4

جلسه هم‌اندیشی با آزمایشگاه‌های همکار در اداره‌کل استاندارد استان کرمانشاه برگزار شد

  • کد خبر : 6652
  • ۰۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۶
جلسه هم‌اندیشی با آزمایشگاه‌های همکار در اداره‌کل استاندارد استان کرمانشاه برگزار شد
جلسه هم اندیشی با آزمایشگاه های همکار با حضور مدیران و نمایندگان آزمایشگاه های ذیربط در جهت بررسی مسائل و مشکلات آزمایشگاه های همکار، هم اندیشی و ارتباط موثر با ذینفعان سازمان و ترویج و توسعه فرهنگ استاندارد در اداره کل استاندارد استان کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار چکاوک نیوز از کرمانشاه، محمد محمدنژاد «معاونت ارزیابی انطباق اداره کل استاندارد کرمانشاه»، در خصوص موفقیت های بین المللی سازمان ملی استاندارد ایران در دوران تحولی دولت مردمی سیزدهم و دستاوردهای جدید سازمان مطالبی را مطرح نمودند.

در ادامه جلسه نسرین ذوالنوریان «معاونت استاندارد سازی و آموزش این اداره»، بیان داشت: برگزاری این نشست تخصصی با هدف هم اندیشی، آگاهی بخشی و تعامل موثر با آزمایشگاه های همکار و شرکت های بازرسی بعنوان ذینفعان و ذیربطان سازمان ملی استاندارد می باشد، چراکه آزمایشگاه های همکار به عنوان بازوان نظارتی اداره کل استاندارد و امانت داران کیفیت، سلامت و حقوق مصرف کنندگان هستند.

ذوالنوریان در ادامه با ارائه پاور پوینت به تشریح اهداف مرکز ملی تایید صلاحیت ایران، معرفی نهاد های بین المللی و منطقه ای تایید صلاحیت (ILAC…،APAAC ، EN،IAF)، دامنه ی فعالیت این انجمن ها، وظایف اصلی مرکز ملی تایید صلاحیت و احصا مسائل و مشکلات این حوزه پرداخت.

ذوالنوریان در این جلسه خواستار مشارکت فعال و موثر آزمایشگاه های همکار در فرآیند استاندارد سازی ملی و بین المللی شد و مواردی را در خصوص شرکت در آزمون کارشناسان رسمی استاندارد که مقرر است در شهریور ماه سال جاری برگزار گردد، بیان نمود.

در ادامه جلسه لعیا جمشیدی «رئیس اداره تایید صلاحیت اداره کل استاندارد کرمانشاه» به بیان و معرفی دامنه فعالیت های آزمایشگاه های همکار در استان پرداخت و عنوان کرد: بیش از ۵۰% آزمایشگاه های همکار استان موفق به دریافت گواهینامه ISO/IEC/17025 از مرکز ملی تأیید صلاحیت ایران شده اند.

جلسه هم‌اندیشی با آزمایشگاه‌های همکار در اداره‌کل استاندارد استان کرمانشاه

جمشیدی در خصوص لزوم تشکیل انجمن آزمایشگاه های همکار استان و درگاه امن پرداخت الکترونیکی مطالب مورد نیاز را بیان نمود.

گفتنی است: در پایان جلسه شرکت کنندگان به بیان نظرات، مسائل و مشکلات حوزه ی کاری خود مانند پایین بودن تعرفه های آزمون و مشکلات مالی آزمایشگاه ها برای تجهیز و تهیه مواد آزمایشگاهی، طولانی بودن زمان صدور، تمدید پروانه و یا افزایش دامنه کاری، دغدغه تغییر مدیران و کارشناسان فنی آزمایشگاه، رتبه‌بندی آزمایشگاه‌ها ، مشکلات کار با سامانه‌های مربوطه، عدم وجود انجمن فعال استانی، نبود وجود مرکز مشاوره داخل استانی زیر نظر اداره استاندارد، ضرورت برگزاری دوره های آموزشی، ضرورت وجود سازو کار انتخاب مدیر فنی نمونه آزمایشگاه و… پرداختند.

لینک کوتاه : https://chakavaknews.ir/?p=6652

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.