5
استاندار کرمانشاه:

استان مجموعه ای از مسائل و مشکلات دارد و در عین حال پتانسیلها و فرصتهایی داریم

  • کد خبر : 6100
  • ۲۳ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۲
استان مجموعه ای از مسائل و مشکلات دارد و در عین حال پتانسیلها و فرصتهایی داریم
نشست هم اندیشی استاندار کرمانشاه با جمعی از اساتید ا قتصادی استان عصر "سه شنبه 21 فروردین ماه" در سالن جلسات دانشگاه رازی کرمانشاه برگزاز شد.

به گزارش خبرنگار چکاوک نیوز، از کرمانشاه؛ دکتر محمد طیب صحرایی” استاندار کرمانشاه” ضمن تشکر از میزبانی دانشگاه رازی برای برگراری اولین جلسه تزویج پیشنهادی در سال پیش رو، اظهار کرد:

نسخه‌های اقتصادی باید به فعال سازی ظرفیت‌های نهفته استان منجر شود،پتانسیل‌های فراوان استان در حوزه گردشگری، صادرات، معادن، کشاورزی، آب، نفت و نیرو کارو…است، از استادان اقتصاد دانشگاه‌ها خواستارم برای اقتصاد این خطه نسخه‌های کاربردی و عملیاتی اقتصادی ارائه کرده و این ظرفیت‌های خفته را فعال و بیدار کنند.

کشت خرما در مناطق گرمسیری می‌تواند اشتغال دو هزار نفری و صادرات خوب داشته باشد

صحرایی به نیاز جدی استان به اشتغال و توسعه با توجه به محدودیت زمانی اشاره کرد و افزود: کرمانشاه زمین و دشت‌های حاصلخیز کشاورزی در مناطق گرمسیری دارد و با توجه به اجرای طرح سامانه گرمسیری از آن استفاده نشده که اگر کاشت نخل خرما مرغوب در آن داشته باشیم می‌توانیم در زمان کوتاهی به اشتغال ۲ هزار نفری و صادرات خوب دست پیدا کنیم.

استاندار در بخش دیگری از سخنانش به ایده پرورش صنعت اسب در استان اشاره کرد و افزود: در استان ظرفیت خوبی برای پرورش اسب داریم، می‌توان گفت در این حوزه به اشتغال نزدیک به ۱۰ هزار نفر می توانیم برسیم.

مدیر ارشد استان در ادامه به پتانسیل‌های خوب تولیدات کشاورزی در استان اشاره کرد و افزود: با کمی تأمل و انجام کارهای علمی می‌توان به صنایع تبدیلی زیادی برای فرآوری محصولات در استان داشته باشیم.

صحرایی در جمع اساتیدبا اشاره به تجربیات گذشته استان خواستار یک نسخه نهایی اقتصادی ویژه کرمانشاه شد که با تمرکز بر روی تمام مسایل و حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی باشد.

راهکارهای و نتایج علمی استادان دانشگاه در رشد و توسعه و حل مشکلات موثراست

دکتر محمد نبی احمدی «رییس دانشگاه رازی کرمانشاه»، در این جلسه از مسوولان خواست از راهکارهای و نتایج علمی استادان دانشگاه در رشد و توسعه و حل مشکلات بهره بگیرند.

اساتید دانشگاه راهکار در زمینه رشد تولید ارائه دهند

رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه

احمدی در ادامه سخنانش به نرخ بالا تورم و گرانی کالا در استان کرمانشاه اشاره کرد و افزود: انتظار داریم اساتید دانشگاه در این خصوص بویژه در زمینه رشد تولید راهکار علمی و اجرایی ارائه دهند.ایده و راهکارهای آنها جنبه ویترینی نداشته باشد و منجر به خروجی ملموس برای استان شود.

رییس دانشگاه رازی کرمانشاه تأکید کرد: استان ما چاه نفت، پالایشگاه، محصولات کشاورزی فراوان دارد و در استان مرکبات عمل می آید، که خیلی از استانها وضعیت ما را ندارند و قریب ۶۰٪ قیر در یکی از استانهای ما است، با این همه وفور نعمت خدادادی انتظار داریم با ذهن خلاق اساتید راه حل مناسب برای استفاده درست از آنها پیدا کنیم.

احمدی امیدوار بود جلسه امروز خروجی خوبی داشته باشد.

چهار شرکت کرمانشاه در بورس وارد شده

محمود رشیدی اقدام
محمود رشیدی اقدم«مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمانشاه»، در این جلسه نشست هم اندیشی با توجه به مسائل مطرح شده در جلسه، اظهار داشت: در اداره دارایی استان برای درگاه ملی رئسا مجوز لازم صادر شده است.

رشیدی اقدام در خصوص سرمایه گذاری در استان گفت: در این استان ۱۰۶۰ درصد سرمایه گذاری خارجی افزایش داشته ایم و آنچه را سرمایه گذاران باید بدانند در کتابی چاپ شده و در اختیار آنان می باشد.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان، کرمانشاه را استانی معرفی کرد که چهار شرکتش در بورس وارد شده و مایه افتخار است.

این مسئول در ادامه گفت: تأمین مالی بورس انجام شده و در این رابطه جزو سه استان برتر کشوری هستیم و در کرمانشاه هوشمند سازی گمرک نیز انجام شده‌است.

گفتنی است: دیدار امروز استاندار با اساتید اقتصادی دانشگاه در ادامه سلسله دیدارهای گذشته و در راستای تقویت ارتباط مجموعه مدیریتی استان با دانشگاه و دریافت دیدگاه ها، نقدها و پیشنهادات دانشگاهیان برای تسریع در رشد و پیشرفت استان برگزار شد.و در این جلسه، تعدادی از اساتید رشته اقتصاد دانشگاه رازی نظرات خود را پیرامون تحقق شعار سال مطرح کردند.

لینک کوتاه : https://chakavaknews.ir/?p=6100

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.