6

خبرنگاران حوزه سپاه حضرت نبی اکرم (ص)، استان کرمانشاه از حرم مطهر امام رضا (ع)، زیارت کردند

  • کد خبر : 5510
  • ۰۷ آبان ۱۴۰۲ - ۰:۴۱
خبرنگاران حوزه سپاه حضرت نبی اکرم (ص)، استان کرمانشاه از حرم مطهر امام رضا (ع)، زیارت کردند
به همت سپاه حضرت نبی اکرم (ص)، استان کرمانشاه تعداد۳۰ نفر از خبرنگاران «۲۹ مهرماه۱۴۰۲»، راهی زیارتگاه مقدس امام رضا (ع)، در مشهد الرضا شدند، و در مورخه «پنجم آبان ماه» به کرمانشاه بازگشتند.

براساس این گزارش: خبرنگاران در این سفر زیارتی ضمن زیارت حرم مطهر امام هشتم از موزه مردم شناسی، صحن انقلاب، صحن آزادی و قسمت‌های مختلف این مجموعه به همراه راهنمایان دیدن داشتند و از نزدیک با راهنمایی راویان بیشتر آشنا شدند و جواب سوالات خود را دریافت کردند.

کارشناس« راهنما موزه مردم شناسی»

بازدید از موزه مردم شناسی

معماری موزه مردم شناسی ۲۸ مرتبه ترمیم شده است 

در بازدید از قدیمی ترین حمام مشهد، به خبرنگاران گفت: ۴۰۰ سال قبل به دستور «مهدی گل بیدی»، که فرمانده زمان شاه عباس صفوی بود، این حمام ساخته شده و در سال ۱۳۸۰‌ این حمام تاریخی به عنوان موزه نگهداری و به بازدید کنندگان معرفی شد.

وی افزود: این حمام در قدیم از سه قسمت گرمخانه، کوره و آتشخانه تشکیل شده بود، که امروز مانند سایر حمامها به آبگرمکن امروزی تبدیل شده است.

به گفته این راهنما، بنای مجموعه حمام از ۴۰۰ سال پیش قدمت دارد،این بنا دارای، ۱۳ درب و دو حوزچه، خزینه و گرمخانه می باشد که معماری این مکان از زمان ساخت تا امروز ۲۸ مرتبه سقفش ترمیم شده است که قصه و داستانها بر روی آن حکاکی و نقاشی شده است، سعی شده با تغییرات همچنان شبیه حمامهای قدیمی باشد.

کارشناس راهنما صحن انقلاب:

پنجره فولاد بالغ بر ۱۰۰ ساله در این مکان قرار دارد

راهنما صحن انقلاب، در جمع خبرنگاران ساخت صحن انقلاب اسلامی را در دوره تیموریان معرفی کرد و افزود: بقایای این صحن به دستور شاه عباس صفوی کلیه کاشیها به رنگ آبی و نماد معماری به سبک مذهبی ساخته شده است.

وی نمادهای منقش بر دیوار و سقف را به خبرنگاران نشان داد و افزود: هر کدام از این نمادها روایت های فراوان دارد.

وی در ادامه گفت: نماد چهار شیر و چهار گاو، دو عدد شیر در حال بلعیدن انسان در این مجموعه به کار رفته است، که روایتها دارد.

این کارشناس در خصوص نصب پنجره فولاد که معرف اکثریت زوار امام رضا (ع)، می باشد گفت: بالغ بر ۱۰۰ سال است پنجره فولاد این مکان قرار دارد، و هدف اصلی نصب آن برای زواری است که عذر شرعی برای ورود به حرم و زیارت دارند، در پست این درب به آقا امام رضا (ع) سلام می دهند و زیارت خود را به جا می آورند.

موزه مردم شناسی

«کارشناس راهنمای صحن آزادی»

چهار دسته گل طبیعی و خوشبو بالای حرم با توجه به زمان دوامشان تعویض می شوند

صحن آزادی سه بهشت دارد، صحن آزادی، صحن قدس و صحن جمهوری، که صحن بهشت آن بیشتر مقبره شهدای دفاع مقدس و خدام می باشد، که بازدید آن برای عموم آزاد است و استقبال خوبی از آن می شود.

وی در خصوص دسته گل‌های بالای حرم با اشاره به نقاشی موجود، گفت: چهار دسته گل که حدود ۱۰۰ شاخه گل می باشد بالای حرم امام رضا علیه السلام روزانه داریم که هر روز یا بستکی به عمر گلها، این دسته گل‌های زیبا و خوشبو را تعویض می کنند.

راوی، با اشاره به تابلوهای موجود، در خصوص هدف نقاشی آنها، نقاش آن و زمان تهیه آن راهنمایی های لازم را به خبرنگاران داد و افزود: همه این تابلو های نفیس اهدایی می باشد.

خبرنگاران از صحن های مطهر، حرم امام رضا علیه السلام، انقلاب اسلامی، آزادی، قدس، جامع رضوی، کوثر، غدیر و جمهوری اسلامی زیارت و بازدید داشتند.

سفر زیارتی خبرنگاران کرمانشاهی از حرم مطهر امام رضا(ع)

لازم به ذکر است: در سالهای قبل از شیوع ویروس منحوس کرونا، سپاه نبی اکرم (ص)، استان کرمانشاه به مناسبت های مختلف خبرنگاران این حوزه را راهی مشهد مقدس و یادمان شهدا در غرب و جنوب کشور کرده است، که از نظر لطف فرماندهی سپاه نبی اکرم (ص)، استان و همکاران محترمشان نسبت به خبرنگاران سپاسگزاریم.

لینک کوتاه : https://chakavaknews.ir/?p=5510
  • نویسنده : مهین رحمانی
  • ارسال توسط :
  • منبع : چکاوک نیوز
  • دیدگاه‌ها برای خبرنگاران حوزه سپاه حضرت نبی اکرم (ص)، استان کرمانشاه از حرم مطهر امام رضا (ع)، زیارت کردند بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0

دیدگاهها بسته است.