7
رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه گفت :

 دانشگاه رازی کرمانشاه متصل به پنجره خدمات هوشمند شد

  • کد خبر : 5198
  • ۳۰ تیر ۱۴۰۲ - ۳:۰۱
 دانشگاه رازی کرمانشاه متصل به پنجره خدمات هوشمند شد
رییس دانشگاه رازی کرمانشاه، این دانشگاه را به عنوان اولین دانشگاه کشوردر اتصال به پنجره خدمات الکترونیک معرفی کرد و گفت: در حال حاضر بخشی از خدمات در بستر این اتصال هوشمندسازی شده است.

به گزارش چکاوک نیوز؛ دکتر  محمدنبی احمدی رییس دانشگاه‌ رازی کرمانشاه در نشست خبری با موضوع خدمات دانشگاه در دولت الکترونیک با محوریت پنجره خدمات الکترونیک با خبرنگاران ضمن تسلیت ایام محرم‌الحرام، اظهار کرد: انقلاب اسلامی براساس مطالبه‌گری شکل گرفت؛ لذا انتظار داریم اصحاب رسانه بحث مطالبه‌گری را از مسئولان به خصوص مسئولان دانشگاه رازی به جدیت دنبال کنند و در کنار این مطالبه‌گری تیم مدیریتی استان را برای کمک به دانشگاه رازی پای کار بیاورند.

وی فناوری اطلاعات را مهمترین عامل توسعه در تمامی عرصه‌ها(اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی و..) دانست و گفت: فناوری اطلاعات در کشور ایران در اقتصاد دیجیتال می‌تواند نقش مهمی را ایفا کند و  محور توسعه کشور و به تبع استان قرار گیرد.

رییس دانشگاه‌ رازی کرمانشاه به توجه ویژه دولت سیزدهم در زمینه دولت الکترونیک و هوشمندسازی خدمات اشاره و بیان کرد: دانشگاه رازی اولین دانشگاه کشور بود که در این دولت به پنجره خدمات الکترونیک متصل شد.

وی با تأکید بر انجام خدمات در بستر اتصال به پنجره خدمات الکترونیک دولت، تصریح کرد: خدمات باید هوشمندسازی شود، لذا در این راستا نیز اولین دانشگاهی هستیم که خدمات را در بستر این اتصال انجام می‌دهیم؛ البته بخشی از این خدمات در حال حاضر هوشمند است.

احمدی اظهار کرد: دانشگاه رازی با راه‌اندازی مراکز تخصصی همچون مرکز معماری سازمانی، اینترنت اشیاء آب‌ها نقش قابل توجهی را در حوزه فناوری اطلاعات کشور ایفا کرده است.

وی افزود: وصل به پنجره خدمات الکترونیک دولت به عنوان اولین دانشگاه سبب توجه وزارت علوم به این دانشگاه در راستای انعقاد قرارداد اتصال دانشگاه و خدمات الکترونیک شده است.

احمدی در بخش دیگر از سخنانش دانشگاه رازی را در موضوع پیگیری خوابگاه متا‌هلی در راستای جوانی جمعیت و حمایت از خانواده در کشور به عنوان دانشگاه پیشرو معرفی کرد و گفت: سامانه کشف خودکار درگاه‌های پرداخت بانکی جعلی(فیشینگ) توسط متخصصان این مرکز اخیرا کشف شد.

رییس دانشگاه رازی کرمانشاه ادامه داد: در این راستا زمانی که یک فرد وارد یک آدرس اینترنتی می‌شود و از او درخواست می‌شود که با وارد شدن به یک درگاه بانکی مبلغی را برای دریافت خدمات پرداخت کند، در همان زمان می‌تواند آدرس آن صفحه اینترنتی را وارد سامانه‌ای که راه‌اندازی شده، کند تا متوجه شود که آن درگاه جعلی است، یا واقعی.

وی‌خاطرنشان‌کرد:سامانهhttp://phishing.hashsharp.ir  سامانه‌ای است که توسط مرکز آپا دانشگاه رازی راه‌اندازی شده و افرادی که به جعلی بودن یک درگاه اینترنتی مشکوک هستند می‌توانند با وارد کردن آدرس آن در این سامانه، استعلام بگیرند و متوجه جعلی بودن و یا نبودن آن شوند.

لینک کوتاه : https://chakavaknews.ir/?p=5198
  • نویسنده : حسنا فخارزاده
  • ارسال توسط :
  • منبع : چکاوک نیوز
  • دیدگاه‌ها برای  دانشگاه رازی کرمانشاه متصل به پنجره خدمات هوشمند شد بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0

دیدگاهها بسته است.