7
معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه:

دانش آموزان را به تحصیل در هنرستانها تشویق کنیم/دانش‌آموزان و خانواده‌ها را متوجه مزیت‌های تحصیل در هنرستان‌ها کنیم

  • کد خبر : 6397
  • ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۵
دانش آموزان را به تحصیل در هنرستانها تشویق کنیم/دانش‌آموزان و خانواده‌ها را متوجه مزیت‌های تحصیل در هنرستان‌ها کنیم
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه به مزایای تحصیل در هنرستانها اشاره کرد، گفت: باید دانش آموزان را به تحصیل در هنرستانها تشویق کنیم و با تبلیغات راه رسیدن به هنرستان را آشکار کنیم.

به گزارش خبرنگار چکاوک نیوز از کرمانشاه، دکترعلی شعبانی، ظهر امروز در نشست شورای آموزش و پرورش استان، در سالن جلسات شهید حاج قاسم سلیمانی، بر لزوم سوق دادن دانش آموزان به سمت تحصیل در هنرستانها تاکید کردو افزود: برای سوق دادن دانش آموزان به سمت تحصیل در هنرستانها لازم است صدا و سیما، دیگر رسانه ها و نهادهای فرهنگی دانش‌آموزان و خانواده‌هارا متوجه مزیت‌های تحصیل در هنرستان‌ها کنیم.

هنرستانها راه میانبر برای جذب سریعتر افراد به بازار کار

شعبانی افزود: دانش‌آموزان پایه دهم که هنرستان‌ را برای ادامه تحصیل انتخاب می‌کنند، معمولا زودتر به اشتغال و درآمد می‌رسند و هنرستانها به نوعی راه میانبر برای جذب سریعتر افراد به بازار کار است. امروز بیشتر از کارشناس و مهندس، به تکنسین و کارگر متخصص در حوزه‌های مختلف نیاز داریم و باید دانش‌آموزان را ترغیب به ادامه تحصیل در هنرستان‌ها کنیم.

نگاه به مدل حکمرانی امام خمینی (ره)داریم

وی در بخش دیگری از سخنانش به نزدیک شدن سالگرد ارتحال امام(ره)، اشاره کرد و گفت: نباید بیان ویژگی‌ها و اقدامات امام(ره) را محدود به روزهای ۱۴ و ۱۵ خرداد و ایام رحلت ایشان کنیم، زیرا برای ادامه راه انقلاب به بیان اندیشه‌های سیاسی امام(ره) و نگاه به مدل حکمرانی ایشان داریم.

شعبانی در ادامه سخنانش بااشاره به خدمات دولت آیت الله رئیسی داشت و گفت: در دولت سیزدهم خدمت به مردم در اولویت بود که باید این سبک و صیاق مدیریتی در مدیریت آینده کشور گنجانده شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه
باید به سمت تأسیس هنرستانهای غیردولتی در جوار کارخانجات استان برویم

در ادامه جلسه، دکترسلمان محمدی «مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه»، اظهار کرد: باید به سمت تأسیس هنرستانهای غیردولتی در جوار کارخانجات استان برویم، باید صاحبان صنایع و کارخانجات را به تأسیس هنرستان در جوار صنایع و کارخانجات خود برای تأمین نیروی انسانی مورد نیازشان در سنوات آتی ترغیب کنیم، باید از متقاضیان تأسیس هنرستانهای غیردولتی در جوار کارخانجات و صنایع در استان حمایت کنیم و با اختصاص امتیازاتی آنها را به سمت تأسیس هنرستان سوق بدهیم.

محمدی تأکید کرد: هنرستانهای استان باید به روز شوند، سالانه به ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای به روز آوری و رفع کمبود تجهیزات هنرستانهای استان احتیاج داریم.

به گفته مدیر کل آموزش و پرورش استان در سال گذشته ۱۶۳۴ نفر دبیر و هنر آموخته جذب آموزش و پرورش شده، امسال نیز ۱۹۸۴ نفر جذب داشته ایم که جمعا ۳۶۱۸ نفر جذب داشته ایم.

مهر امسال ۴۰۰۰هنرستان در سطح استان افتتاح می شود
مرزبان نظری «مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس استان کرمانشاه» نیز در این نشست بیان داشت: مهر ماه امسال چهار هنرستان در استان افتتاح می شود، که از این تعداد دو هنرستان در شهرستان های صحنه و سرپلذهاب و یک هنرستان در ماهیدشت افتتاح خواهد شد و به هنرستان شهید بهشتی شهر کرمانشاه هم ۱۵ کلاس درس کارگاهی افزوده خواهد شد.

نظری افزود: برنامه ریزی شده تا در یک برنامه پنج ساله ۱۷ هنرستان با ۲۰۰ کلاس درس در استان بسازیم.

وی خاطرنشان کرد: در دولت آیت الله رئیسی ۱۸۷ مدرسه با ۶۳۰ کلاس درس در استان کرمانشاه ساخته شد و درحال حاضر در استان ۱۳۷ مدرسه در حال ساخت داریم.

نظری در بخش دیگری از سخنانش، گفت: خیرین مدرسه ساز سال گذشته تعهد ۱۱۰ میلیارد تومانی برای ساخت مدرسه داده بودند که به همه تعهدات خود عمل کردند. امسال نیز تعهد مشارکت حدود ۱۲۰ میلیارد تومانی در امر مدرسه سازی را داده‌اند.

مدیر کل نوسازی مدارس استان به تجاری سازی فضاهای بلااستفاده آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: از اسفندماه سال ۱۴۰۱ تعداد ۶۷ مدرسه برای اجرای طرح تجاری سازی مشخص شده و کار تجاری سازی این فضاها در استان به کندی پیش می رود و درخواست تسهیل در صدور مجوزها برای تجاری سازی مدارس را داریم.

عزیز نوری«مدیر کل فنی و حرفه ای استان» در این جلسه با اشاره به اینکه بهترین ظرفیتها را در دانشگاه ها داریم، اظهار داشت: سال گذشته با همکاری ویژه با آموزش و پرورش، دو هزار و ۵۸۱ دانش آموز به مراکز فنی و حرفه‌ای راه یافتند.

نوری تأکید کرد: ۱۰۰ در صدر کلاسهای ما در اختیار هنرآموزان و هنرجویان است، در استان ۱۰۰ کارگاه آموزشی فعال داریم که هنرجویان می‌توانند از آن استفاده کنند.

لینک کوتاه : https://chakavaknews.ir/?p=6397

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.