3
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: 

اجازه نمی دهیم ساخت و ساز غیر اصولی صورت بگیرد/ وقوع حوادث غیر مترقبه زمان نمی‌شناسد

  • کد خبر : 6188
  • ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۰
اجازه نمی دهیم ساخت و ساز غیر اصولی صورت بگیرد/ وقوع حوادث غیر مترقبه زمان نمی‌شناسد
محمدحسن نامی صبح امروز در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان کرمانشاه که با حضور استاندار کرمانشاه، مدیر کل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه و مدیران دستگاه‌های اجرایی استانی در سالن جلسات شهید سلیمانی استانداری کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار چکاوک نیوز،از کرمانشاه؛ محمدحسن نامی صبح امروز در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان کرمانشاه که با حضور استاندار کرمانشاه، مدیر کل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه و مدیران دستگاه‌های اجرایی استانی در سالن جلسات شهید سلیمانی استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: روح حاکم بر مدیریت بحران بحث پیشگیری است.

نامی اقدامات پیشگیرانه و آمادگی برای بحران را دو مؤلفه اصلی مدیریت بحران دانست و، افزود: وقوع حوادث غیر مترقبه زمان نمی‌شناسد، بنابراین باید برای هر نوع حادثه‌ای از آمادگی‌های لازم برخوردار باشیم.

نامی در ادامه گفت:حوزه مدیریت بحران مورد توجه مقام معظم رهبری است و در این راستا در حال خرید یک سری تجهیزات هستیم که استان کرمانشاه با توجه به نقش مرکزیت در غرب کشور از این تجهیزات بهره‌مند خواهد شد.

آمادگی کامل برای مقابله با هر حادثه‌ای ضروری است

نامی پیشگیری، آمادگی و بازسازی و باز توانی را از ارکان مدیریت بحران دانست و افزود: امروزه بحران به عنوان اصلی‌ترین و راهبردی‌ترین مسئله کشورها مطرح است، بنابراین آمادگی کامل برای مقابله با هر حادثه‌ای ضروری است.

وی در ادامه، گفت: بیش از ۱۴۴ هزار کیلومتر رودخانه در کشور وجود دارد که ۶ هزار و ۸۲۰ کیلومتر آن از مناطق مسکونی شهری و روستایی عبور می‌کند.ایجاد سیل بند عرضی و جلوگیری از ساخت و سازها در بستر رودخانه‌ها از اقدامات لازم برای جلوگیری و پیشگیری از خطرات سیل در این مناطق می باشد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور تأکید کرد: برای در امان ماندن از سیلاب‌ها راهی به جز اجرای پروژه‌های آبخیزداری و آبخوانداری در کشور نداریم، با اجرای این پروژه‌ها علاوه بر حفظ و ذخیره آب‌های زیرزمینی، از فرسایش خاک نیز در هنگام وقوع سیلاب جلوگیری می‌شود.

نامی با اشاره به زلزله خیز بودن و در معرض سیل قرار گرفتن بیشتر مناطق کشور، گفت: در مقابل ساخت و سازها مسوول هستیم و اجازه ندهیم حتی یک متر ساخت و ساز غیر اصولی ساخته شود.

لینک کوتاه : https://chakavaknews.ir/?p=6188

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.