6
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه :

در استان دو معین داریم که در حال اجرای پروژه های آبرسانی هستند  

  • کد خبر : 6047
  • ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۴
در استان دو معین داریم که در حال اجرای پروژه های آبرسانی هستند   
نشست خبری مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه با اصحاب رسانه، با موضوع گزارش عملکرد پایان سال 1402 و ارائه برنامه های گذر از تنش آبی تابستان 1403، در استان، پیش از ظهر امروز یکشنبه « بیستم اسفند ماه» در سالن جلسات این شرکت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار چکاوک نیوز،از کرمانشاه؛ دکتر رضا داودی در جمع خبرنگاران از دو معین در استان خبر داد و افزود: سپاه نبی اکرم(ص)، استان در حال اجرای پروژه های آبرسانی در شهرستانهای کنگاور، سنقر، هرسین و اسلام آباد غرب با همکاری بسیج سازندگی استان در حال خدمات رسانی می باشد و هشت شهرستان دیگر استان توسط قرارگاه منطقه ای نجف اشرف در حال خدمات آبرسانی است.

در حوزه محرومیت زدایی رتبه یک را کسب کردیم:

داودی در ادامه گفت: اولین استانی هستیم که قرارداد دوم را بسته ایم، بودجه آن هم تأمین شده و در سال جاری در حوزه محرومیت زدایی رتبه اول کشور را کسب کرده ایم.

مدیر عامل آبفا استان، بیشترین بارشهای امسال را در اورامانات اعلام کرد و افزود: برنامه هایی در دست اقدام است تا تابستان بهتری را نسبت به سال گذشته در روستاها سپری کنیم، قرار است بیش از ۳۵۰ روستا تا قبل از سال ۱۴۰۳از نعمت آب شرب بهره مند شوند.

داودی از تأمین آب شرب در سال آینده برای ۲۰۰ روستای دیگر استان خبر داد و افزود: برای این منظور ۳۴۰ کیلومتر لوله گذاری با ۲۲ ایستگاه پمپاژ در نظر گرفته شده است.

تأمین آب شرب روستایی اولویت ماست:

وی در ادامه گفت: در استان دو هزار و ۶۶۰ روستا داریم، کلا برای سه روستا فاضلاب تعریف شده، در حال حاضر اولویت آب شرب روستایی اولویت ما است.

داودی از ۲۳ روستای تعریف شده در قالب پروژه امام علی(ع) خبر داد، که هیچ منبع آبی، تأسیسات و زیرساخت را ندارند و آبرسانی به‌صورت سیار تأمین می شود.

در اجرایی پروژه ها نداشتن معارض و شرایط آب و هوایی مد نظر است:

مدیرعامل آبفا استان کرمانشاه در انجام پروژه‌ها به اولویت مهم کم‌ترین زمان با کم‌ترین هزینه برای بهره‌مندی بیشترین جمعیت اشاره کرد و افزود: در اجرای پروژه‌ها داشتن و یا نداشتن معارض و شرایط آب و هوایی نیز مدنظر است.

به گفته داودی، بیش از ۳۵۰ روستا تا قبل از تنش آبی سال ۱۴۰۳ از آب سالم و پایدار بهره‌مند خواهند شد، ان شاالله تابستان ۱۴۰۳ با توجه به اقدامات صورت گرفته در حوزه روستایی وضعیت به نسبت تابستان سال ۱۴۰۲ بهتر می باشد.

وی سرمایه‌گذاری صورت گرفته پروژه‌های آبرسانی روستایی در سال ۱۴۰۲و۱۴۰۱ را ۶۶۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: از نیمه دوم سال ۱۴۰۱ تا پایان سال‌جاری از ۷۰۳ روستایی که در حوزه محرومیت‌زدایی در دست اجرا داریم، ۳۱۲ روستا به بهره‌برداری خواهد رسید، که تعدادی افتتاح شده و تعدادی دیگر تا پایان امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

لینک کوتاه : https://chakavaknews.ir/?p=6047

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.