6
رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه، گفت:

مهر انتخابات در شناسنامه رأی دهندگان حذف شد/ هیئت داوران هرگونه تبلیغات زود هنگام داوطلبان را رصد و برخورد قانونی می کند

  • کد خبر : 5661
  • ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۸
مهر انتخابات در شناسنامه رأی دهندگان حذف شد/ هیئت داوران هرگونه تبلیغات زود هنگام داوطلبان را رصد و برخورد قانونی می کند
دکتر علی شعبانی، امروز در ششمین جلسه ستاد انتخابات استان، که در سالن جلسات معاونت سیاسی امنیتی استانداری برگزار شد[..]

به گزارش خبرنگار چکاوک نیوز، از کرمانشاه: دکتر علی شعبانی، امروز در ششمین جلسه ستاد انتخابات استان، که در سالن جلسات معاونت سیاسی امنیتی استانداری برگزار شد، شروع روند انتخابات را از پانزدهم مردادماه سال جاری عنوان کرد و افزود: روند برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از پانزدهم مرداد ماه امسال رسماً با دستور وزیر کشور آغاز شده است.

شعبانی با اشاره به اینکه در استان ۱۰۶۷ داوطلب پیش ثبت نام را آغاز کرده اند، افزود: مرحله پیش ثبت نام داوطلبان در این دوره اضافه شده و داوطلبانی که در این مرحله تأیید شده و کد رهگیری برای آنها صادر شده‌است، مجاز به ثبت نام نهایی شدند.

رییس ستاد انتخابات استان در ادامه گفت: از این تعداد ۵۶۱ نفر در  مهر ماه ثبت نام خود را نهایی کردند و تا امروز صلاحیت ۲۴۶ نفر احراز شده و مابقی یا احراز صلاحیت نشده و یا رد صلاحیت شده‌اند که به این افراد فرصت اعتراض داده شده و اعتراض آنها در حال رسیدگی می باشد.

به گفته رئیس ستاد انتخابات استان: از مجموع ثبت نامی‌های صورت گرفته ۲۰۱ نفر عدم تأیید صلاحیت شدند که یکی از دلایل آن عدم بارگذاری مدارک لازم بودو صلاحیت ۱۱۱ نفر نیز احراز نشده که این افرادنیز می توانند اعتراض کنند و به اعتراض آنها رسیدگی می شود، سه داوطلبان هم در این دوره از ثبت نام انصراف دادند.

داوطلبانی که صلاحیت آنها احراز نشده به دلیل نقص مدارک بوده:

شعبانی، با اشاره به اینکه نقص مدارک دلیل احراز نشدن صلاحیت داوطلبان بود،گفت:در این مرحله با وجود مرحله پیش ثبت نام انتخابات، موج سواری‌ رسانه‌های معاند در خصوص رد صلاحیت گسترده داوطلبان که در دوره های گذشته صورت می گرفت محقق نشد، در این دوره مشخص شد عمده داوطلبانی که رد صلاحیت شده و یا صلاحیت آنها احراز نشده به دلیل نقص مدارک بوده است.

وی در ادامه، گفت: آمار نهایی داوطلبان با مشخص شدن نتیجه اعتراضات آنان در اختیار هیئت نظارت قرار می گیرد و هیئت نظارت پس از بررسی‌های لازم اسامی داوطلبان نهایی که صلاحیت آنها تایید شده را اعلام می‌کند.

یازدهم اسفند ماه انتخابات برگزار می شود:

رییس ستاد انتخابات استان، تأکید کرد: پس مرحله اعلام نهایی صلاحیت داوطلبان تعداد قطعی داوطلبان مشخص شده و مراحل نهایی برگزاری انتخابات انجام می‌گیرد و در یازدهم اسفند ماه انتخابات برگزار می شود.

امسال هیئت اجرایی کار هردو انتخابات را به صورت مشترک انجام می دهند:

شعبانی با اشاره به ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری، گفت : در این دوره شش کاندیدا از استان کرمانشاه ثبت نام کرده اند این انتخابات به صورت همزمان با دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود و هیئت اجرایی هر دو انتخابات برای اولین بار به صورت مشترک کار را انجام خواهند داد.

مهر انتخابات در شناسنامه حذف شد:

شعبانی با اشاره به حذف مُهر انتخابات گفت: در این دوره از انتخابات رأی دهندگان می توانند با هر کارت شناسایی معتبر که در آن کد ملی قید شده باشداز قبیل« گواهینامه، گذرنامه، کارت پایان خدمت و…» به کاندیدای مورد نظر خود رأی دهند و هیچ مهری در شناسنامه درج نمی‌شود.

باتبلیغات زود هنگام برخورد می شود:

رییس ستاد انتخابات استان، در پاسخ به خبرنگاران در خصوص تبلیغات کاندیداها، گفت: کاندید ها می توانند به مدت یک هفته از «سوم لغایت نهم اسفند ماه»، تبلیغات را در چارچوب قانون انجام دهند، ضمناً هرگونه تبلیغات زود هنگام تخلف محسوب شده و با آن برخورد می‌شود و تبلیغات زود هنگام بر صلاحیت کاندیداها اثرگذار است و در این رابطه هیئت نظارت هرگونه تبلیغات زودهنگام داوطلبان را در فضای مجازی ودر جلسات خانگی و… رصد کرده و با داوطلبان طبق قانون برخورد خواهد کرد.

شعبانی با اشاره به اینکه، در این دوره از انتخابات امکان تبلیغ کاندیداها از صدا و سیما هم فراهم شده است، گفت: کاندیداهای استان می‌توانند در شبکه زاگرس تبلیغات خود را در مهلت مقرر قانونی انجام دهند.

رییس ستاد انتخابات استان در ادامه گفت: وزارت کشور تنها مجری انتخابات است، در عملیات انتخابات کلیه نهادها و دستگاه‌ها مسئولیت دارند و به لحاظ سخت‌افزاری و نرم‌افزاری و تأمین نیروی انسانی موظفند کمک وزارت کشور باشند تا شاهد برگزاری یک انتخابات باشکوه، امن، سالم و پرشور در کشور باشیم.

لینک کوتاه : https://chakavaknews.ir/?p=5661
  • نویسنده : مهین رحمانی
  • ارسال توسط :
  • منبع : چکاوک نیوز
  • دیدگاه‌ها برای مهر انتخابات در شناسنامه رأی دهندگان حذف شد/ هیئت داوران هرگونه تبلیغات زود هنگام داوطلبان را رصد و برخورد قانونی می کند بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0

دیدگاهها بسته است.