7

هشدار برخی فرمانداران شهرستان های تابعه استان کرمانشاه در راستای ممانعت از بکارگیری کارگران افغانستانی در سطح شهرستانهای استان

  • کد خبر : 5501
  • ۰۳ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۰
هشدار برخی فرمانداران شهرستان های تابعه استان کرمانشاه در راستای ممانعت از بکارگیری کارگران افغانستانی در سطح شهرستانهای استان
غلامرضا شهبازی "فرماندار شهرستان صحنه" با بیان اینکه شهرستان صحنه از شهرستان‌های ممنوعه برای اقامت اتباع خارجی است؛ گفت: کارفرمایان حق به کارگیری اتباع خارجی را در این شهرستان ندارند، و باید از نیرو‌های بومی استفاده کنند و در صورت مشاهده با آنان برخورد می‌شود.

به گزارش چکاوک نیوز؛ شهبازی از شهروندان خواست در شناسایی اتباع خارجی همکاری لازم را داشته و در صورت مشاهده و به کارگیری اتباع خارجی و یا اقامت آن‌ها در شهرستان موضوع را اطلاع رسانی کنند.

وی با تاکید به شناسایی اتباع خارجی غیر مجازگفت: بازرسین اداره کار و امور صنفی به صورت ادواری بازدید میدانی در این خصوص داشته باشند و کارفرمایان هم نباید تبعه خارجی را به کار گیرند.

مهندس بابلی “فرماندارشهرستان سرپل ذهاب” استفاده و به کار گیری هرگونه نیرو کار افغانی در تعاونی ها، واحد های تولیدی، زمین های کشاورزی، پروژه ها و … در این شهرستان مطلقا ممنوع اعلام کردو افزود: با عنایت به داشتن نیرو کار مجرب و متعهد در شهرستان و‌ لزوم به بکارگیری نیرو بومی کلیه مشاغل موظفند از نیروهای بومی استخدام و بکارگیری نمایند، با استناد به موارد قانونی در خصوص بکارگیری کارگران افغانی و ممنوعیت فعالیت آنها در این شهرستان در صورت مشاهده دستگاه های نظارتی یا گزارشات مردمی در این خصوص با آن کارفرما برخورد جدی و قانونی می شود.

بابلی با تأکید بر اجرای گشت های مشترک با همکاری دستگاه های مرتبط با موضوع اتباع اظهار کرد : ادارات و نهادهای مرتبط با گشت های مشترک و مستمر، بر نحوه فعالیت کارگاه ها،تعاونی ها، اصناف و…نظارت داشته و در صورت بکارگیری اتباع، برخوردهای قانونی را اعمال کنند.

مهندس بابلی “فرماندارشهرستان سرپل ذهاب” استفاده و به کار گیری هرگونه نیرو کار افغانی در تعاونی ها ، واحد های تولیدی ، زمین های کشاورزی ، پروژه ها و … در این شهرستان مطلقا ممنوع اعلام کردو افزود : با عنایت به داشتن نیرو کار مجرب و متعهد در شهرستان و‌ لزوم به بکارگیری نیرو بومی کلیه مشاغل موظفند از نیروهای بومی استخدام و بکارگیری نمایند، با استناد به موارد قانونی در خصوص بکارگیری کارگران افغانی و ممنوعیت فعالیت آنها در این شهرستان در صورت مشاهده دستگاه های نظارتی یا گزارشات مردمی در این خصوص با آن کارفرما برخورد جدی و قانونی می شود.

بابلی با تأکید بر اجرای گشت های مشترک با همکاری دستگاه های مرتبط با موضوع اتباع اظهار کرد: ادارات و نهادهای مرتبط با گشت های مشترک و مستمر، بر نحوه فعالیت کارگاه ها،تعاونی ها، اصناف و…نظارت داشته و در صورت بکارگیری اتباع، برخوردهای قانونی را اعمال کنند.

فرماندار شهرستان کنگاور؛

مهندس صادقی نیز از بکارگیری هرگونه نیروی کار افغانی در کارخانه ها و واحدهای تولیدی، پروژهای ساختمانی و …در این شهرستان را ممنوع عنوان کرد.

حمید رضا کرمی”فرماندار شهرستان کنگاور” نیز با توجه به وجودنیروهای کار جوان و کافی در این شهرستان و اهمیت به کار نگرفته شدن نیروهای غیر بومی از مدیران کارخانه ها و واحدهای تولیدی، کشاورزی و …خواست، از نیروهای کار افاغنه تحت هر شرایطی استفاده نکنند.

این مسئول تاکید کرد؛ در صورت مشاهده سریعا با متخلفین برخورد خواهد شد.

فرماندار اسلام آباد غرب؛ در خصوص منع بکارگیری افاغنه در شهرستان اسلام آباد غرب گفت؛ بازرسی از کارخانه ها و واحدهای تولیدی و کشاورزی و…تشدید خواهد شد، انتظار داریم از همشهریان در صورت مشاهده نیروی کار افغانی در هر نقطه از شهر موارد را به اطلاع دستگاههای نظارتی برسانند.

لینک کوتاه : https://chakavaknews.ir/?p=5501
  • نویسنده : مهین رحمانی
  • ارسال توسط :
  • منبع : چکاوک نیوز
  • دیدگاه‌ها برای هشدار برخی فرمانداران شهرستان های تابعه استان کرمانشاه در راستای ممانعت از بکارگیری کارگران افغانستانی در سطح شهرستانهای استان بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0

دیدگاهها بسته است.