3
دبیرستاد اربعین استان خبر داد:

کرمانشاه آماده میزبانی زوار عبا عبدالله الحسین علیه السلام 

  • کد خبر : 6719
  • ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۲
کرمانشاه آماده میزبانی زوار عبا عبدالله الحسین علیه السلام 
نشست خبری دبیر ستاد اربعین استان با موضوع آغاز رسمی خدمات رسانی به زائران اربعین عصر « سه شنبه ۱۶ مرداد ماه»، در سالن شهید قلیوند استانداری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار چکاوک نیوز از کرمانشاه، دبیرستاد اربعین استان در این جلسه اظهار داشت؛ با توجه به فصل اوج گرما بی سابقه به دستور استاندار قرارگاه ویژه آب تشکیل شده است.

سید جعفر امامیان با اشاره به تردد روان زائران اربعین با ایجاد ۷۰ دروازه در مرز خسروی، گفت: ۷۰ دروازه فعال در مرز خسروی وجود دارد که زائران عبا عبدالله الحسین علیه السلام می‌توانند تنها در چند دقیقه و به آسانی از این مدخل‌ها بین ایران و عراق گذر کنند.

عملیات اربعین در استان دارای چند جبهه است:

این مسئول در خصوص آمادگی کامل استان کرمانشاه برای پذیرایی از زائران اربعین گفت: عملیات اربعین در استان دارای چند جبهه است که مسیر تردد زوار اصلی‌ترین آن است.

تردد عظیم زائران یکی از فرصت‌ها و ظرفیت‌ها برای استان کرمانشاه است:

امامیان در ادامه گفت: حدود ۸۰٪ از زائران کشور از این مسیر کرمانشاه عبور

می‌کنند و حتی زوار بخش‌های مرکزی و شمالی کشور نیز برای مراجعه به مرز مهران، در استان ایلام، باید از کرمانشاه بگذرند، تردد عظیم زائران یکی از فرصت‌ها و ظرفیت‌ها برای استان کرمانشاه است که باید در مدت میزبانی نیازهای زوار را در مسیر عبور از کرمانشاه پاسخ بدهیم.

وی افزود: مرز خسروی در سال گذشته با تلاش‌های جهادی استان، تغییرات بزرگی در مرز صورت گرفته است، تردد شبانه‌روزی، گسترش دروازه ورودی و خروجی، ایجاد جاده ترانزیتی برکت و توقفگاه ها از جمله اقدامات انجام شده در این مرز است.

امامیان ادامه داد: جبهه سوم شامل مسیرهای ارتباطی در داخل خاک عراق تا کربلا و نجف است و خدمت‌رسانی در موکبهای برپا شده در این شهرها است.

به گفته امامیان خدمات رسانی به زائران اربعین در مرز خسروی از امروز ۱۶ مرداد ماه آغاز شده است و شهرداری کرمانشاه ۲۱۰ دستگاه اتوبوس و خودرو ون عازم مرز خسروی کرده است.

امامیان با توجه به اوج گرما در اربعین امسال گفت: به دستور استاندار کرمانشاه، قرارگاه ویژه آب تشکیل شده و اقدامات خوبی برای تأمین آب و یخ مورد نیاز زائران انجام شده و استان در حال تکمیل ذخایر مورد نیاز است که حدود ۲۰ میلیون بطری آب برای ذخیره‌سازی در استان درخواست شده است.

دبیر ستاد اربعین استان، خاطرنشان کرد: توقفگاه های جاده برکت با گستره ۲۷۰ هکتار و ظرفیت حدود ۸۵ هزار دستگاه خودرو به برجک‌های نور و سایر امکانات مورد نیاز تجهیز شده‌ و پیش‌بینی لازم برای ۶۰ هزار توقفگاه دیگر در مرز پرویزخان نیز صورت گرفته است.

وی افزود: یک پایانه موقت اتوبوس‌های بین‌شهری در مرز ایجاد می‌شود و سال آینده نیز یک پایانه دائمی در مرز تدبیر خواهد شد.

امامیان در خصوص اقدامات دیگر برای اربعین گفت: افتتاح مرکز درمانی ویژه ثارالله یکی از اقدامات بی‌سابقه در مناطق مرزی کشور است که جدای از بیمارستان‌های صحرایی، خدمات امدادی و اورژانسی را به زائران ارائه می‌کند. و برای حمل و نقل مرزی زوار ۱۷۰ دستگاه اتوبوس در داخل و خارج مرز و ۴۰ دستگاه ون از ورودی خسروی تا ورودی پایانه در نظر گرفته شده است. و برای اسکان حدود ۱۰ هزار نفر در مرز پیش‌بینی های لازم شده و آمادگی اسکان ۳۰ هزار نفر در مرز و شهر قصرشیرین نیز وجود دارد.

دبیر ستاد اربعین استان در خاتمه سخنانش گفت: پایانه مرزی خسروی با نام شهید آیت الله رییسی و پایانه مرزی مهران به نام شهید حاج قاسم سلیمانی نام گذاری شده است.

لینک کوتاه : https://chakavaknews.ir/?p=6719

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.