6
مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه، گفت:

در حال حاضر۲۲ نوزاد شیرخوار در شیرخوارگاه معتضدی نگهداری می شود

  • کد خبر : 5674
  • ۱۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۸
در حال حاضر۲۲ نوزاد شیرخوار در شیرخوارگاه معتضدی نگهداری می شود
رونمایی از ساختمان شیرخوارگاه معتضدی با حضور مدیر کل بهزیستی استان،نوادگان بانی شیرخوارگاه، تعدادی از مسئولان استانی، خیرین و خبرنگاران، پیش از ظهر امروز با اجرای قرائت زیارت عاشورا به نیت بانی شیرخوارگاه« حاج شریف معتضدی»، در ساختمان باز سازی شده این شیرخوارگاه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار چکاوک نیوز، از کرمانشاه: دکتر بهزاد شهبازی « مدیر کل بهزیستی استان، در بازدید از شیرخوارگاه باز سازی شده معتضدی کرمانشاه، گفت: پنجاه سال پیش با نیت خیر مرحوم حاج شریف معتضدی این مکان برای نگهداری شیرخواران که شرایط نگهداری در خانواده را نداشتند وقف شد، که در اثر مرور زمان نیاز به باز سازی و بهسازی داشت. در ابتدای دهه ۹۰ کل ساختمان شیرخوارگاه تخریب و مجدداً در سال ۱۴۰۲ بهینه سازی شده، با هدف رفاه و آسایش این غنچه های تازه شکفته که از آغوش گرم خانواده محرومند.

طی هشت ماه ۳۶ فرزند خوانده پذیرفته شدند:

مدیر کل بهزیستی استان با اشاره به اینکه، در حال حاضر ۲۲ شیرخوار در این مرکز نگهداری می شوند، از واگذاری ۳۶ فرزند به خانواده های دارای صلاحیت فرزند خواندگی خبر داد و افزود: این فرزندان عزیز را که از آغوش گرم خانواده محروم بودند را به زوجین نابارور، زنان مجرد و خانواده هایی که با وجود داشتن فرزند، در عمل خیر نگهداری از فرزندان بی سرپرست اقدام می‌کنند، در صورت داشتن شرایط لازم واگذار می کنیم.

فرزندان بی سرپرست یا بد سرپرست در چهار مرکز نگهداری می شوند:

شهبازی از نگهداری این عزیزان در چهار مرکز سخن گفت و افزود: نوزادان از بدو تولد تاسه سال در شیرخوارگاه، سه تا هفت سالگی در یک مرکز و دختر و پسر در مرکز مشترک نگهداری می شوند، هفت تا ۱۲ سال و ۱۲ تا ۱۸ سال هر کدام در مراکز مجزا نگهداری و خدمات دهی می شوند.

این مسئول شرایط واگذاری فرزند خواندگی برای افراد زیر ۴۵ سال از ابتدای تولد تا سه سالگی و برای خانواده های بالای ۴۵ سال از فرزندان سه تا ۱۸ ساله عنوان کرد و افزود: متقاضیان فرزند خواندگی لازم است شرایط لازم را طبق چارچوب قانون برای نگهداری فرزند خوانده داشته باشند.

حضوردکتر شهبازی در شیرخوارگاه معتضدی

مسوول شیرخوارگاه معتضدی کرمانشاه:

به نیت بانی شیرخوارگاه قرائت زیارت عاشورا برگزار شد

فرزانه تولایی« مسوول شیرخوارگاه معتضدی کرمانشاه، در حاشیه بازدید مدیر کل بهزیستی، تعدادی از مسئولان ذی ربط استانی، نوادگان خانواده مرحوم معتضدی و خیرین به خبرنگارچکاوک نیوز، گفت: این مرکز نیاز به تعمیرات جزیی، تجهیز وسایل از قبیل تخت، روتختی، تشک، پتو، رنگ آمیزی مناسب و … داشت که با همکاری از اعتبارات استانداری، بهزیستی و خیرین نیک اندیش از مرداد ماه امسال اقدام به تعمیر جزیی و خرید وسایل مورد نیاز جدید کردیم.

تولایی افزود: امروز در این مکان با نیت خیر برای بانی شیرخوارگاه« مرحوم حاج شریف معتضدی» به همراه مسوولان حاضر، نوادگان مرحوم معتضدی که خود از خیرین می‌باشند از این مکان بازدید و قرائت زیارت عاشورا داشتیم.

لینک کوتاه : https://chakavaknews.ir/?p=5674
  • نویسنده : مهین رحمانی
  • ارسال توسط :
  • منبع : چکاوک نیوز
  • دیدگاه‌ها برای در حال حاضر۲۲ نوزاد شیرخوار در شیرخوارگاه معتضدی نگهداری می شود بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0

دیدگاهها بسته است.