6
مدیرکل بیمه سلامت کرمانشاه:

بیمه سلامت شاهکار دولت سیزدهم/ ۱۰۷بیماری تحت پوشش بیمه سلامت می باشد 

  • کد خبر : 5852
  • ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۴
بیمه سلامت شاهکار دولت سیزدهم/ ۱۰۷بیماری تحت پوشش بیمه سلامت می باشد 
مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه در ششمین روز از دهه مبارک فجر« چهل و پنجمین سالگرد پیروزمندانه انقلاب اسلامی، در نشست خبری با اصحاب رسانه، بیمه سلامت را شاهکار دولت سیزدهم عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار چکاوک نیوز، از کرمانشاه: دکتر رضا تحویلیان «مدیر کل بیمه سلامت استان کرمانشاه، اظهار داشت: در استان کرمانشاه ۵۰ ٪ از جمعیت ساکن تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند و از بیمه رایگان استفاده می کنند.

تعداد بیماریهای تحت پوشش بیمه سلامت از پنج بیماری به ۱۰۷ بیماری افزایش یافته:

تحویلیان از شاهکار دولت سیزدهم به عنوان ایجاد صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج سخن گفت و افزود: خدمات به بیماران در دولت سیزدهم بی‌نظیر است در این دولت راه‌اندازی صندوق برای بیماری های خاص و صعب العلاج ایجاد شده که قبل از این فقط هزینه‌های درمانی پنج نوع بیماری تحت پوشش بیمه سلامت قرار داشت و اکنون تعداد بیماریهای تحت پوشش به ۱۰۷ بیماری افزایش یافته است.

هزینه های بیماریهای صعب العلاج حتی برای خانواده های توانمند امکان پذیر نیست: 

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه در خصوص هزینه های کلان بیماری های صعب العلاج، گفت: هزینه‌های درمانی بعضی ازبیماری‌های صعب العلاج حتی برای خانواده‌های توانمند نیز بالا است و قادر به پرداخت نیستند، در دولت سیزدهم در سال گذشته با ایجاد صندوق برای این بیماران ۱۰۷ بیماری شناخته شده صعب العلاج تحت پوشش بیمه سلامت می باشد.

تحویلیان با اشاره به ۳۱ هزار بیمار صعب العلاج و خاص و نشان‌دار در استان کرمانشاه، گفت: مراجعه بیماران خاص و صعب العلاج به مراکز درمانی از زمان ایجاد این صندوق در سال گذشته ۱۵۱ هزار و ۶۲۵ بار اعلام شده که مبالغ پرداختی برای درمان بیماران خاص و صعب العلاج ۳۶۷ میلیارد و ۸۴۷ میلیون ریال هزینه داشته است.

زوجین نابارور نشان دار شدند:

تحویلیان از افتخارات دیگر بیمه سلامت به نشان‌دار شدن و ارائه خدمات درمان تخصصی زوجین نابارور اشاره کرد و افزود: یکی دیگر از خدمات ارزنده نظام مقدس جمهوری اسلامی به مردم در قالب بیمه سلامت ارائه خدمات درمانی رایگان به زوجین نابارور است و بیش از ۹۰٪ از هزینه‌های درمانی این زوجین توسط بیمه سلامت پرداخت می‌شود.

به گفته تحویلیان تا امروز برای یک هزار و ۸۲۴ زوج نابارور در این استان پرونده درمان ناباروری تشکیل شده است که بابت هزینه‌های درمانی ناباروری بصورت سرپایی و بستری مبلغ ۶۸ میلیارد ریال به مراکز درمانی طرف قرداد پرداخت شده است.

پنج دهک از درمان رایگان استفاده می کنند:

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه از پوشش بیمه‌ای رایگان خانواده‌های پنج دهک درآمدی اول جامعه توسط این سازمان خبر داد و افزود: ۵۸٪ از جمعیت این استان تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند که ۵۰٪ آن به صورت رایگان و بدون پرداخت هیچ‌گونه وجهی تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته‌اند.

تحویلیان تاکید کرد: پوشش بیمه‌ای خدمات و داروی بیماران اس‌ام‌ای و پوشش بیمه‌ای خدمات توانبخشی بیماران اوتیسم نیز رایگان شده است.

تحویلیان در پاسخ به خبرنگاران به پرداختی‌های بیمه سلامت کرمانشاه به مراکز طرف قرارداد گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون حدود ۱۲ میلیارد ریال به مراکز درمانی دولتی این استان بابت هزینه‌های بیمه شدگان این سازمان پرداخت شده است، طلب داروخانه‌های دولتی دانشگاهی تا پایان آذر ماه پرداخت شده و طلب داروخانه‌های خصوصی و دولتی غیر دانشگاهی تا پایان آبان ماه و پزشکان طرف قرارداد در این استان تا پایان مهر ماه سال جاری پرداخت شده است.

مدیر کل بیمه سلامت استان از بازدید دوهزار و ۵۸۲ مورد از مراکز درمانی خبرداد و افزود: هم استانی های عزیز می توانند برای انتقاد، پیشنهاد، تقدیر و هر گونه سوال در خصوص بیمه سلامت با شماره تماس ۱۶۶۶ با همکاران ما در بصورت شبانه روزی در تماس باشند.

معاون توسعه و مدیریت پشتیبانی بیمه سلامت کرمانشاه:

به جهت اطلاع رسانی به موقع تعداد مراجعه کنندگان بیمه سلامت بالاست

دکتر بهزاد مهکی« معاون توسعه پشتیبانی بیمه سلامت کرمانشاه، در این جلسه از مراجعه بالای بیماران به بیمه سلامت خبر داد و افزود: این را نشان از اطلاع رسانی به موقع و دقیق بین هم استانی ها می دانم.

مهکی افزود: امسال برای اولین بار بیش از سه برابر اعتبار مصوب برای فعالیت های عمرانی بیمه سلامت جذب کرده ایم، که در دو شهرستان دفاتر بیمه سلامت راه اندازی شده و سه شهرستان دیگر هم در برنامه کاری داریم. و موافقت اعتبار برای پارکینگ را نیز گرفته ایم.

لینک کوتاه : https://chakavaknews.ir/?p=5852
  • نویسنده : مهین رحمانی
  • ارسال توسط :
  • منبع : چکاوک نیوز
  • دیدگاه‌ها برای بیمه سلامت شاهکار دولت سیزدهم/ ۱۰۷بیماری تحت پوشش بیمه سلامت می باشد  بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0

دیدگاهها بسته است.