7
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه خبر داد:

۱۵۸ موکب در اربعین امسال برق رسانی شده/۳۰ میلیارد تومان پاداش برق خوش حسابی به مشترکان استان

  • کد خبر : 5864
  • ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۴
۱۵۸ موکب در اربعین امسال برق رسانی شده/۳۰ میلیارد تومان پاداش برق خوش حسابی به مشترکان استان
رییس هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت توزیع برق استان در خصوص خدمات رسانی برق سیار به موکبهای اربعین امسال از تأمین برق برای ۱۵۸ موکب به صورت برق سیار برای رفاه زوار ابا عبدالله الحسین علیه السلام خبر داد.

به گزارش مدیر مسئول چکاوک نیوز، کرمانشاه:محمد مرادی، « رییس هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت توزیع برق استان در نشست خبری با اصحاب رسانه در هفتمین روز از دهه مبارک فجر ، آغاز چهل و پنجمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، اظهار داشت: در حال حاضر بالغ بر ۸۳۵ هزار مشترک برق در استان کرمانشاه داریم که از این تعداد سهم بخش خانگی ۸۲ درصد است و از حیث مصرف نیز بخش خانگی با ۴۰٪ بیشترین مصرف برق استان را به خود اختصاص داده است.

سهم برق بخش خانگی ۸۲٪ است:

مرادی با اشاره به وجود ۱۹ هزار کیلومتر شبکه و ۲۰ هزار دستگاه پست توزیع برق در استان کرمانشاه، گفت: تعداد روستاهای برق دار استان کرمانشاه، دو هزار و ۵۶۴ انشعاب می باشد و در حال حاضر پوشش برق در روستاهای استان کرمانشاه بیش از ۹۹٪ است.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان، تاکید کرد: در استان کرمانشاه هیچ روستای بالای ۱۰ خانوار بدون برقی نداریم، روستاهای فاقد برق در استان عمدتاً ساکنین فصلی دارند.

خاموشی های امسال کرمانشاه ۱۵٪ کمتر بوده:

مرادی با اشاره به پشت سر گذاشتن فصل گرمای امسال بدون کمترین مشکل گفت: خاموشی‌های امسال کرمانشاه در مجموع نسبت به سال گذشته ۱۵٪ کمتر بوده و در آذر ماه نیز ۲۹٪ در دی ماه ۴۹٪ کاهش خاموشی را نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته ایم و بخش زیادی از کاهش خاموشی‌ها به دلیل همراهی مردم است.

همکاری خوب مشترکین برق با مصرف درست:

مرادی، با توجه به همکاری خوبی که مشترکین برق در کرمانشاه داشتند، گفت: در سال جاری مشترکین با کاهش برق مصرفی از ۳۰ میلیارد تومان پاداش خوش حسابی بهره‌مند شدند.

به گفته مرادی، بخشی از کاهش خاموشی‌ها نیز ناشی از تعمیرات هوشمند بوده و دیگر شاهد قطعی های مکرر به دلیل حوادث ناشی از برف و باران نبودیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه به کم بازرسی‌هایی که امسال در سراسر کشور با آن مواجه بودیم اشاره کرد و افزود: این امر می‌تواند نیروگاه‌های برق آبی و به تبع آن تولید برق را تحت تاثیر قرار دهد.

مرادی در ادامه گفت: پیش بینی می‌شود سال ۱۴۰۳ تابستان سختی پیش روی صنعت برق کشور داشته باشیم، که گذر از این شرایط نیازمند همراهی مشترکین برق را می طلبد.

شبکه سیم برق به کابل‌های خودنگهدار تا سال ۱۴۰۴ تبدیل می شود:

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان کرمانشاه یکی از مهمترین برنامه‌های این شرکت را تبدیل شبکه سیم به کابل‌های خودنگهدار عنوان کرد و در ادامه گفت: تا امروز چهار هزار کیلومتر از شبکه برق استان تبدیل به کابل خودنگهدار شده که ۱۲۰۰ کیلومتر آن در دولت سیزدهم انجام شده و برنامه داریم تا سال ۱۴۰۴ تمام شبکه سیم به کابل خودنگهدار تبدیل شود.

به گفته مرادی: در حال حاضر در برخی شهرها از جمله هرسین و جوانرود ۱۰۰ درصد شبکه سیم به کابل خودنگهدار تبدیل شده است، جایگزینی شبکه سیم با کابل خودنگهدار نه تنها به کاهش سرقت‌ها کمک می کند، بلکه پرت شبکه و همچنین قطعی ناشی از حوادث را نیز کاهش می‌دهد.

از نظر پرت انرژی برق ۳٪ از میانگین کشور بالاتریم:

این مسئول از پرت ۱۴ درصدی برق در کرمانشاه نیز خبر داد و افزود: بخشی از این پرت مربوط به مقاومت خود شبکه و بخشی مربوط به انشعابات غیرمجاز مشهود و غیرمشهود می باشدو از نظر پرت انرژی برق سه درصد از میانگین کشور بالاتریم.

مرادی در پاسخ به خبرنگاران، از کاهش ۲۶ درصدی سرقت کابل و تجهیزات برق در سال جاری نیز خبر داد و افزود؛ جاهایی که به کابل تبدیل شده میزان سرقت کم شده و در این بین همکاری دستگاه‌های امنیتی تأثیر گذار بوده است.

مرادی در خصوص پروژه‌های دهه مبارک فجر شرکت توزیع برق استان کرمانشاه، گفت: در این ایام مبارک ۶۲ پروژه با اعتبار ۱۲۵۰ میلیارد ریال را دست بهره‌برداری داریم که اجرای این طرح‌ها برای ۱۲۵ نفر نیز اشتغالزایی به همراه داشته است.

مرادی افزود:برق رسانی به هشت روستای صعب‌العبور با اعتبار ۱۴۰ میلیارد ریال نیز از جمله مهمترین این طرح‌ها می باشد و اصلاح شبکه ۴۰ روستا و برق رسانی به ۱۵ پاسگاه مرزی را نیز در دهه فجر اجرایی کرده ایم.

در دولت سیزدهم ۲۱ روستا با جمعیت ۱۷۲ خانوار از نعمت برق برخوردار شدند:

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه با بیان اینکه به برکت انقلاب اسلامی تحولات مهمی در صنعت برق صورت گرفته، تاکید کرد: در دولت سیزدهم ۲۱ روستای استان با ۱۷۲ خانوار جمعیت از نعمت برق برخوردار شدند و ۵۴۴ سلول خورشیدی سیار نیز به منظور تامین برق در اختیار عشایر استان قرار گرفته است.

لینک کوتاه : https://chakavaknews.ir/?p=5864
  • نویسنده : حسنا فخارزاده
  • ارسال توسط :
  • منبع : چکاوک نیوز
  • دیدگاه‌ها برای ۱۵۸ موکب در اربعین امسال برق رسانی شده/۳۰ میلیارد تومان پاداش برق خوش حسابی به مشترکان استان بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0

دیدگاهها بسته است.