10
مدیرکل بیمه سلامت کرمانشاه گفت؛

پوشش رایگان۸۰۰ هزار کرمانشاهی در بیمه سلامت

  • کد خبر : 5506
  • ۰۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۰
پوشش رایگان۸۰۰ هزار کرمانشاهی در بیمه سلامت
مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه با اشاره به ۵۸ درصد جمعیت کرمانشاه تحت پوشش بیمه سلامت از پوشش رایگان۸۰۰ هزار کرمانشاهی در بیمه سلامت خبر داد.

به گزارش خبرنگار چکاوک نیوز؛ دکتررضا تحویلیان در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن آمفی‌تئاتر اداره بیمه سلامت استان کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: بیمه سلامت در مجلس شورای اسلامی پس از تأسیس و دریافت مجوز فعالیت خود را آغاز کرد و در دوره‌های مختلف ارائه خدمت به کردم داشته است.

تحویلیان تحول در بیمه سلامت را شاهکار دولت سیزدهم دانست و افزود: تحولات ایجاد شده به دلیل اقدامات انجام شده در راستای اجرای عدالت در جامعه، ایجاد یک بیمه همگانی و بیمه شدن اقشار کم درآمد یک شاهکار و اتفاق بسیار خوبی در این حوزه محسوب می‌شود.
مدیرکل بیمه سلامت استان تصریح کرد: در دولت سیزدهم به طور کلی بالغ بر ۶ میلیون نفر در کشور توسط بیمه سلامت به طور رایگان بیمه شده‌اند.
وی خاطر نشان کرد: یکی از اقدامات قابل توجه در حوزه بیمه سلامت تأسیس صندوق بیماری‌های صعب العلاج و ارتقا میزان پوشش‌های بیمه درمانی از پنج بیماری به ۱۰۷ بیماری صعب العلاج بود که مورد حمایت مالی برای تأمین هزینه‌های درمانی قرار گرفت که بیشترین هزینه‌های بیمه سلامت صرف بیماری سرطان و دیابت می‌شود، همچنین علاوه بر پوشش درمانی بیماری‌های خاص بر اساس گستره حمایتی این مجموعه حمایت‌های مالی و درمانی برای بیماری اس ای ام که در دولت‌های قبلی اقدامی برای آن نمی‌شد امروز در دولت سیزدهم به طور کامل حمایت مالی می‌شوند.
این مسوول،استان کرمانشاه را پیشتاز در امر حمایت در بیماران خاص دانست و عنوان کرد: این استان در حوزه بیماران خاص ۴۱ هزار و ۷۷ بیمار خاص را شناسایی کرده در تأمین هزینه‌های مالی مورد حمایت بیمه سلامت قرار گرفته‌اند.
تحویلیان در ادامه به مجموع بیمه شدگان در این استان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: در حال حاضر یک میلیون ۱۵۸ هزار ۱۱۰ نفر معادل ۵۸ درصد جمعیت استان کرمانشاه بیمه شده بیمه سلامت هستند.
وی ادامه داد: امسال پوشش بیمه همگانی سلامت برای پنج دهک اول درآمدی کاملاً رایگان شده و با این کار بیش از ۸۰۰ هزار نفر در استان کرمانشاه رایگان بیمه شدند.
مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه بیان کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۲ تاکنون ۷۰۰ میلیون تومان هزینه درمان بیمه شدگان بیمه سلامت در استان کرمانشاه شده است که نشان از استفاده بالای اقلام دارویی است که با معرفی روش صحیح از استفاده خودسر داروها پیشگیری لازم انجام گیرد.

تحویلیان در ادامه گفت؛ در سال ۱۴۰۱ مجموعاً یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان صرف هزینه‌های درمانی بیمه شدگان بیمه سلامت شده که با توجه به آمار بالای هزینه‌های دارویی برنامه داریم که در حوزه پیشگیری و کاهش هزینه‌های درمانی با برنامه‌ریزی و معرفی رژیم غذایی درست ورود پیدا کنیم.
مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه به نقش غذاهای مصرفی در بروز بیماری‌ها تاکید کرد و گفت: با تغییراتی که رفته رفته از گذشته تاکنون در رژیم و نوع غذاهای مصرفی ایجاد شده شاهد بیماری‌های بیشتری هستیم که بر اساس سیاست پیشگیری از بزوز بیماری با شرکت در جلسات شورای آرد و نان در حوزه کشاورزی برای تأمین سلامت غذایی حضور خواهیم داشت‌.
تحویلیان اصلاح آرد و نان مصرفی مردم را مهم دانست و افزود: در استان کرمانشاه به دلیل مصرف عمده مردم از نان به عنوان اصلی ترین کالای مصرفی در سفره اقدامات ویژه‌ای در حال انجام است چرا که با بررسی‌های انجام شده عمده بیماری‌های مردم مربوط به بیماری‌های گوارشی است.

لینک کوتاه : https://chakavaknews.ir/?p=5506
  • نویسنده : مهین رحمانی
  • ارسال توسط :
  • منبع : چکاوک نیوز
  • دیدگاه‌ها برای پوشش رایگان۸۰۰ هزار کرمانشاهی در بیمه سلامت بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0

دیدگاهها بسته است.