6
هشدار دادستان کرمانشاه به متخلفان انتخاباتی:

جرائم رخ داده در فضای مجازی و حقیقی از حیث مجازات برابرند.

  • کد خبر : 5942
  • ۰۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۱
جرائم رخ داده در فضای مجازی و حقیقی از حیث مجازات برابرند.
با مجرمین  سابقه دار در جرائم خشن که امنیت روانی جامعه را سلب کنند قاطعانه برخورد می کنیم.

به گزارش مدیر مسئول چکاوک نیوز، کرمانشاه: دادستان کرمانشاه در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه ،با ابراز اینکه قوه قضاییه در  ۴۳ سال گذشته تاکنون برنامه محور تر عمل کرده است و اسناد بالا دستی تدوین و کارشناسی شده است و مهم ترین اسناد؛ سند تحول قضایی است که در آن تکلیف تمام سازمان ها و محاکم در نظر گرفته شده است و مورد تایید مقام معظم رهبری است که  بارها بر اجرای دقیق آن هم تاکید داشتند

شاخص های ۶ گانه  در بحث دعاوی مردم که  در سند تحول قضایی به آن ها اشاره و راهکارهایی در نظر گرفته شده است را از جمله موارد ذیل برشمرد:

۱_برنامه ریزی در راستای کاهش اطاله دادرسی

۲_ اتقاق آرا قضایی

۳_ صلح و سازش

۴_نهادهای ارفاقی

۵_حقوق عامه

۶_اجرای طرح کاداستر

دادستان در خصوص کاهش اطاله دادرسی در دستگاه قضایی بیان کرد:  کار گروه ۸ نفره متشکل از معاونین و همکاران مجرب، که در تمام ۳۶۷ شعب دادسرای تحقیق؛ هر شعبه تحت نظر یک معاون قرار داده شده که آرا صادره را در خصوص اتقا و استحکام رای و…بررسی نمایند.

کریمی، درباره  پرونده های مُسن  و شعب غیر متعارف در دادسرا توضیح داد:  پرونده هایی  که رسیدگی به آنها بیش از ۶ ماه طول بکشد مُسن و شعبی که در آن بیش از ۲۰۰ پرونده موجود باشد؛ شعبه غیر متعارف است. و با کاهش ۵۰ درصدی شعب غیر متعارف؛ تعداد این شعبات از ۶ شعبه به ۳ شعبه کاهش داشته است.

دادستان کرمانشاه،  تعداد پرونده های مُسن را ۵۰۴۲ فقره اعلام کرد که از این تعداد ۳۹۹۶ پرونده تعیین تکلیف شده و ۱۰۴۶ فقره دیگر باقی مانده اند.

مقام ارشد قضایی تعداد پرونده های ارجاع شده به شعب اجرای احکام را ۱۰۶۴۸ فقره برشمرد و تاکید کرد ۱۶۶۹۱ پرونده تا آخر بهمن  ۱۴۰۲ تعیین تکلیف شدند و ۱۵۹ فقره هم کسر موجودی داشتیم

کریمی با اشاره به اینکه از تمام طرفیت های روحانیون، سازمان مردم نهاد،معتمدین و …در راستای صلح و سازش پرونده های وارد شده به دادسرا استفاده شده است در این مهم افزود:  از مجموع ۴۰۱۳ فقره پرونده؛ ۱۱ درصد آن به صلح و سازش رسیده اند.

مقام ارشد قضایی در موضوع حقوق عامه که به بیت المال و اموال عمومی مردم مربوط می شود تاکید کرد: هر ماه به طور مستمر  حقوق عامه مطرح و بررسی وتصمیمات مهم گرفته می شود.

دادستان در خصوص اراضی کشاورزی اعاده شده در کاربری های غیر مجاز گفت: در راستای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون؛ ۳۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی اعاده و آزاد شده اند و در بحث کاربری غیر مجاز هم ۱۵ هکتار از اراضی کشاورزی  برگردانده شده است و از ۷۰۰ مورد قلع و قمع صورت گرفته؛  ۲۷۹ مورد قلع و قمع بناها بر اساس اسناد قطعی در اراضی کشاورزی صورت گرفته است.

دادستان ادامه داد: در اراضی جنگلی هم ۳۰۷ مورد قلع و قمع و ۲۴۵ هکتار  از اراضی جنگلی اعاده شدند.

دادستان در توضیح  اجرای طرح کاداستر تصریح کرد: اسناد مالکیت کشاورزی بیش از ۶۰ سال است که حدود اراضی آن مشخص نیست و مشاع است که باعث اختلاف عدیده بین مردم است و با اجرای درست طرح کاداستر؛ حدود زمین ها مشخص و مالکیت تثبیت  شده و سبب خیر و برکت برای مردم و قوه قضاییه می شود چرا که اختلافات عامه رفع می شود.

وی ادامه داد: بر اساس آمار ارائه شده طرح کاداستر بیش از ۹۹ و نیم در صد از اراضی دولتی اجرا شده است و تا همین دو هفته پیش هم برای ۳۷ درصد از اراضی کشاورزی؛ این طرح اجرا گردیده است.

دادستان  با اشاره به مسدود کردن ۳۵۰ حلقه چاه غیرمجاز  تصریح کرد: کسانی که در فکر احداث چاه عمیق و نیمه عمیق با تحمل هزینه فراوان هستند قطعا برخورد می شود.

دادستان در باره اجرای  سیاست های اقتصاد مقاومتی در کرمانشاه می گوید: جلسات اقتصاد مقاومتی با رویکرد حل مشکلات و دغدغه های ایجاد اشتغال واحدهای اقتصادی به صورت منظم هر هفته برگزار می شود و  تاکنون ۷۰ درصد مصوبات اجرایی شده است.

دادستان در باره جرائم خشن  تصریح کرد بر اساس دستورالعمل؛  بانک اطلاعاتی ۱۴۴۹ نفر از مجرمین خطرناک حرفه ای در سامانه ثبت و هر روز به روز رسانی شده و در برخورد با افراد سابقه دار در جرائم خشن که امنیت روانی جامعه خدشه دار شود مماشات نداریم و قاطعانه برخورد می کنیم

دادستان در خصوص پارکینگ خودرو و موتور سیکلت رسوبی هم  اظهار داشت:  هشت هزار و ۱۷۰ دستگاه موتور سیکلت رسوبی؛ طی مزایده مورخه ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ تعیین تکلیف شدند و سرنوشت حدود ۲ هزار و ۳۳۶ دستگاه خودروی  رسوبی هم در دست اقدام و بررسی است.دادستان در بحث کشفیات مواد مخدر هم با عنوان اینکه در سال جاری تاکنون ۳۲۴۲ کیلوگرم و۴۱۴ گرم مواد مخدر کشف شده است، تصریح کرد: ۳۸۰۰ قبصه انواع سلاح جنگی و شکاریهم بر اساس آمار محلی کشف و ضبط گردیده است.

دادستان با اشاره به اصل ۶ قانون اساسی که همه امور با آرا مردمی اداره می شود بیان می کند: با نزدیک شدن به روز انتخابات و اهمیت این موضوع همه با هم با حضور حداکثری در ۱۱ اسفند در پای صندوق های رای؛ آینده شهرمان را رقم می زنیم.

وی در زمینه انتخابات؛ رویکرد دستگاه قضایی را پیشگیرانه دانست و افزود: ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی تشکیل شده و تاکنون برای  ۶ مدیر کرمانشاهی به دلیل ارتکاب به جرائم انتخاباتی  در دادسرا پرونده تشکیل شده است و شماره تلفن ۳۷۲۳۲۳۹۲ جهت اطلاع هرگونه تخلف انتخاباتی  در اختیار عموم قرار گرفته است.

مقام ارشد قضایی در کرمانشاه تصریح کرد:  تخلفات انتخاباتی در فضای مجازی و حقیقی از حیث مجازات فرقی با هم ندارند و افراد متخلف به دستگاه قضایی معرفی مي شوند  حتی مجازات درجه ۶ هم برای جرائم رخ داده در نظر گرفته شده است.

لینک کوتاه : https://chakavaknews.ir/?p=5942
  • نویسنده : حسنا فخارزاده
  • ارسال توسط :
  • منبع : چکاوک نیوز
  • دیدگاه‌ها برای جرائم رخ داده در فضای مجازی و حقیقی از حیث مجازات برابرند. بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0

دیدگاهها بسته است.