2

 با استاندارد زندگی کن

  • کد خبر : 6800
  • ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱:۴۸
 با استاندارد زندگی کن
این بار دانستنی هایی در مورد کره پاستوریزه بر اساس استاندارد ملی INSO 162

به گزارش چکاوک نیوز، به نقل ازمعاونت استاندارد سازی و آموزش و ترویج اداره کل استاندارد کرمانشاه

کره، فرآورده چربی است که از شیر به دست می آید. هدف از کره زنی، تبدیل امولسیون چربی در آب (خامه)، به امولسیون آب در چربی (کره) است. بنابراین، کره امولسیون آب در چربی است که چربی آن فقط از شیر و یا فرآورده های پاستوریزه حاصل از شیر، مانند خامه، به دست می آید.

آیا می‌دانستید که رنگ کره باید به رنگ طبیعی، بین رنگ سفید خامه ای تا رنگ زرد باشد، هم چنین کره باید بدون خال و لک باشد. از نظر بافت، باید یکنواخت بوده و به صورت دانه ای نباشد. هم چنین در هر مقطع برش از کره، باید قطرات آب و حباب های هوا دیده نشود.

کره باید دارای طعم (مزه و بو) طبیعی بوده و عاری از هرگونه طعم (مزه و بو) و عطر نامناسب و غیر طبیعی، ترشیدگی، تندی، پنیری و همانند آنها باشد.

برای بسته بندی کره به صورت کوچک قالبی، کره باید در پوشش دو لایه به هم چسبیده، که لایه خارجی آن از ورقه آلومینیمی لایه کاغذ پارشمنت یا کاغذ موم دار نفوذ ناپذیر نسبت به چربی باشد، بسته بندی شود.

شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید :

۱- بسته بندی کره پاستوریزه باید به رنگ نقره ای می باشد.

۲- انواع کره اعم از کره پاستوریزه و کره گیاهی (مارگارین) برای سرخ کردن کاربرد ندارد و برای سرخ کردن فقط باید از روغن مخصوص سرخ کردنی استفاده نمود.

مراحل چگونگی تهیه این استاندارد ملی از پایگاه اطلاع رسانی سازمان:

مراجعه به سامانه تدوین استاندارد ملی به آدرس: https://ison.inso.gov.ir/

قسمت فهرست استانداردهای ملی ……. جستجو در فهرست استانداردهای ملی ….. ثبت شماره و یا موضوع (خلاصه عنوان استاندارد مورد نظر)…… دانلود استاندارد ذخیره یا پرینت.

حتما قبل از خرید کره پاستوریزه، به نشان استاندارد و کد ده رقمی ذیل نشان استاندارد توجه کنید و با ارسال کد ده رقمی به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ می توانید از اصالت و اعتبار نشان استاندارد، اطمینان حاصل نمایید.

لینک کوتاه : https://chakavaknews.ir/?p=6800

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.