5
رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه، گفت؛  

حوادث تاریخی در دنیا توسط خبرنگاران ثبت می شود/هیچ دانشگاهی در عراق در حد دانشگاه رازی نیست  

  • کد خبر : 6829
  • ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱:۱۴
حوادث تاریخی در دنیا توسط خبرنگاران ثبت می شود/هیچ دانشگاهی در عراق در حد دانشگاه رازی نیست  
چکاوک نیوز_نشست خبری ریاست دانشگاه رازی کرمانشاه با اصحاب رسانه با مباحث تشریح دستآوردهای سه ساله در دولت شهید جمهور، که رئیس دانشگاه‌ رازی کرمانشاه، از موفقیت‌های این دانشگاه در شاخص‌های مختلف طی سه سال دوران خدمت شهید جمهور سخن گفت، ظهر «یکشنبه 28 مرداد ماه 1403» در سالن جلسات این دانشگاه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار چکاوک نیوز از کرمانشاه، دکتر محمد نبی احمدی در این جلسه با تسلیت ایام سوگواری ابا عبدالله الحسین علیه سلام، و تبریک روز خبرنگار، اظهار داشت؛ حوادث تلخ و شیرین در دنیا توسط خبرنگاران ثبت می شود.

رئیس دانشگاه‌ رازی کرمانشاه، از موفقیت‌های این دانشگاه در شاخص‌های مختلف طی سه سال دوران خدمت شهید جمهور سخن گفت و با اشاره به جایگاه دانشگاه رازی در رتبه‌بندی ملی ISC، اظهار کرد: دانشگاه رازی در سال ۱۴۰۰ در رتبه‌بندی ملی ISC رتبه ۲۳ را داشت که در سال ۱۴۰۲ با ۱۱ پله صعود به ۱۲ رسید و در سال ۱۴۰۲، سه رتبه دیگر ارتقا یافت و رتبه ۹ را در بین دانشگاه‌های جامع کشور کسب کرده است.

دو پارک نو پا دانشگاه رازی کرمانشاه:

دکتر احمدی از دیگر موفقیت‌ها این دانشگاه به تأسیس «پارک علم و فناوری» این دانشگاه در اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۲ اشاره کرد و افزود: با تلاش‌های متعدد توانستیم سال گذشته مجوز پارک فناوری ارتباطات و اطلاعات «فاوا»را کسب کنیم که دانشگاه در این دو پارک نوپا است.

اعتباری دیگر برای دانشگاه رازی کرمانشاه:

ریاست دانشگاه رازی کرمانشاه یکی ضروریات مهم را در این دانشگاه راه‌اندازی آزمایشگاه ۱۷۰۲۵ در راستای سنجش استاندارهای لازم مواد نفتی دانست و افزود:راه‌اندازی آزمایشگاه ۱۷۰۲۵ در راستای سنجش استاندارهای لازم مواد نفتی در لب مرز قصرشیرین علاوه بر صرف اقتصادی که برای دانشگاه به دنبال دارد، اعتباری و حیثیتی علمی برای دانشگاه رازی محسوب می‌شود.که تأییدیه نهایی برای راه‌اندازی آزمایشگاه ۱۷۰۲۵ در شهرستان قصرشیرین انجام شده است و دانشگاه رازی استانداردهای لازم جهانی را برای راه‌اندازی آزمایشگاه ۱۷۰۲۵ را دارد.

دکتر احمدی در ادامه سخنانش از مدیریت استان خواست در این مورد نگاه ویژه‌ای به دانشگاه رازی داشته باشد.

 

بیش از ۶۰۰ دانشجو خارجی در دانشگاه رازی کرمانشاه ثبت نام شده آمد:

ریاست دانشگاه رازی کرمانشاه، با اشاره به وجود بیش از ۶۰۰ دانشجو خارجی در دانشگاه رازی کرمانشاه برای مهر ماه سال جاری، از افتتاح مرکز آموزش رسمی زبان فارسی ویژه دانشجویان غیرفارسی زبان خبر داد و افزود: این مرکز دانشجویان خارجی دیگر دانشگاه‌های استان را نیز پوشش می‌دهد.

وی از صدور مجوز و استقرار امور کنسولی استان کرمانشاه در این دانشگاه خبردادو افزود: با راه‌اندازی این دفتر دیگر نیازی به تردد دانشجویان دانشگاه‌های استان کرمانشاه به دفتر کنسولگری دانشجویان برای رفع مشکلات کنسولی خود مانند (ورود، خروج، گم‌شدن ویزا )نیستند و تمام این خدمات در دانشگاه رازی ارائه می‌شود.

هیچ دانشگاهی در عراق در حد دانشگاه رازی نیست:

دکتر احمدی در ادامه سخنانش به انعقاد تفاهم‌نامه‌های متعددی با دانشگاه‌های عراق در مباحث علمی، پژوهشی، مسابقات ورزشی و… خبر داد و افزود: اگر چه هیچ دانشگاهی در عراق در حد دانشگاه رازی نیست، اما ایجاد روابط علمی با دانشگاه‌های دیگر کشورها، کلی مواهب فرهنگی برای استان و کشور به همراه دارد.

نخستین دانشگاه متصل به پنجره خدمات الکترونیک در کشور، دانشگاه رازی است:

احمدی دانشگاه رازی را نخستین دانشگاه متصل به پنجره خدمات الکترونیک در کشور معرفی کردو افزود: اتصال دانشگاه رازی به پنجره خدمات واحد دانشگاهی کافی نبود چون که باید ارائه خدمات، هوشمندسازی می‌شد که در این زمینه هم پیشرو بودیم.

به گفته رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه: اتصال دانشگاه رازی به پنجره خدمات واحد دانشگاهی سبب شد یک طرح سه میلیاردتومانی از سوی وزارت علوم به دانشگاه ارائه شود که به‌واسطه آن ۲۴۰ دانشگاه دیگر به پنجره خدمات الکترونیک وصل شد. رئیس دانشگاه رازی ادامه داد: پیشگاه بودن دانشگاه رازی در هوشمندسازی هم سبب شد ازسوی دولت طرح ۱۰ میلیاردتومانی در بحث هوشمندسازی به دانشگاه داده شود که این طرح در مسابقه سالیانه طرح‌های هوشمندسازی کشور رتبه اول و در جامع اطلاعات جهانی جزء چهار دانشگاه مطرح دنیا معرفی بشویم.

براساس این گزارش، از دیگر موفقیتها که رییس دانشگاه رازی به آن اشاره کرد، موفقیت ویژه این دانشگاه در کسب مجوز ایجاد دانشکده «علوم فناوری راهبردی» بود که دکتر احمدی در این خصوص، گفت: این مجوز فقط به دانشگاهی داده می‌شود که یک‌درصد علم آن جامعه را داشته باشد.

وی دیگر موفقیت ویژه دانشگاه رازی را در کسب مجوز ایجاد دانشکده علوم فناوری راهبردی عنوان کرد و گفت: این مجوز فقط به دانشگاهی داده می‌شود که یک‌درصد علم آن جامعه را داشته باشد.احمدی اضافه کرد: تلفیقی از رشته‌های متعدد که سبب رشته جدیدی در علوم پیشرفته می‌شود همچون اقتصاد دیجیتال، تجارت الکترونیکی، انرژی تجدیدپذیر و… در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی در دانشکده علوم فناوری راهبردی ارائه می‌شود.

رییس دانشگاه رازی کرمانشاه، خاطرنشان کرد: در تازه‌ترین فهرست اعلام شده از سوی نظام رتبه‌بندی «نیچر ایندکس»، دانشگاه رازی موفق شده با سه پله صعود از رتبه ۱۰ سال گذشته به هفت در بین دانشگاه‌های جامع کشور و رتبه ۱۳ را در بین مؤسسات آموزش‌ عالی کشور کسب کند.

کسب مجوز ایجاد دانشکده علوم فناوری راهبردی  برای دانشگاه رازی کرمانشاه

از شش کشور جهان دانشجو داریم:
رییس دانشگاه رازی کرمانشاه، در پاسخ به خبرنگار چکاوک نیوز گفت: از شش کشور جهان دانشجو داریم که بیشترین دانشجوی خارجی این دانشگاه از کشور عراق است.

دکتر احمدی در خاتمه سخنانش از همکاری خوب اعضای روابط عمومی دانشگاه و خبرنگاران قدر دانی کرد و برایشان آرزوی موفقیت داشت.

گفتنی است: در این جلسه به پاس همکاری خبرنگاران با این دانشگاه، از اصحاب رسانه حاضر در جلسه تقدیر شد.

لینک کوتاه : https://chakavaknews.ir/?p=6829

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.