9
استاندار کرمانشاه: 

تجلیل از ۵۷ فعال نمونه وبرتر استان کرمانشاه  

  • کد خبر : 5123
  • ۱۶ تیر ۱۴۰۲ - ۵:۱۷
تجلیل از ۵۷ فعال نمونه وبرتر استان کرمانشاه    
آیین بزرگداشت روز صنعت و معدن با حضور قائم‌مقام دبیر‌کل خانه صنعت کشور، نماینده مردم سنقر و عضو کمیسیون صنایع و معادن در مجلس شورای اسلامی، استاندار کرمانشاه و مدیران و مسئولین استانی در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی کرمانشاه برگزار و از ۵۷ فعال نمونه استان تجلیل شد.

به گزارش خبری چکاوک نیوز؛ استاندار کرمانشاه، در این مراسم ضمن تبریک عید غدیر پیش رو، و روز صنعت و معدن، اظهار کرد: نشان‌سازی و مطرح کردن محصولات مرغوب کرمانشاه توسعه اقتصادی استان را رقم خواهد زد.

محمد طیب صحرایی، با اشاره به قطع برق صنایع در تابستان گفت: بعضی از مسائل استان را باید در سطح ملی و کشوری مطرح و پیگیری کرد که نمونه آن قطع برق در تابستان و قطع گاز صنایع در زمستان است که در این زمینه هفته گذشته موضوع را در حضور ریاست جمهور مطرح کردیم و خواستار بررسی و تغییر روند قطعی برق صنایع در پنج استانی که در انتهای جدول نرخ اشتغال کشور قرار دارند شدیم و آن را پیگیری خواهیم کرد.

صحرایی در ادامه گفت: از ابتدای مدیریتم در استان سعی شده جلسات را موضوع محور کنیم و ابتدا به موضوعاتی که در اولویت مطرح شدن هستند بپردازیم تا با تلاش و پیگیری زودتر به نتیجه برسیم.

صحرایی تلاش برای ورود صنایع بزرگ به بورس را از دیگر اهداف خود عنوان کرد و افزود: ورود به بورس می‌تواند ظرفیت‌های خوبی را برای استان کرمانشاه ایجاد کند.

رئیس خانه صنعت استان

در این مراسم رییس خانه صنعت استان کرمانشاه اظهار داشت: حدود ۱۰ سال است شعارهای سال براساس فرمایشات مقام معظم رهبری با تاکید بر اقتصاد و اشتغال شکل گرفته است، و ادامه حیات در بخش تولید‌ امروز با شرایط سختی همراه است و توسعه و پایداری آن نیازمند ثبات نرخ ارز در کشور شده است.

مهندس جهانبخش شکری افزود: تأمین زیرساخت‌ها درفرآیند تولید امری لازم و ضروری است، استان کرمانشاه با دارا بودن نرخ بالای بیکاری نیازمند توجه مسئولین است و در این زمینه قطع برق صنایع در تابستان و قطع گاز در زمستان مشکلاتی را برای تولیدکنندگان ایجاد می‌کنند که در این شرایط سخت ممکن است نرخ بیکاری در استان افزایش داشته باشد.

شکری با اشاره به اینکه استان کرمانشاه به عنوان تولیدکننده برق، در تأمین برق سایر استان‌ها سهیم است گفت: در استان کرمانشاه ۸۰۰ مگاوات برق مصرف می‌شود که سهم صنعت از این میزان مصرف بین ۱۶۰ تا ۱۷۰ مگاوات است و این در حالیست که کارخانجات بزرگ در استان‌های دیگر مانند اصفهان چند برابر برق مصرفی استان کرمانشاه را در بخش صنعتی،خانگی و کشاورزی استفاده می کنند.

شکری تأکید کرد: مسئولین باید استان کرمانشاه را به صورت ویژه ببینند و در راستای توسعه استان، قطعی برق و گاز صنایع را لحاظ نکنند.

محسن دارابی« رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان کرمانشاه» در ادامه مراسم با تبریک روز صنعت و معدن به تلاشگران این عرصه« دهم تیرماه» را روز مبارکی برای کرمانشاه دانست و گفت:در این روز بزرگ ۵۷ واحد صنعتی نمونه در سطح ملی معرفی شدند که ۲ واحد آن از کرمانشاه بوده است.

دارابی ضمن  تقدیر از زحمات استاندار کرمانشاه در زمینه تحقق مصوبات سفر ریاست جمهور و هیأت دولت به استان کرمانشاه، گفت: حدود شش ماه پیش تنها ۵۰ میلیارد تومان از مصوبات این سفر محقق شده بود که با تشکیل جلسات منظم و پیگیری‌های انجام شده در حال حاضر ۱۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده و ۵۰۰ میلیارد انعقاد قرار‌داد نیز انجام گرفته است.

دارابی افزود: یک‌هزار و ۲۰ میلیارد تومان مصوبه اعتباری نیز در دستور کار قرار دارد و در مجموع بیش از  ۳۳۰۰ میلیارد تومان از محل منابع سفر ریاست جمهور به استان کرمانشاه محقق شده است.

این مسئول از ثبت شرکت سهامی عام گسترش سوخت سبزاستان نیز خبر داد و افزود: در مرداد‌ ماه سال جاری پذیره‌نویسی  سهام این شرکت انجام می شود و دستیابی به بیش از ۳۰۰۰ میلیارد تومان منابع مالی پایدار در استان میسر خواهد شد.

لینک کوتاه : https://chakavaknews.ir/?p=5123
  • نویسنده : مهین رحمانی
  • ارسال توسط :
  • منبع : چکاوک نیوز
  • دیدگاه‌ها برای تجلیل از ۵۷ فعال نمونه وبرتر استان کرمانشاه   بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0

دیدگاهها بسته است.