8
رئیس‌ ستاد انتخابات استان کرمانشاه:

جمعه هشتم تیرماه انتخابات ریاست جمهوری برگزار می شود 

  • کد خبر : 6332
  • ۰۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۹
جمعه هشتم تیرماه انتخابات ریاست جمهوری برگزار می شود 
رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه شروع فرآیند انتخابات ریاست جمهوری را دهم خردادماه سال جاری اعلام کرد و،گفت: از ۲۶ خردادماه تا ششم تیرماه زمان تبلیغات داوطلبان می باشد.

به گزارش خبرنگار چکاوک نیوز،از کرمانشاه: اولین نشست خبری چهاردهمین دوره ریاست جمهوری با حضور رییس ستاد انتخابات استان با موضوع انتخابات ریاست جمهوری پیش از ظهر امروز در سالن شهدای مرز استانداری برگزار شد.

دکتر علی شعبانی” رئیس ستاد انتخابات استان” درجمع خبرنگاران با اشاره به شهادات رییس جمهور محترممان، گفت؛ همه افراد متولد۱۳۸۵/۴/۸ به قبل میتوانند در انتخابات ریاست جمهوری با دو مدرک کارت ملی و شناسنامه شرکت کنند، ایرانیان خارج از کشور نیز می توانند با گذرنامه رای دهند.

رییس جمهور بعدی باید معیارهای شهید رییسی را داشته باشد:

شعبانی در این جلسه، گفت: آیت‌الله رئیسی هیچ‌گاه برای مسئولیتی پیش‌قدم نشد و همه فعالیت‌ها و کارهایش برای مردم و نظام اسلامی بود و این را ثابت کرد، بنابراین کار رئیس‌جمهور بعدی سخت خواهد بود و باید همین معیارها را داشته باشد.

به گفته معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری و رییس ستاد انتخابات استان کرمانشاه : بر اساس اصل ۱۳۱ قانون اساسی اگر رئیس جمهور دو ماه بیمار باشد، فوت کند یا استعفا دهد طبق تشریفات قانونی باید ظرف ۵۰ روز با برگزاری انتخابات رئیس‌جمهور جدید انتخاب شود.

وی با اشاره به شهادت رییس جمهور کشورمان، در ادامه گفت: در استان کرمانشاه در ۱۴ شهرستان و ۲۰ بخش مستقل، همزمان با سراسر کشور جمعه هشتم تیرماه انتخابات برگزار می‌شود. و طبق هماهنگی‌هایی که با شورای نگهبان انجام شده در انتخابات ریاست جمهوری تعداد ۹ نفر به عنوان معتمد انتخاب می‌شوند.

حداقل سن داوطلب ریاست جمهوری ۴۰ سال و حداکثر ۷۵ سال:

شعبانی افزود: دواطلبان ریاست جمهوری از دهم تا چهاردهم خرداد ماه می‌توانند پرسشنامه الکترونیکی را در سامانه تکمیل کنند و پس از تأیید اولیه مدارک و مشخصات هویتی می‌توانند به صورت حضوری ثبت‌نام داشته باشند.طبق قانون سن داوطلبان بایستی حداقل ۴۰ سال و حداکثر ۷۵ سال باشد، داوطلب دارای مدرک کارشناسی ارشد، چهار سال سابقه مدیریت عالی همچون پُست استانداری و از رجال سیاسی مذهبی باشند.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه در خصوص سن رأی دهندگان این دوره، گفت: متولدین هشتم تیرماه سال ۱۳۸۵به قبل می‌توانند با ارائه شناسنامه و کارت ملی در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کنند، ایرانیان مقیم خارج نیز می توانند با گذرنامه برای رای دادن شرکت کنند.

۲۲ خرداد ماه اسامی نهایی کاندیدا ها اعلام می شود :

شعبانی در ادامه،گفت: صلاحیت داوطلبان از ۱۵ تا ۲۱ خردادماه را شورای نگهبان بررسی می کند و در ۲۲ خرداد ماه اسامی نهایی کاندیداها اعلام می‌شود و از ۲۶ خردادماه تا ششم تیرماه زمان تبلیغات داوطلبان اعلام شده.

انتخابات در کلانشهر ها الکترونیکی برگزار می شود:

شعبانی با اشاره به آمادگی کامل برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در استان کرمانشاه، تصریح کرد: طبق اعلام فعلی از وزرات کشور، انتخابات در کلان‌شهرها به صورت تمام الکترونیکی و در سایر شهرستان‌ها به صورت دستی برگزار می‌شود.

وی از حضور ۳۲ هزار نفر هیأت اجرایی در انتخابات ریاست جمهوری خبر داد و افزود: اگر انتخابات ریاست جمهوری به دور دوم کشیده شود پانزدهم تیرماه دور دوم برگزار خواهد شد.

لینک کوتاه : https://chakavaknews.ir/?p=6332

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.