‌ماه سال جاری پنج مورد غرق‌شدگی داشتیم که چهار مورد در رودخانه و یک مورد در حوضچه اتفاق افتاده است.و آمار تصادفات دو ماهه امسال ۶۹ نفر اعلام شده که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که ۹۵ نفروی بوده، کاهش داشته است.

وی تصادفات نوروزی سال ۱۴۰۳ را در مجموع ۲۱ مورد اعلام کرد، که پنج مورد درون‌شهری و ۱۶ مورد برون‌شهری بوده بوده و افزود: آمار تشکیل پرونده سقط‌جنین درمانی اردیبهشت‌ماه امسال ۲۴ پرونده بوده که از این تعداد ۱۶ مورد از این پرونده‌ها مجوز سقط‌جنین درمانی اخذ کردند.

لینک کوتاه : https://chakavaknews.ir/?p=6490

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.