3
مدیرکل پزشکی قانونی کرمانشاه مطرح کرد:

در سال ۱۴۰۲ بیش از ۴۸ هزار معاینه پزشکی انجام شده

  • کد خبر : 6106
  • ۲۷ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۵
در سال ۱۴۰۲ بیش از ۴۸ هزار معاینه پزشکی انجام شده
مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه، گفت: در سال گذشته بیش از ۴۸ هزار معاینه پزشکی برای افراد مراجعه کننده انجام شده است.

به گزارش خبرنگارچکاوک نیوز، از کرمانشاه، دکتر سلیم خانی پیش از ظهر امروز «دوشنبه ۲۷ فروردین‌ماه ۱۴۰۳» در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات اداره‌کل پزشکی قانونی استان کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: پزشکی قانونی به عنوان بازوی قوه قضاییه نظرات کارشناسی متقن را در اختیار این نهاد قرار می‌دهد و در این راستا بیش از یک سوم پرونده‌های قضایی با دخالت پزشکی قانونی بررسی می‌شود.

دکتر خانی در ادامه، گفت: از اقدامات صورت گرفته در پزشکی قانونی تجهیز مراکز شهرستان‌ها است که ارجاع جسد به مرکز استان‌ها را دیگر نداریم و در بخش آزمایشگاه و ژنتیک پزشکی قانونی استان به عنوان یکی از مراکز قطب شهرستان‌ها و استان‌های اطراف شناخته شده است. و در بخش تشریح دیگر نیازی به آموزش افراد در شهر تهران نداریم و در این راستا با توجه به نیروی علمی و متخصص خودکفا شده ایم.

وی تشریح کرد: در بخش آموزشی دانشجویان پزشکی، مامایی و رزیدنت‌ها را در این بخش پرورش می‌دهیم، همچنین تلاش ما بر این است که در بخش تشریح بر خلاف تمامی خستگی‌ها زمان پاسخگویی را به حداقل برسانیم.

مدیر کل پزشکی قانونی استان در ادامه گفت: در بخش کمیسیون‌ها کمتر از ۱۶ روز کاری پاسخگویی صورت می‌گیرد.

خانی از دغدغه‌های پزشکی قانونی کشور و استان به نبود ابنیه اشاره کرد و افزود: در این راستا تجهیز مراکز شهرستان‌ها صورت گرفت است، پزشکی قانونی سرپل ذهاب جوانرود و قصر شیرین نیز به سیستم تملیکی اضافه، بخش آمفی تئاتر و رادیولوژی افزوده شده است و قرار است مراکز قصرشیرین و سنقر و کلیایی در سال جاری کلنگ زنی شوند.

خانی در بحث سوله، گفت: رایزنی‌هایی در حال انجام است که تملک زمین تحت مالکیت اداره‌کل اوقاف و امور خیریه به پزشکی قانونی داده شود، این پروژه به ۴۰۰ میلیارد ریال بودجه نیاز دارد.

به گفته مدیر کل پزشکی قانونی استان، در سال ۱۴۰۲ تعداد کل معاینات انجام شده توسط پزشکی قانونی استان ۴۸ هزار و ۳۰۳ و در سال ۱۴۰۱ ۴۵ هزار و ۴۵۰ مورد بوده، همچنین تعداد اجساد در سال ۱۴۰۲، ۲ هزار و ۴۰۷ نفر و در سال ۱۴۰۱، ۲ هزار و ۵۹۳ نفر بوده است.

وی تعداد مصدومین حادثه کار در سال ۱۴۰۲، ۶۸۸ نفر و در سال ۱۴۰۱، ۶۵۱ نفر اعلام کرد و افزود: تعداد افراد فوتی ناشی از گاز مونوکسید کربن در سال ۱۴۰۲، ۳۳ نفر و در سال ۱۴۰۱، ۲۰ نفر بوده است.

این مسوول در خصوص افراد فوتی ناشی از تصادفات رانندگی گفت: ۵۶۸ نفر در سال ۱۴۰۱ بر اثر تصادفات رانندگی جان باختند که از این تعداد ۱۱۴ نفر مربوط به تصادفات درون شهری، ۳۱۴ نفر مربوط به تصادفات برون شهری و ۵۹ نفر مربوط به حوادث غیر ترافیکی بوده است.

خانی افزود: در سال ۱۴۰۲،نیز ۵۶۲ نفر بر اثر تصادفات رانندگی جان باختند که ۳۵۰ نفر مربوط به تصادفات برون شهری و ۱۳۳ نفر مربوط به تصادفات درون شهری بوده است.

خانی در پاسخ به خبرنگاران، گفت: درسال جاری ۲۹۲ پرونده ورودی برای سقط جنین تشکیل شد که از این تعداد ۲۳۴ نفر مجوز سقط گرفته اند و ۵۸ نفر مجوزی دریافت نکردند.

لینک کوتاه : https://chakavaknews.ir/?p=6106

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.