2
دبیر کنگره ملی شهدای در اسارت، گفت:

‌شهید به لیست شهدای اسارت اضافه شده/ یک هزار و ۸۵۴ شهید غریب در اسارت کشورمان شناسایی شده‌است   

  • کد خبر : 6826
  • ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۲
‌شهید به لیست شهدای اسارت اضافه شده/ یک هزار و ۸۵۴ شهید غریب در اسارت کشورمان شناسایی شده‌است    
چکاوک نیوز_دبیر کنگره ملی شهدای غریب در اسارت گفت: یک هزار و ۸۴۵ شهید غریب دوران هشت سال دفاع مقدس تا کنون در کشور شناسایی شده‌اند که اطلاعات یک هزار و ۳۵۰ شهید در دسترس است.

به گزارش چکاوک نیوز از کرمانشاه، محمدجواد زمردیان یکشنبه« ۲۸ مرداد ماه ۱۴۰۳»، در اجلاسیه شهدای آزاده غریب در اسارت استان کرمانشاه که در حسینیه ثارالله سپاه حضرت نبی اکرم (ص)، استان کرمانشاه برگزار شد با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان انقلاب اسلامی خصوصاً شهدای غریب اسارت گفت: از ابتدای ورود آزادگان سرافراز به میهن اسلامی مان ۴۷۵ شهید در اسارت شناسایی شده بودند که این تعداد هم اکنون به یک هزار و ۸۴۵ شهید رسیده است که به تعداد آنها نیز هر ساله افزوده می شود.

زمردیان افزود: تشکیل پرونده برای یک هزار و ۳۵۰ شهید غریب انجام شده است و به دنبال بررسی، گردآوری مستندات و اطلاعات و تعیین تکلیف مابقی شهدای غریب هستیم، روز گذشته ۷۰ شهید در اسارت نیز به این لیست افزوده شده است.

آمار شهدای استان به ۳۳ نفر افزایش یافته:

به گفته دبیر کنگره ملی شهدای غریب در اسارت کشور: شمار شهدای غریب دوران اسارت استان کرمانشاه ۳۲ شهید اعلام شده بود که این آمار اخیرا در استان کرمانشاه به ۳۳ نفر افزایش یافته است. و هنوز حدود ۵۰۰ نفر از این شهدا شناسایی نشده اند

زمردیان از آزادگان خواست اگر در زمینه این شهدا و چگونگی شهادت هم بندان خود روایت، اطلاعات، آثار و یا مطلبی دارند آن را در اختیار دبیرخانه این کنگره قرار دهند و در اجر معنوی برگزاری این اتفاق مهم سهیم باشند

شهدای اسارت مظلوم‌ترین شهدای دوران دفاع مقدس:

این مسئول از شهدای اسارت به عنوان مظلوم‌ترین شهدای دوران دفاع مقدس یاد کرد و در ادامه گفت: هم اکنون حدود ۵۰ آزاده شهید در بهشت زهرای تهران به خاک سپرده شده اند که به دلیل نبود هیچ اطلاعاتی از آنها روی سنگ مزارشان شهید آزاده گمنام درج شده است.

زمردیان در ادامه به چهار سازمان شامل (بنیاد شهید و امور ایثارگران، کمیته جستجوی مفقودین، جمعیت هلال‌احمر و مرکز اسناد مطالعات دفاع مقدس)، اشاره کرد و افزود: این چهار سازمان مرجع اولیه گردآوری اسامی شهدای غریب هستند امیدواریم در آینده نزدیک این ۵۰۰ شهید آزاده گمنام هم شناسایی شوند.

گفتنی است: در این مراسم از کتاب«پناه بر خدا» که توسط مجموعه حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان به چاپ رسیده و خاطرات یکی از آزادگان کرمانشاهی(آقای ریزه وندی) است و به قلم حجت الاسلام دکتر زیستی به رشته تحریر درآمده است، رونمایی شد

لینک کوتاه : https://chakavaknews.ir/?p=6826

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.