1
ریاست کمیته تخصصی ستاد مبارزه با مواد مخدر کرمانشاه مطرح کرد؛

سمن ها از بازوهای اصلی مبارزه با مواد مخدر هستند

  • کد خبر : 6872
  • ۰۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۲:۲۵
سمن ها از بازوهای اصلی مبارزه با مواد مخدر هستند
چکاوک نیوز_معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه و ریاست کمیته تخصصی ستاد مبارزه با مواد مخدر استان، گفت: باید گام بلندی در پیشگیری از آسیب های اجتماعی در حوزه‌های پیشگیری و درمان مواد مخدر برداریم.

به گزارش خبرنگار چکاوک نیوز از کرمانشاه، دکتر علی شعبانی پیش از ظهر امروز چهارشنبه در جلسه هم اندیشی با سمن های فعال استان که در سالن جلسات شهید حاج قاسم سلیمانی استانداری برگزار شد، اظهار کرد: اشخاصی در جامعه امروزی که دغدغه جامعه را داشتند و برای آن تلاش کردند و من نیز خودم را در غم و درد و مشکل مردم شریک می دانم و برای رشد و پیشرفت مردم تلاش میکنم.

شعبانی ضمن تشکر از تلاش‌های سمن‌های فعال در حوزه مواد مخدر، گفت؛ امروز در جامعه با یک مثلثی مواجه‌ هستیم که تولید، عرضه و مصرف را در حوزه مواد مخدر تشکیل می دهد که هر کدام از این ضلع‌ها به تنهایی قابل حل نیست، مگر اینکه به دو ضلع دیگر به همزمان رسیدگی شود. و سمن هایی که می خواهند در جامعه موفق باشند باید تنها در صدد حل یک ضلع نباشند و برای دو ضلع دیگر نیز برنامه داشته باشند.

تنوع مواد مخدر و میزان تقاضا بالا

شعبانی عنوان کرد: تنوع مواد مخدر را نسبت به سالهای نه چندان دور گذشته و صنعتی شدن این مواد خانمان سوز بالا دانست و میزان تقاضا را نسبت به گذشته بیشتر اعلام کرد و افزود: مدیریت آسیب‌های اجتماعی اگر شبیه به دو سال گذشته باشد پیشرفتی در جامعه صورت نمی‌گیرد، این مدیریت باید تغییر کند زیرا جامعه تغییر کرده است.

ریاست کمیته تخصصی ستاد مبارزه با مواد مخدر استان، هدف اصلی را فضای مجازی دانست و افزود؛ این فضا نیازهای ما را تامین کرده، اکنون زیستن شبیه به پنج سال پیش نیست و طبیعتا شبیه به پنج سال پیش هم نمی‌شود برخورد کرد که اگر به این صورت ادامه دهیم، آسیب‌های اجتماعی افزایش یافته وساز و کار مناسب را از دست می‌دهیم.

شعبانی با اشاره به ۳۷۲ هزار دانش آموز در استان در مقاطع مختلف تحصیلی گفت؛ یعنی ۳۷۲ هزار خانواده این دانش آموزان کسانی هستند که در چند سال آینده درگیر اداره جامعه می‌شوند، پدران و مادران آینده هستند و به دنبال شغل می‌گردند و فضاهای مختلفی را تجربه می‌کنند. باید بررسی کنیم آیا در آموزش و پرورش، مهارت‌های ارتباطی و دانش آسیب‌های اجتماعی به این دانش‌آموزان آموزش داده می‌شود، یا خیر. دانش آموزان باید از زندان ها بازدید داشته باشند، با واقعیت موضوع آشنا شوند و ببینند که هنرمند و تحصیل کرده‌های ما در نتیجه مصرف مواد مخدر به کجا رسیده‌اند.

به گفته معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه: باید بررسی شود و آمار مشخص کند کدام یک از موسسات در حوزه درمان و پیشگیری جدی عمل کرده و می‌تواند پای کار بیایند که ما هم به وظیفه خود عمل کنیم و از آن موسسه حمایت کنیم.

بازوی اصلی پیشگیری از مواد مخدر سمن‌ها هستند

شعبانی امیدوار بود بتوانیم گام‌های بلندی را در حوزه آسیب‌های اجتماعی و پیشگیری و درمان مصرف مواد مخدر از طرف سازمان‌های مردم نهاد در حوزه نوجوانان و جوانان داشته باشیم و افزود: اگر تمرکز کنیم بر پیشگیری و مقابله با مصرف مواد مخدر در استان و برنامه‌های ستاد هم اجرایی شود موفق ‌شویم اما بازوی اصلی پیشگیری سمن‌ها هستند که به کمک‌ آن‌ها احتیاج داریم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، تأکید کرد: اگر مردم از فضای مجازی دست نکشند و به همین نحو ادامه دهند در آینده شاهد پر رنگ شدن این آسیب ها در جامعه هستیم که باید کنترل و به افراد جامعه در حوزه پیشگیری و درمان آموزش های لازم از طریق صدا و سیما، رسانه ها و آموزش و پرورش داده شود.

تقدیر از فعالان حوزه هنری

گفتنی است؛ در پایان جلسه از فعالان حوزه اجتماعی و نماینده معتادان ناشناس تقدیر شد.

لینک کوتاه : https://chakavaknews.ir/?p=6872

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.