به گزارش خبرنگار چکاوک نیوز، عباس گودینی ظهر سهشنبه « هفتم مرداد ماه ۱۴۰۴»، در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار کرد: موکب مردمی امداد زائر پلی بین زائران و شهروندان کرمانشاهی است، سامانه امداد زائر بهعنوان گستردهترین موکب و شبکه خدمترسانی مردمی، هر سال با ارتقاء زیرساختها و توان عملیاتی، در مسیر خدمت به زائران اربعین اباعبدالله الحسین علیه السلام توانسته گامهای موثری بردارد.
گودینی با اشاره به اینکه حدود یک دهه است خدمات امداد زائر در کرمانشاه فعال است، از تلاشهای خبرنگاران در انعکاس مراسم اربعین تشکر کرد و افزود: هر سال شاهد برگزاری پرشکوهتر مراسم اربعین هستیم، بیتردید یکی از ارکان اصلی آن جهاد رسانهای اصحاب رسانه می باشد.
مدیر اجرایی سامانه امداد زائر کرمانشاه، تأکید کرد: با افزایش چشمگیر حضور زائران در مسیر اربعین، نیاز به یک سیستم منسجم برای راهنمایی و امدادرسانی احساس شد و این سامانه در کرمانشاه فعالیت خود را برای سرعت بخشی بیشتر به خدمات زائران عزیز راه اندازی و به صورت شبانه روزی با کادر مجرب در اختیار زائران می باشد.
گودینی سامانه، «امداد زائر» را بزرگترین سامانه خدمات مردمی عنوان کرد و افزود: از کنگاور تا مرز خسروی و حتی داخل خاک عراق در منطقه منذریه استان دیالی عراق ، خادمانی به صورت میدانی ( ۱۸۰ الی ۲۰۰) خادم خدمات خود را به زائران ارائه میدهد .
به گفته گودینی: خدمات امداد زائر در شش محور اصلی شامل (راهنمای زائر، اسکان، تغذیه، خدمات پزشکی، خدمات خودرویی و خدمات حقوقی) به صورت شبانهروزی ارائه میشود، چنانچه افرادی بیمار یا مجروح شوند چنانچه همراه نداشته یا همراه هم نیاز به درمان داشته باشد خادمان در کنار آنها تا رفع مشکلشان می مانند.
وی در ادامه، گفت: با ورود زائران به استان کرمانشاه، پیامکی حاوی اطلاعات سامانه امداد زائر برای خوشامدگویی و راهنمایی ارسال میشود و بنرهای اطلاعرسانی در مسیرهای اصلی برای راهنمایی زوارنصب شدهاست و در زمینه اسکان نیز سامانه امداد زائر بانک اطلاعاتی کاملی از مواکب و منازل مردمی با عنوان «بیتالحسین» دارد که پس از تماس زائر، طی کمتر از دو دقیقه فرایند تخصیص اسکان انجام می شود و اطلاعات محل اسکان از طریق پیامک برای زائر ارسال میشود.
یک لقمه عشق، هزاران وعده ساده و صمیمی غذایی
گودینی در پاسخ به خبرنگاران گفت: امداد زائر در حوزه تغذیه دارای آشپزخانه مرکزی با ظرفیت روزانه ۲۰۰۰ پرس غذا است و در قالب پویش «یک لقمه عشق» نیز هزاران وعده ساده و صمیمی غذایی توسط مردم تهیه و به زائران ارائه میشود.
تمام نیازهای زائران در سریعترین زمان ممکن پاسخ داده می شود
مدیر اجرایی سامانه امداد زائر در ادامه سخنانش به خدمات پزشکی و همراه بیمار، خدمات حقوقی، یدککش، مکانیکی و برق خودرو نیز اشاره کرد و افزود: این سامانه از نیروهای داوطلب و مردمی بهره مند است و تمام نیازهای زائران را در سریعترین زمان ممکن پاسخ میدهد.
گودینی امداد زائر را یک سامانه کاملاً مردمی و مردمنهاد دانست و افزود: هر کس با هر توان و تخصصی میتواند در این مسیر خادمالحسین(ع) باشد. و اگر افرادی تمایل به همکاری با سامانه امداد زائر دارند میتوانند کلمه «اربعین» را به سر شماره ۱۰۰۰۳۱۳۸۰ ارسال کنند تا زمینه عضویت آنها در این سامانه فراهم شود.
پیشبینی میشود امسال تردد زوار به بیش از دو برابر افزایش یابد
گودینی هدف از احیای نقش تاریخی استان کرمانشاه بهعنوان دروازه کربلا و تسهیل تردد و خدمترسانی بیوقفه به زائران اباعبدالله الحسین (ع) از مرز خسروی دانست و افزود: اربعین سال گذشته بیش از ۱۰ هزار تماس با سامانه امداد زائر استان کرمانشاه برقرار شد و بیش از یک میلیون زائر از مرز رسمی خسروی تردد کردند، پیشبینی میشود امسال این تعداد به بیش از دو برابر افزایش یابد.
وی با اشاره به اینکه مرز خسروی به عنوان یکی از قدیمیترین و مهمترین گذرگاههای رسمی کشور می باشد، گفت: این مرز بخش مهمی از جاده تاریخی ابریشم را شامل میشود و امروز به عنوان مسیر اصلی زائران عتبات عالیات از غرب کشور شناخته میشود.
مدیر اجرایی سامانه امداد زائر در پاسخ به خبرنگار چکاوک نیوز، گفت: خدمات امداد زائر کرمانشاه علاوه بر ایام اربعین در مناسبت های دیگر مانند مهمانی کیلومتری، جشن مردمی غدیر و هر زمان لازم باشد انجام می شود.