7
دبیر قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی:

ترویج ازدواج آسان در سطح کشور/ همه جهیزیه ها درکشور تولید داخلی است

  • کد خبر : 5599
  • ۰۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱:۳۶
ترویج ازدواج آسان در سطح کشور/ همه جهیزیه ها درکشور تولید داخلی است
به گفته دبیر قرارگاه سازندگی سپاه، تا امروز به همت و همکاری سپاه حضرت نبی اکرم (ص) کرمانشاه، ۲۰ هزار و ۵۸۵ سری جهیزیه در راستای ترویج ازدواج آسان در این استان تهیه و بین زوج‌های جوان توزیع شده است.

به گزارش چکاوک نیوز؛ سردار حزنی افزود: همه جهیزیه های توزیع شده در سطح کشور طبق فرموده مقام معظم رهبری از تولید داخل و اجناس ایرانی تهیه شده، ما وظیفه می‌دانیم در کنار ماموریت اصلی و اساسی خود که تأمین امنیت پایدار و دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بوده، در بحث محرومیت زدایی، به همه محرومان و مستضعفان نیز خدمت کنیم.

بالغ بر ۲۰ میلیون سری جهیزیه در کرمانشاه توزیع شده است:

به گفته دبیر قرارگاه سازندگی سپاه، تا امروز به همت و همکاری سپاه حضرت نبی اکرم (ص) کرمانشاه، ۲۰ هزار و ۵۸۵ سری جهیزیه در راستای ترویج ازدواج آسان در این استان تهیه و بین زوج‌های جوان توزیع شده است.

زنان سرپرست خانوار نیازمند شناسایی شوند:

این مسئول، تاکید کرد: پیش بینی شده ملزومات اساسی زندگی بین زنان سرپرست خانوار و زنان بدسرپرست نیز توزیع شود حتی اگر این افراد زیرپوشش نهادهای حمایتی نباشند، زنان نیازمند شناسایی و در اولویت این کمک ها قرار بگیرند.

موسسات خیریه بدون چشم داشت به مردم نیازمند کمک می کنند:

در ادامه مراسم، جعفر صباغیان «قائم مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور»، بیان داشت: موسسات خیریه همیشه بدون منت و چشم داشت به افراد نیازمندکمک رسانی می کنند، موسسات خیریه و افراد نیکوکار بازوان پرتوان کمیته امداد و سایر نهادهای حمایتی محسوب می شوند که برای کمک به نیازمندان و فقرا به صورت کاملا خودجوش و مردمی فعالیت دارند.

ترویج ازدواج آسان در سطح کشور

نمونه بارز کار خیر طرح «ایتام»، است

صباغیان در ادامه با اشاره به جایگاه رفیع احسان و نیکوکاری در دین اسلام افزود: پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی هرجا که مردم احساس کردند کاری در زمینه امور خیر و نیکی در جریان است بدون هیچ ابایی پای کار آمده اند که نمونه بارز آن طرح اکرام «ایتام» است.

این مسئول راهبرد و سیاست کلی کمیته امداد را توجه ویژه به بحث مردمی سازی امر خیر و احسان عنوان کرد و افزود: چند سالی با هدایت های رییس کمیته امداد و اعضای هیات امنای امداد بخش اعظمی از کارهای تصدی گری در زمینه کمیته امداد به مردم واگذار شده و مراکز نیکوکاری و موسسات مردمی خیرخواهانه که در سطح کشور ایجاد شده در اختیار آنها قرار گرفته است و این نهاد تنها نقش رابط بین حاکمیت و این موسسات را دارد.

صباغیان، با اشاره به اشتغال و خودکفایی مددجویان کمیته امداد، اظهار کرد: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری، کمیته امداد توانمدسازی و ایجاد درآمد باثبات با حفظ کرمت انسانی را در سرلوحه امور خود قرار داده است و یکی از مولفه های مهم در بحث توانمندسازی مددجویان اشتغال است.

این مسئول در ادامه گفت: کمیته امداد تلاش کرده تا زمینه خودکفایی و اشتغال مددجویان را با استفاده از مشوق های لازم فراهم کند و مددجویان نیز به این سمت حرکت کنند.

اشتغال موجب امنیت پایدار در جامعه می‌شود:

صباغیان معتقد بود، اشتغال از بسیاری از آسیب های اجتماعی در جامعه جلوگیری می‌کند،گفت: اشتغال می تواند حرمت و کرامت انسانی افراد را حفظ و در کنار آن موجب بروز یک امنیت پایدار در جامعه شود.

مردم خودجوش کمک رسانی به نیازمندان انجام می دهند:

در ادامه مراسم، رضا طاهری «مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره)، استان کرمانشاه، اظهار داشت: مشارکت‌های مردمی از پایه‌های اساسی نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد است که ارتباط مستقیمی با اعتقادات و باورهای مردم داشته و کمک و دستگیری از مستمندان در آن همیشه مصداق و سمبلی از وظیفه و مسوولیت اجتماعی افراد جامعه به نیز شمار می‌رود.

طاهری ضمن قدردانی از کلیه خیرین و موسسات خیریه استان، مبنای مشارکت های مردمی را حضور مردم در امور مختلف خیریه عنوان کرد و افزود: مردم همواره در موقعیت‌های مختلف به صورت خودجوش در برنامه های کمک‌رسانی و انجام امور خیر در زمینه های مختلف عملکرد درخشانی از خود نشان داده اند.

طاهری در خاتمه سخنانش تأکید کرد: اگر می خواهیم فعالیتهای خیرخواهانه در کشور داشته باشیم، لازم است بخش دولتی و غیردولتی پای کار بیایند و از فضای رسانه ای و خلاقیت‌ها نیز استفاده شود.

طاهری کمک به هم‌نوعان را یکی از سنت های نیک که ریشه در فرهنگ غنی مردمان این سرزمین دارد دانست و افزود: رویکرد اصلی کمیته امداد نیز بر اساس اساسنامه و فرمایش مقام معظم رهبری، حمایت از مردم و جلب مشارکت آنها در راستای کمک به نیازمندان است.ترویج ازدواج آسان

لازم به ذکر است: در ادامه مراسم ضمن اهدای جهیزیه به زوج های جوان حاضردر مراسم از خیران و نمایندگان موسسات خیریه استان کرمانشاه با اهدای لوح قدردانی شد.

لینک کوتاه : https://chakavaknews.ir/?p=5599
  • نویسنده : مهین رحمانی
  • ارسال توسط :
  • منبع : چکاوک نیوز
  • دیدگاه‌ها برای ترویج ازدواج آسان در سطح کشور/ همه جهیزیه ها درکشور تولید داخلی است بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0

دیدگاهها بسته است.