4
مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه:

مسابقات قرآنی بین دختران و پسران برگزار می شود

  • کد خبر : 5351
  • ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۷
مسابقات قرآنی بین دختران و پسران برگزار می شود
جلسه شورای آموزش و پرورش با محوریت « طرح ملی بازگشایی مدارس سال ۱۴۰۲_۱۴۰۳ با حضور استاندار و معاون سیاسی امنیتی استانداری و دیگر مسئولان ذیربط، پیش از ظهر امروز سه‌شنبه «۳۱مرداد ماه۱۴۰۲» در سالن جلسات شهید سلیمانی استانداری کرمانشاه، برگزار شد.

به گزارش خبرنگار چکاوک نیوز؛ دکتر سلمان محمدی در این جلسه با آرزوی سال تحصیلی موفقیت آمیز و همراه با سلامت برای داشتن آموزان، از برگزاری مسابقات قرآنی بین دانش آموزان دختر و پسر خبر داد و افزود: فردا چهارشنبه «اول شهریور ماه » افتتاحیه مسابقات قرآنی را داریم.

دبیراجرایی پروژه مهر استان:
ماشاالله پروین« دبیر اجرایی پروژه مهر استان» در این جلسه اظهار کرد: طرح ملی بازگشایی مدارس از اردیبهشت امسال استارت خورده است، در سال گذشته نیز استان کرمانشاه رتبه برتر پروژه مهر کشور را به خود اختصاص داده است.
پروین یاد آور شد: برای اولین بار دو دانش آموز افتخار آفرین در استان « علی منصوریان و نیلگون سپاس»موفق به کسب رتبه تک رقمی کنکور سراسری شدند، و مورد تقدیر استاندار محترم قرار گرفتند.
پروین اجرای پروژه مهر را بر اساس مردمی سازی، عدالت محوری و شفافیت عنوان کرد و افزود: پیش بینی شده امسال چهار هزار و۳۱۳ کد واحد مدرسه داریم با ۱۶ هزار و ۵۷کلاس درس آماده تدریس دانش آموزان می باشد.

٪۹۱ دانش آموزان در سامانه ثبت نام شدند:
این مسئول با اعلام اینکه ۹۱٪ دانش آموزان تا امروز در سامانه ثبت نام شده اند، افزود: ۸۵٪ کتابهای درسی نیز سفارش داده شده است، دو میلیون و ۳۰۰هزار جلد کتاب نیز در انبارها موجود می باشد.

معاون سوادآموزی استان کرمانشاه:
از میانگین کشوری، نرخ سواد ۱٪ بیشتر هستیم

در ادامه جلسه، یاسر کرمی« معاون سوادآموزی استان کرمانشاه، با تبریک کسب رتبه برتر سوادآموزی در شاخص‌های ۲۲ گانه ارزشیابی، و اشاره به طرح شتاب بخشی،اظهار کرد: برخی از شهرهای استان نرخ سواد از کشور کمتر است، در یک پروژه چهار ساله طراحی را اجرا کرده ایم که این مناطق نیز نرخ سوادشان به سمت استان برسد.
کرمی هدف از طرح شتاب بخشی را، رسیدن به جایگاهی عنوان کرد که مساجد نقطه پایانی باشد، و افزود: نرخ سواد در کشور ۹۸٪ است، استان ما ۱٪ از میانگین کشور بیشتر است.
معاون سوادآموزی استان با اشاره به اینکه در سواد آموزی جامعه هدف بیشتر خانم‌ها هستند، افزود: امسال ۳۰۰ آموزش دهنده به آموزش دهنده های استان اضافه شده است، تهیه چادر با قیمت مناسب برای خواهران آموزش دهنده مهم می باشد، چنانچه مکانی با عرضه چادر با قیمت مناسب باشد تا حدی مشکل این قشر نیز مرتفع می شود.

لینک کوتاه : https://chakavaknews.ir/?p=5351
  • نویسنده : مهین رحمانی
  • ارسال توسط :
  • منبع : چکاوک نیوز
  • دیدگاه‌ها برای مسابقات قرآنی بین دختران و پسران برگزار می شود بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0

دیدگاهها بسته است.