7
فرمانده قرارگاه غرب ارتش گفت: 

جنگ تحمیلی دستاوردی عظیم بود/امنیت خوبی در مرزهای استان داریم

  • کد خبر : 5433
  • ۰۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۱
جنگ تحمیلی دستاوردی عظیم بود/امنیت خوبی در مرزهای استان داریم
نشست خبری فرمانده قرارگاه غرب ارتش با اصحاب رسانه پیش از ظهر امروز دوشنبه «سوم مهرماه ۱۴۰۲»، به مناسبت هفته دفاع مقدس در سالن اجتماعات قرارگاه غرب ارتش برگزار شد.

به گزارش خبرنگار  چکاوک نیوز؛ امیر سرتیب سلیمان طاهری«فرمانده قرار گاه غرب ارتش»، سخنان خود را با تبریک هفته دفاع مقدس و بزرگداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع آغاز کرد و افزود: دشمنان نظام جمهوری اسلامی از آغازین روزهای انقلاب تا‌کنون همه همت خود را به کار بسته‌اند تا با استفاده از جنگ سخت، جنگ‌ترکیبی، شبیخون فرهنگی و فتنه‌های متعدد به این نظام لطمه وارد کنند، خوشبختانه با هوشیاری ملت ایران تا‌کنون موفق نشده‌اند.

امیر طاهری جهاد تببین را مهمترین مولفه برای روشنگری در مورد هشت سال دفاع مقدس دانست و افزود: بر اساس فرمایشات و تاکیدات مقام معظم رهبری جهاد تبیین می‌تواند بیانگر سلحشوری‌‌ها و جوانمردی‌های رزمندگان اسلام طی هشت سال دفاع و استقامت باشد.

دشمن توان مقابله با جمهوری اسلامی در جنگ سخت را ندارد:

فرمانده قرارگاه غرب، با اشاره به اینکه هزاران ارمغان از دفاع مقدس به دست آورده ایم، تأکید کرد: امروز به برکت حماسه عظیم دفاع مقدس دشمن به درجه‌ای از یقین رسیده که می‌داند توان مقابله با انقلاب اسلامی در جنگ سخت را ندارد، تمام تلاش خود را بکار گرفته تا از طریق جنگ ترکیبی جوانان ما را از راه و مسیر شهدا منحرف نماید، که بحمدالله تا امروز موفق هم  نشده و نخواهد شد.

جنگ تحمیلی دستاوردی عظیم بود:

امیر طاهری هشت سال دفاع مقدس را دستاوردی عظیم برای نظام و انقلاب دانست و افزود: امروز به برکت خون شهدا و این حماسه عظیم نه تنها تهدیدها و تحریم‌های دشمنان بر علیه جمهوری اسلامی کارساز نبوده بلکه دشمنان ما همواره خوف این را دارند که کشورهای دیگر از ما ادوات و تجهیزات جنگی خریداری کنند.

این مسئول با اشاره به برنامه های هفته دفاع مقدس، گفت: برنامه‌های قرارگاه منطقه‌ای غرب در گرامیداشت هفته دفاع مقدس عبارتند از دیدار با نماینده ولی فقیه و خانواده شهدا، اکران دو فیلم مستند با موضوع امداد‌رسانی در زلزله‌ و عملیات بازی‌داز،  تجلیل از پیشکسوتان، اجرای برنامه‌های ورزشی،  رونمایی از دو جلد کتاب،  برپایی محفل انس با قرآن کریم، حضور پرشور در نمازجمعه و… می باشد.

امیر طاهری در ادامه گفت: امروز هر اتفاقی در دنیا بیفتد و جمهوری اسلامی ایران در آن نباشد به سرانجام نخواهد رسید.

هیچگونه واهمه ای از کشورهای دیگر نداریم:

فرمانده قرارگاه غرب ارتش افزود:  نیروهای مسلح و ارتش جمهوری اسلامی ایران از توان و بازدارندگی بالایی برخوردارند و تهدید بوسیله فشنگ را با موشک پاسخ خواهند داد و هیچگونه واهمه‌ای از کشورهای دیگر نداریم، محمدالله  با وجود داشتن مرز مشترک با کشور عراق و نزدیکی مرز خسروی با شهر دیاله عراق که محل استقرار نیروهای داعش است امنیت خوبی در مرزهای استان حاکم است و دشمن جرات نزدیک شدن به مرزهای ما را ندارد.

خدمات قابل توجه بالگردهای هوانیروز در ایام اربعین:

امیر طاهری در پاسخ به خبرنگار چکاوک نیوز، از به برپایی ۱۳ موکب ارتش در مسیر پیاده‌روی اربعین امسال خبرداد و افزود: قرارگاه منطقه‌ای غرب از  از ورودی شهر کرمانشاه تا مرز خسروی، مهران و باشماق روزانه پنج هزار پرس غذای گرم را بین زائرین عتبات عالیات توزیع کرد و پارکینگ خودرویی نزاجا نیز با ظرفیت نگهداری ۱۲‌ هزار خودرو، طی این ایام را داشته است، در ایام اربعین روزانه ۵۰۰۰ پرس غذای گرم بین زوارتقسیم می شد، در مهران و خسروی بیمارستان صحرایی داشتیم، نانوایی سیار در مرز خسروی بود، غرفه هایی برای خیاطی و وکس کفش زوار برقرار بود و بالگردهای هوانیروز دربحث ایمنی، جابجایی کالا، بهداشت و درمان  در خدمت زوار بودند.

این مسئول از پاکسازی ۹۸٪ از مناطق مرزی استان که در دوران جنگ تحمیلی مین‌گذاری شده‌بود خبر داد و گفت: در حال حاضر این مناطق پاکسازی شده و اگر طی چند ماه اخیر مین خنثی نشده‌ای رویت یا منفجر شده، به دلیل جابجابی خاک و وجود سیلاب بوده‌ است.

لینک کوتاه : https://chakavaknews.ir/?p=5433
  • نویسنده : مهین رحمانی
  • ارسال توسط :
  • منبع : چکاوک نیوز
  • دیدگاه‌ها برای جنگ تحمیلی دستاوردی عظیم بود/امنیت خوبی در مرزهای استان داریم بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0

دیدگاهها بسته است.