11
رییس ستاد انتخابات استان کرمانشاه:

هرگونه تصویر برادری از برگه رأی ممنوع است/ امنیت کامل برگزاری انتخابات فراهم شده

  • کد خبر : 5998
  • ۱۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۸
هرگونه تصویر برادری از برگه رأی ممنوع است/ امنیت کامل برگزاری انتخابات فراهم شده
رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه با اعلام آمار نهایی کاندیدای استان برای تصاحب هشت کرسی مجلس را ۲۰۸ نفر و هرگونه تصویربرداری از برگه رأی را ممنوع اعلام کرد.

به گزارش خبرنگارچکاوک نیوز، از کرمانشاه: علی شعبانی «رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه، پیش از ظهر امروز دهم اسفندماه در هشتمین و آخرین جلسه ستاد انتخابات قبل از رأی گیری در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: ستاد انتخابات استان کار خود را در ۳۲ گام آغاز کرده است.

همه چیز برای گام نهایی انتخابات آماده است:
شعبانی با اشاره به تغییرات صورت گرفته در روند ثبت نام و تأیید صلاحیت کاندیداها ی انتخابات استان، گفت: پیش ثبت‌نام انتخابات از مردادماه برگزار شده و تا امروز تمامی مراحل با موفقیت و استقبال خوب داوطلبان و مردم برگزار شده‌است و همه چیز آماده گام نهایی و برگزاری انتخابات در فردا ۱۱ اسفندماه است.

به گفته شعبانی ۲۹۴ داوطلب تأیید صلاحیت شده اند، و تا ۷۲ ساعت قبل از برگزاری انتخابات« ۸ صبح چهارشنبه نهم اسفندماه) ۹۵ شرکت کننده انتخابات انصراف داده اند.

۹ نفر به شش حوزه انتخابیه استان اضافه شده:
رییس ستاد انتخابات استان، از انصراف در حوزه پاوه، جوانرود، روانسر و ثلاث باباجانی ۱۰ نفر؛ کرمانشاه ۳۴ نفر؛ قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلانغرب ۱۳ نفر؛ سنقروکلیایی پنج نفر؛ اسلام‌ آبادغرب و دالاهو ۲۵ نفر و کنگاور هشت نفر خبرداد و افزود: در حوزه انتخابیه پاوه، جوانرود، روانسر و ثلاث باباجانی یک نفر اضافه شده، حوزه کرمانشاه شش نفر ورودی و دو نفر خروجی داشته که در نهایت چهار نفر اضافه شده- قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلانغرب دو نفر خروجی و دو نفر ورودی داشته، سنقروکلیایی یک‌نفر خروجی و چهار نفر ورودی در نهایت سه نفر اضافه شده، در حوزه انتخابیه اسلام‌ آبادغرب و دالاهو دو نفر ورودی و کنگاور یک نفر خارج شده که در مجموعه این نقل و انتقال‌ها ۹ نفر به شش حوزه انتخابیه استان اضافه شده است.

شعبانی آمار نهایی کاندیدای استان برای تصاحب هشت کرسی مجلس را ۲۰۸ نفر اعلام کرد و افزود: حوزه پاوه، جوانرود، روانسر و ثلاث باباجانی ۱۱ نفر،کرمانشاه ۱۱ نفر،قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلانغرب ۱۷ نفر، سنقروکلیایی ۲۶ نفر، اسلام‌ آبادغرب و دالاهو ۲۱ نفر و کنگاور ۲۲ نفر در رقابت هستند.

یک شعبه مخصوص اقلیت های مذهبی داریم:
شعبانی با اشاره به فعالیت ۳۲ هزار نفر عوامل اجرایی در یک هزار و ۶۷۰ شعبه أخذ رأی، گفت: یک شعبه از این تعداد مخصوص اقلیت‌های مذهبی«کلیمیان» داریم و در انتخابات ۱۱ اسفند ۶۵۱ شعبه از یک‌هزار و ۶۷۰ شعبه سیار و مابقی ثابت می باشند.

این مسئول: در بخش شهری ۹۴۴ شعبه ثابت و ۳۶ شعبه سیار و در بخش روستایی ۷۳ شعبه ثابت و ۶۱۷ شعبه سیار اعلام کرد و افزود: زمان تبلیغات کاندیدا از هشت صبح امروز دهم اسفندماه پایان یافته و هرگونه تبلیغات ممنوع می باشد.

۱۴ مدیر به مقام قضایی معرفی شدند:
شعبانی از معرفی ۱۴ مدیری که از اموال دولتی در راستای تبلیغ برخی از کاندیدا استفاده کرده بودند به مراجعه قضایی خبر داد و افزود: عزل هشت نفر از مدیران دستگاه‌های اجرایی، دو معاون فرماندار، یک دبیر ستاد انتخابات شهرستان و پنج مدیر نیز صورت گرفته و سه نفر از مجریان انتخابات نیز از اجرای روند انتخابات عزل و به مراجع قضایی هم معرفی شده‌اند.

رییس ستاد انتخابات استان با اشاره به معرفی چهار کاندیدا به مراجع قضایی به دلیل تبلیغات غیرقانونی و زود هنگام گفت: ۱۷ نفر از نامزدها و ۲۱ مدیر نیز تذکر در این مرحله کتبی گرفته‌اند.

امنیت کامل برگزاری انتخابات فراهم شده:
شعبانی تأکید کرد: امنیت کامل برای برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در استان فراهم شده، گفت: طبق نظرسنجی‌های صورت گرفته، پیش‌بینی می‌شود مشارکت این دوره در مقایسه با ادوار گذشته بیشتر باشد.

شعبانی با اشاره به اینکه شناسنامه، گواهینامه، کارت ملی، کارت پایان خدمت و گذرنامه هر کدام به عنوان مدرکی برای رأی‌گیری کافی است و افزود: همراه داشتن کارت ملی برای دارندگان شناسنامه‌های قدیمی که در آن کدملی ثبت نشده، الزامی است و هرگونه تصویربرداری از برگه رأی را ممنوع اعلام شده‌است.

رییس ستاد انتخابات استان از عموم مردم خواست که گزارش‌های مستند خود از تخلف احتمالی نامزدها، مدیران استان و عوامل اجرایی برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری را جهت بررسی و پیگیری قانونی به آدرس @baresitablighat در پیام رسان ایتا و با شماره تماس ۱۱۳و ۱۱۴ با همکاران ما تماس بگیرند.

لینک کوتاه : https://chakavaknews.ir/?p=5998

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.