9
مدیرعامل جهان فولاد غرب گفت:

۷۰ درصد نیروهای کار شرکت جهان صنعت کرمانشاه افراد بومی هستند

  • کد خبر : 5132
  • ۲۱ تیر ۱۴۰۲ - ۴:۰۲
۷۰ درصد نیروهای کار شرکت جهان صنعت کرمانشاه افراد بومی هستند
مصطفی احمدپور، در جمع اصحاب رسانه که در قالب "کاروان راویان پیشرفت" از مجموعه های صنعتی جهان فولاد غرب (شکری) در شهرستان هرسین بازدید کردند؛ افزود: این مجموعه صنعتی از سال ۸۶ با ظرفیت اسمی تولید ۳۰۰ هزار تن تیر آهن، میلگرد و نبشی راه اندازی شد و اکنون در قالب طرح های توسعه ای متعدد، یک میلیون تن انواع تیر آهن، میلگرد، نبشی، ناودانی، شمش و دیگر محصولات تولید می کند.

به گزارش خبری چکاوک نیوز؛ مصطفی احمدپور، مدیرعامل جهان فولاد غرب: با بیان اینکه ۷۰ درصد نیروهای کار این مجموعه شرکت جهان صنعت کرمانشاه؛ افراد بومی است، اظهار داشت: محصولات جهان فولاد غرب؛ به ۶ کشور؛ عراق، ترکیه، پاکستان، افغانستان، عمان و تازگی به کشور آفریقای جنوبی صادر می شود.

مدیرعامل جهان فولاد غرب گفت:مجموعه گروه (شکری) در قالب طرح های متعدد صنعتی؛ هزار و ۲۰۰ نفر اشتغال مستقیم و حدود سه هزار فرصت شغلی غیر مستقیم در استان کرمانشاه بوجودآورده و پای صنعت فولاد را به این استان باز کرده است.

احمدپور در ادامه به کیفیت بالای محصولات مجموعه صنعتی جهان فولاد غرب در مقایس با محصولات مشابه داخلی و خارجی اشاره کرد و گفت: از مهم ترین مزیت های این مجموعه صنعتی داشتن شرکت دانش بنیان برای تحقیق روی نیازهای تکنولوژی، دستگاه های مورد نیز است.جهان فولاد غرب

وی اضافه کرد: این شرکت در تولید نزدیک به ۱۲ محصول و خط تولید جدید مانند”خط نورد گرم” گاردان های صنعتی، دریچه کشویی برای اولین بار در کشور اقدام کرده و نیاز به تکنولوژی و تجهیزاتی بسیاری را به کمک این شرکت دانش بنیان و متخصصان مشغول در آن؛ مرتفع کرده است.

اشکان الماسی”مدیرعامل شرکت سیما جهان فولاد غرب” در ادامه از احداث یک نیروگاه ۱۲مگاواتی برق با اعتبار پنج میلیون دلار در مجموعه صنعتی جهان فولاد غرب خبر داد و گفت: این نیروگاه در حال حاضر ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در آن تازه ترین تکنولوژی های محیط زیستی استفاده شده است.

وی در ادامه با اشاره به موقعیت جغرافیای استان کرمانشاه در مرز با کشور عراق؛ محصولات این واحد تولیدی را صادرات محور اعلام کرد و بیان داشت: با توجه به کیفیت بالا و رعایت استانداردهای بین المللی در تولید محصولات صنعتی شکری؛ تا سال گذشته ۶۰ درصد تولیدات آن به خارج از کشور صادر می شد.

مجموعه گروه شکری

الماسی در بخش دیگر از سخنان خود؛ ایجاد محدودیت انرژی مانند گاز و برق را از مهم ترین مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی مانند فولاد ذکر کرد و گفت: این محدودیت ها باعث آسیب زیاد به بخش صنعت شده مثلا وقتی به صورت مکرر کوره ای را خاموش و روشن می کنیم؛ شوک بسیاری به مصالح و تجهیزات و دستگاه ها آن وارد می شود و در نهایت عمر آنها را کوتاه و خسارت فراوانی می زند.

وی همچنین خاموشی گاز و برق را باعث تعطیلی مجموعه ها صنعتی و تولیدی دانست و افزود: در نتیجه این عمل باعث بالا رفتن هزینه ها برای تولید و مشکل برای پرداخت دستمزدها می شود و در این شرایط بخش خصوصی که خزانه، بخشودگی ها و بودجه دولتی پشت آنها نیست، دچار زیان هنگفت می کند .

الماسی همچنین به مسدود شدن حساب واحدهای صنعتی به خاطر مشکلات برق، گاز، بانکی انتقاد کرد و گفت: این جور برخوردها باعث ایجاد مشکلات مضاعف تری برای واحدهای تولید می شود و مزد کارگران، خرید و فروش محصولات و هزینه های دیگر را دچار مشکلات اساسی و پی در پی می کند و اینجور اصلا صحیح نیست.

مدیرعامل شرکت سیما جهان فولاد غرب  با اشاره به صادراتی بودن محصولات این مجموعه صنعتی؛ از مهم ترین موانع در راه صادرات را دستور العمل های یکشبه و ضرب العجلی دانست.

وی در این راستا بیان داشت: بررسی کرده‌ایم برای یک محصول در طول یکسال۱۲ ابلاغیه و دستور العمل صادر شده، با این وضع چطور می شود با تجار و بازرگانان خارجی در خصوص خرید محصول به توافق رسید، یا قول قرار داد؟ زیرا باعث بی اعتمادی فراوانی به کارخانه و شرکت می شود و بازار کلا برای صادرات از دست می دهیم.شکری

در ادامه بازدید از کارخانه و گفتگوی با مدیر عامل شرکت جهان صنعت کرمانشاه:

مسعود حیدریان، اظهار کرد: فعالیت شرکت جهان صنعت کرمانشاه شامل انجام تمامی مراحل، تولید، نصب و راه اندازی ماشین آلات نورد گرم، ماشین آلات تولید تیرآهن، میلگرد ، نبشی و انواع ماشین آلات صنایع فلزی و همچنین صنعت سیمان می باشد که از سال ۹۶ به عنوان شرکت دانش بنیان تبدیل شده است.

وی افزود: بیشتر قطعات و ماشین آلات مجموعه شرکت های گروه شکری از جمله جهان فولاد غرب، سیمان فولاد جهان و ذوب آهن بیستون انحصارا” در همین جا تولید می شود و محصولاتی فاقد نمونه داخلی و بدون رقیب هستند.

مدیر عامل شرکت جهان صنعت کرمانشاه اضافه نمود: محصولات شرکت به سایر استان ها که دارای صنعت فولاد هستند و قدمت بالاتری دارند از جمله استان های کرمان، اهواز، تبریز، مشهدوتهران عرضه می شود.

بازدید از مجموعه جهان فولاد شکری

لینک کوتاه : https://chakavaknews.ir/?p=5132
  • نویسنده : حسنا فخارزاده
  • ارسال توسط :
  • منبع : چکاوک نیوز
  • دیدگاه‌ها برای ۷۰ درصد نیروهای کار شرکت جهان صنعت کرمانشاه افراد بومی هستند بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0

دیدگاهها بسته است.