7
استاندار کرمانشاه گفت:

تنها مرجع قانونی برای اعلام پایان اربعین، فرماندهی قرارگاه اربعین است

  • کد خبر : 5252
  • ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۲
تنها مرجع قانونی برای اعلام پایان اربعین، فرماندهی قرارگاه اربعین است
جلسه شورای ترافیک استان به ریاست استاندار کرمانشاه و با حضور معاون عمرانی استانداری، معاون سیاسی امنیتی استانداری، رییس پلیس راهور، رییس پلیس راه استان، تعدادی از فرمانداران و مدیران استان، با محوریت آماده سازی استان برای استقبال از زائران اربعین حسینی عصر امروز سه شنبه « ۱۷ مرداد ماه ۱۴۰۲»، در سالن جلسات شهید سلیمانی استانداری کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش چکاوک نیوز، دکتر محمد طیب صحرایی « استاندار کرمانشاه»، با توجه به گفته های مسوولین در جلسه فوق، اظهار کرد: اصل بر این است حوزه جمعیتی سال گذشته را امسال نداشته باشیم، در مسیر اربعین با مدیریت صحیح روان سازی ترافیک ایجاد شود.

سال گذشته اکثر مناطق پارکینگ خودرو شخصی شده بود:

صحرایی، با اشاره به اینکه سال گذشته اکثر مناطق مسیر زائران اربعین حسینی به پارکینگ خودرو های شخصی تبدیل شده بود، جهت روان سازی ترافیک تأکید کرد: میدان نصرآباد ورودی و خروجی مشخص داشته باشد، با نصب نیجر سی، از پارک خودروهای شخصی ممانعت شود، در این مسیر محیط باز برای پارک وسایل نقلیه عمومی اتوبوس و…با مدیریت مشخص شود.

مدیریت ارشد استان با اشاره به اینکه از ۲۵ مرداد ماه پذیرش زائران را داریم، تأکید کرد:تنها مرجع قانونی برای اعلام پایان اربعین فرماندهی قرارگاه اربعین است و بررسی راهها و جاده های منتهی به خسروی، وضعیت پارکینگ ها در دستور العمل شورای ترافیک می باشد.

صحرایی در ادامه از مسوولین شهرهای محل عبور اربعین خواست، در زیبا سازی و ساماندهی شهر کوشش مضاعف داشته باشند.

اهالی قصرشیرین و سرپل می توانند تردد کنند:

استاندار کرمانشاه از مسوولین خواست سواری های برچسب دار به راحتی بتوانند عبور کنند، ساکنین شهرهای سرپل ذهاب و قصرشیرین نیز می‌توانند از مسیر در ایام اربعین عبور کنند.

صحرایی در ادامه سخنانش از راهور خواست، از مسیر بیستون به سمت صحنه ایمنی عبور و مرور را تعیین کند، شهرداری‌ها نیز مناطق ضروری مسیر ‌زوار را خط کشی و در درون شهرها تابلوهای مشخصه خسروی و کربلا را نصب کنند.

در ادامه علی شعبانی « معاون سیاسی امنیتی استانداری کرمانشاه، با اشاره به اینکه، سال گذشته حجم خودرو ها در تپه های مجاور مشکل ساز بود، آخرین نقطه پارک خودرو های شخصی را آخرین پارکینگ عنوان کرد و افزود:زائران می توانند با اتوبوس تا سه راه نصرآباد تردد کنند و ما در این مسیر یک موکب با مدیریت قوی نیاز داریم.

جلسه شورای ترافیک استان به ریاست استاندار کرمانشاه و با حضور معاون عمرانی استانداری، معاون سیاسی امنیتی استانداری، رییس پلیس راهور، رییس پلیس راه استان برگزار شد .

رییس پلیس راهور استان کرمانشاه:

بیستون، حمیل و ماهیدشت سه گره ترافیکی داریم

سرهنگ محمد حیدری، در این جلسه اظهار کرد: در طول سال برای مراسمات اربعین بحث ویژه داشته ایم، سال گذشته ۴۰هزار خودرو به سمت قصرشیرین تردد داشتند، که پارکینگ ها جوابگوی این تعداد خودرو نبود و در مسیر تداخل خودرو های شخصی با دستگاه های خدمات رسان داشتیم.

جاده جدید برای بازگشت زائران نیاز است:

سرهنگ حیدری با اشاره به اینکه زمینهای مناسب برای پارکینگ در مسیر وجود دارد، افزود: رها کردن خودروها در طول مسیر باعث گره ترافیکی می شود، جاده جدید برای بازگشت ‌زوار نیاز است و دستگاه های امدادی از سمت مرز قصرشیرین تردد کنند، تا تداخل پیش نیاید.

لازم به ذکر است: در این جلسه عنوان شد سال گذشته تدارک ۶۰ هزار خودرو را در این مسیر داشته ایم، امسال افزایش پارکینگ خودرو ها به ۱۰۰ هزار خودرو می رسد، برای این منظور ۱۵۰ دستگاه اتوبوس برای تردد داخل شهر قصر شیرین تا مرز خسروی تدارک دیده شده است.

لینک کوتاه : https://chakavaknews.ir/?p=5252
  • نویسنده : مهین رحمانی
  • ارسال توسط :
  • منبع : چکاوک نیوز
  • دیدگاه‌ها برای تنها مرجع قانونی برای اعلام پایان اربعین، فرماندهی قرارگاه اربعین است بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0

دیدگاهها بسته است.