3
مدیر عامل شرکت قند بیستون مطرح کرد:

تا امروز ۲۴ هزار تن چغندر پاییزه تولید شکر شده است/تصفیه خانه فاضلاب شرکت قند بیستون به بهره برداری می رسد

  • کد خبر : 6693
  • ۰۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۳۲
تا امروز ۲۴ هزار تن چغندر پاییزه تولید شکر شده است/تصفیه خانه فاضلاب شرکت قند بیستون به بهره برداری می رسد
نشست خبری مدیر عامل شرکت قند بیستون عصر دوشنبه « هشتم مرداد ماه ۱۴۰۳»، با اصحاب رسانه با مباحث برداشت چغندر قند بهاره و پاییزه در سالن جلسات این شرکت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار چکاوک نیوز از کرمانشاه، مهندس بهرام رمضانی، ضمن خیر مقدم به خبرنگاران اضهار داشت؛ پیش بینی شده امسال برداشت چغندر قند بهاره ۲۰۰۰ تن داشته باشیم.

چغندر مازاد روی دست کشاورزان مانده:

مدیر عامل شرکت قند بیستون به کاشت بی‌رویه چغندرقند در سرپل‌ ذهاب و قصرشیرین اشاره کرد و اظهار داشت:بر اساس تعهد انجام شده با کشاورزان سرپل‌ذهاب، این شرکت به مقدار ۷۰ تا ۷۵ هزارتن چغندر‌قند را از کشاورزان خریداری کرد و در این زمینه به تعهد خود عمل نمود است، اما برخی کارخانه‌ها در استان‌های دیگر کشور، این تعهد را نادیده گرفته وچغندر مازاد روی دست کشاورزان مانده است.

به جهت ضرر نکردن کشاورزان تصمیم گرفتیم تمامی چغندرها را خریداری کنیم:

به گفته رمضانی: شرکت قند بیستون اجباری برای خرید چغندرقند از کشاورزان این مناطق را نداشت اما به دلیل اینکه نگران کشاورزان بودیم و می‌دانیم در نهایت این کشاورزان هستند که متضرر می‌شوند، تصمیم گرفتیم تمامی چغندرقند‌ها را خریداری کنیم.

مدیرعامل شرکت قند بیستون در ادامه گفت: تا امروز ۲۲۱ هزار تن چغندر از کشاورزان تحویل گرفته شده و بر اساس پیش‌بینی انجام‌ شده این میزان به ۳۲۰ هزار تن نیز خواهد رسید که نشان از بالاترین میزان مصرف در شرکت قند بیستون طی ۱۰ سال گذشته را دارد.

تلاش برای کشاورزانی که در حال حاضر نیازمند کمک هستند:

رمضانی به خبرنگاران گفت: گوش شنوایی برای شنیدن و تفکر در مورد کشت بی‌رویه چغندرقند در استان کرمانشاه نیست، مدیران‌ ذیربط استانی بدون توجه به ظرفیت‌های موجود، شناسایی مصرف‌کننده، تأمین ادوات مورد نیاز و عدم‌توجه به پیامدهای کشت بی‌رویه، کشاورزان را گرفتار کرده اند هرچند با خرید این میزان محصول مدت زمان زیادی برای استراحت شرکت قند بیستون باقی نمی‌ماند اما تلاش ما، کمک برای کشاورزانی است که در حال حاضر نیازمند کمک هستند و در این زمینه نیز کوتاهی نخواهیم کرد.

مدیر عامل شرکت قند بیستون در ادامه گفت: بر اساس پیش‌بینی انجام گرفته در کشت بهاره امسال ۱۰ هزار تن چغندرقند در زمین‌های زراعی استان تولید خواهد شد که از این میزان، تعهد کارخانه قند اسلام‌آبادغرب تحویل سه هزار تن و تعهد شرکت قند بیستون هفت هزار تن می باشد.

وی افزود: در صورتی که  کارخانه دیگری برای خرید چغندر‌قند به استان وارد نشود و چغندر تولیدی به خارج از استان ارسال‌ نگردد به تعهد خود عمل خواهیم کرد.

تصفیه خانه فاضلاب شرکت قند بیستون به بهره برداری می رسد:

نشست خبری مدیر عامل شرکت قند بیستون با اصحاب رسانه با مباحث برداشت چغندر قند بهاره و پاییزه

رمضانی با اشاره‌ به راه‌اندازی تضفیه‌خانه فاضلاب این شرکت، گفت: عملیات اجرایی ساخت این تصفیه ‌خانه با صرف اعتبار ۱۰ میلیارد تومان در حال اتمام است و به زودی به مرحله بهره‌برداری می رسد.

مدیرعامل شرکت قند بیستون از تولید ۲۴ هزار تن شکر با استفاده از چغندر پاییزه خبر داد و افزود: بر اساس پیش‌بینی انجام شده تولید شکر در دور بعدی تولید به ۳۶ تا ۳۷ هزار تن می رسد.

رمضانی در پاسخ به خبرنگاران از پرداخت ۱۰۰درصدی مطالبات کشاورزان خوزستانی و  ۱۰ درصدی مطالبات کشاورزان سرپل‌ذهابی خبر داد و افزود: به محض اتمام تحویل چغندر‌قند و تسویه حساب با صاحبان ادوات کشاورزی باقیمانده مبلغ کشاورزان سرپل ذهابی به کشاورزان پرداخت خواهد شد.

رمضانی تأکید کرد:  ۲۰ هزار تن شکرخام به شرکت قند بیستون تا امروز تحویل داده شده که به دلیل حجم بالای کار در زمینه تحویل چغندرقند از کشاورزان سرپل‌ذهاب، حدود ۵۰۰۰ تن از این شکر تصفیه شده است و مابقی آن نیز تا قبل از بهره‌برداری بهاره تصفیه خواهد شد.

مدیر عامل شرکت قند بیستون در بخش دیگری از سخنانش در پاسخ به خبرنگاران در خصوص قطعی برق برای شرکت گفت: در صورتی که برق قطع شود کارخانه با مشکل جبران ناپذیر روبرو می شود، با صحبتهایی که با مسوولین داشتم تا امروز قطعی برق نداشتیم.

لینک کوتاه : https://chakavaknews.ir/?p=6693

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.